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Resident Evil 7 biohazard | PS4/One/PC | DF analisa o game no PS4 Pro e no One X [pg 62]

SilentHill2

Bam-bam-bam
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Veredito
Resident Evil 7 biohazard é um retorno às origens de uma forma extremamente funcional. A visão em primeira pessoa foi aprovada, assim como o combate. Todos os elementos clássicos estão presentes, sendo claramente um RE. E os elogios não param: gráficos, sons, ambientação, batalhas contra chefes memoráveis e um enredo que prende o jogador. Os problemas ficam por conta da pouca variedade dos inimigos comuns e da duração.
 


BlackRain

Bam-bam-bam
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Sempre estive bastante cético com relação a esse jogo, a visão em primeira pessoa não me agrada de jeito nenhum. Pelo menos é bom ver que aparentemente não vai ser vergonhoso quanto RE 5 e 6 foram pra série. Talvez eu jogue quando eu pegar o PS4.
 

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povo ja descobriram a diferenças da versão japa comparada a nossa?
 

Lord Atma

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Juro pra vcs. Tô achando excelente. Superou minhas expectativas. Achei que as notas seriam mais baixas.
 

Gray-fox

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Como eu já tinha dito anteriormente, pode ser um ótimo jogo (e aparentemente é) mas pra mim não é resident evil, e podem falar o que quiser, na minha opinião a visão de 1º pessoa descaracterizou totalmente, é o primeiro jogo da franquia principal que não tenho o mínimo interesse em jogar, mas pelo visto quem não se importa com essas mudanças está gostando bastante, se tivesse outro nome, eu provavelmente iria adorar mas usar RE nisso? não...
 

4 Ton Mantis

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O pessoal da revista TIME parece que não gostou.

http://time.com/4642413/resident-evil-7-review/

Review: ‘Resident Evil 7’ Looks Backward for Better and Worse

This is a very different spin on the classic survival horror series — but the results are mixed.

This is where Resident Evil needed to go. Back to baleful shadows on shabby wallpaper and gasping crawls under gungy floorboards. Back to residential spaces haunted by devotional ideograms and the sinister footfalls of unknown things. Back to a place where words like “Wesker” or “Redfield” or “Raccoon City” might as well be obscure incantations.

Resident Evil 7: Biohazard, a survival horror game out January 24 for PC, PlayStation 4 and Xbox One, starts as so many reboots do: by stripping away years of franchise expectations. The last few installments’ dalliance with run-and-gun action and global apocalyptic muddles is no more, supplanted by solitary locales and a creeping first-person perspective where even sprinting has the cadence of a crippled jog. Unearthly creatures and combat remain, but these take a backseat to puzzles premised on the sort of unhurried environment crawls pioneered by adventure games of the 1980s.


Director Koshi Nakanishi, whose approach to 2012’s Resident Evil: Revelations involved similar principles, executes these ideas best during the game’s tabula rasa outset, when all there is to see are bug-covered Louisiana wetlands, dilapidated dwellings and a steady parade of desiccated bodies. The protagonist arrives from nowhere in particular, a gradually weaponized cipher in search of his missing lover. What he finds instead is a cult. But unlike Resident Evil 4‘s Cthulian mobs, everything here has been distilled to a lunatic family with the predilections of the Jigsaw Killer in Saw.

resident-evil-7-wetlands.jpg

Capcom
It’s a neat trick, pitting players one-on-one against a handful of sadistic, supernaturally powerful miscreants who roam the setting’s intimate ramshackle passageways like Diogenes’ demented siblings. And it works while they’re center stage for the game’s first half-dozen hours, when what you’re mostly thinking about is simply how to get from one moment to the next without drawing their terrifying attention.

But this is gaming’s most storied survival horror franchise — meaning at some point it’s got to tie back into the metafiction. And so Resident Evil 7 does its best to make those connections, escorting players off through the swamps to an area reminiscent of superior sequences in Frictional Games’ Soma, before swinging round to a coda that’s as rote as they come. There’s even an odious “player reset” sequence that arbitrarily strips you down, then asks you to scrounge your way back to combat competency without so much as a gameplay wrinkle. Well wrought endings are rare things, goes the cliché, to which Resident Evil 7 brooks no argument.

Doing battle with the odd jump-scare monster feels initially fresh for its spareness—a handful of maneuvers linked to primitive melee weapons and a smattering of unexceptional guns. This is Resident Evil as experienced by an everyman, the range and fluidity of motion circumscribed by the protagonist’s Average Joe-ness. It’s also satisfying, if uninventive, to discover enemies can be disabled in proportion to whatever body part has been shot off — though in the end, the ineluctable efficacy of headshots makes this largely moot.

resident-evil-7-monsters.jpg

Capcom
What’s interesting here is that the prior games so ingrained the presumption that medicine and ammo are precious beyond diamonds, that if you play Resident Evil 7 even half as cautiously, you’ll spend the game’s latter half with an embarrassment of riches. Save points and storage containers are ubiquitous, as is the option to reshuffle if you die during pivotal battles, taking all the wind out of inventory management. Factor in a ridiculously forgiving damage model, including an option to mitigate injury by “blocking” blows, and most of the game’s menace fades. (I played on the “normal” difficulty setting. There’s one higher, but you have to complete the game to unlock it—another pet peeve.) I wouldn’t go so far as to call Resident Evil 7 “casual survival horror,” but it’s in that direction.

Some things are easier to admire, like the clever and entirely optional thing the game lets you do with certain VHS tapes (to say more would spoil things). Or the rough and ready world design with its emphasis on fast, naturalistic visuals. And I love the idea of having to square off in artfully constrained spaces with a handful of dogged, behaviorally appalling enemies. Had Capcom developed the experience more purely around the latter, I’ll wager we’d be having a different conversation.

But they didn’t, and so it’s hard to say who this game is for. Casual players aren’t touching something with a “7” in the title (nor is it clear will newcomers). Fans of action-angled survival horror like Dead Space or Dying Light may balk at the game’s deliberately poky controls and too easily grasped opponents. Old-school fans seem like the obvious target. But survival horror is a crowded space in 2017, and too much of what Resident Evil 7 is up to we’ve seen elsewhere — and done better.

2.5 out of 5

Reviewed on PlayStation 4 Pro
 

Gusta199

F1 King
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032c27b39765047cfc9c0ffe08135ecb.jpg

Chegou!!!
Correndo pra casa pra jogar essa belezura

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black_ovelha

Bam-bam-bam
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Tá, eu entendi, mas tipo, como que isso pode atrapalhar algo? Se não quer ver guia nem nada, vocês podem simplesmente... nunca ver esses finais. Garanto que não vão morrer, haha. Esse tipo de coisa tá ali justamente pra quem quiser entrar na jornada (extra) de decodificar. O que eu não entendo é como isso pode ser motivo para desconforto.
Exatamente. Não tem coerência reclamar de um plus pra aqueles que vão virar e revirar o jogo e criticar outras produtoras por não colocarem conteúdo extra nos jogos.

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4 Ton Mantis

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Como eu já tinha dito anteriormente, pode ser um ótimo jogo (e aparentemente é) mas pra mim não é resident evil, e podem falar o que quiser, na minha opinião a visão de 1º pessoa descaracterizou totalmente, é o primeiro jogo da franquia principal que não tenho o mínimo interesse em jogar, mas pelo visto quem não se importa com essas mudanças está gostando bastante, se tivesse outro nome, eu provavelmente iria adorar mas usar RE nisso? não...

Penso que mudanças são necessárias.Se RE tivesse mantido o estilo dos primeiros jogos a partir do RE4,a série com certeza seria acusada de 'estagnação','ausência de novidades','repetitiva'...RE7 foi feito a partir das muitas críticas feitas principalmente contra RE6,já havia,creio que desde RE5(que eu gostei) um clamor por uma 'volta às origens' na série,que parece se concretizar com Resident Evil 7.Mas obviamente,minha opinião não pretende ser a verdade definitiva a respeito das mudanças ocorridas no universo RE.
 

Pal3stin0

Bam-bam-bam
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Na minha opinião com essa ambientação foda, se o jogo fosse em 3ª pessoa seria um genuíno retorno as raízes. Essa mudança pra FPS pra mim é a mesma coisa que por exemplo se transformassem a jogabilidade de Street Fighter em arena parecido com soul calibur, com ring out e tudo mais, descaracteriza demais a série. Tirando isso parece um jogo muito bem construído. Torço para que voltem ao TPS.
 

Eyer05

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Saiu video do velbeteta sem spoilers... Parece interessante demais esse RE.

 

High_Voltage

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Na minha opinião com essa ambientação foda, se o jogo fosse em 3ª pessoa seria um genuíno retorno as raízes. Essa mudança pra FPS pra mim é a mesma coisa que por exemplo se transformassem a jogabilidade de Street Fighter em arena parecido com soul calibur, com ring out e tudo mais, descaracteriza demais a série. Tirando isso parece um jogo muito bem construído. Torço para que voltem ao TPS.
Nossa, vcs são muito exagerados haha
 

gamermaniacow

Togges
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Aparentemente é um retorno de RE, tudo o que os manjões nunca entenderam.

A perspectiva é apenas um detalhe.
 

superwesker

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Como eu já tinha dito anteriormente, pode ser um ótimo jogo (e aparentemente é) mas pra mim não é resident evil, e podem falar o que quiser, na minha opinião a visão de 1º pessoa descaracterizou totalmente, é o primeiro jogo da franquia principal que não tenho o mínimo interesse em jogar, mas pelo visto quem não se importa com essas mudanças está gostando bastante, se tivesse outro nome, eu provavelmente iria adorar mas usar RE nisso? não...

Frescão, vai deixar de jogar por bobagem. Tome tenência.
 

superwesker

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O pessoal da revista TIME parece que não gostou.

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Review: ‘Resident Evil 7’ Looks Backward for Better and Worse

This is a very different spin on the classic survival horror series — but the results are mixed.

This is where Resident Evil needed to go. Back to baleful shadows on shabby wallpaper and gasping crawls under gungy floorboards. Back to residential spaces haunted by devotional ideograms and the sinister footfalls of unknown things. Back to a place where words like “Wesker” or “Redfield” or “Raccoon City” might as well be obscure incantations.

Resident Evil 7: Biohazard, a survival horror game out January 24 for PC, PlayStation 4 and Xbox One, starts as so many reboots do: by stripping away years of franchise expectations. The last few installments’ dalliance with run-and-gun action and global apocalyptic muddles is no more, supplanted by solitary locales and a creeping first-person perspective where even sprinting has the cadence of a crippled jog. Unearthly creatures and combat remain, but these take a backseat to puzzles premised on the sort of unhurried environment crawls pioneered by adventure games of the 1980s.


Director Koshi Nakanishi, whose approach to 2012’s Resident Evil: Revelations involved similar principles, executes these ideas best during the game’s tabula rasa outset, when all there is to see are bug-covered Louisiana wetlands, dilapidated dwellings and a steady parade of desiccated bodies. The protagonist arrives from nowhere in particular, a gradually weaponized cipher in search of his missing lover. What he finds instead is a cult. But unlike Resident Evil 4‘s Cthulian mobs, everything here has been distilled to a lunatic family with the predilections of the Jigsaw Killer in Saw.

resident-evil-7-wetlands.jpg

Capcom
It’s a neat trick, pitting players one-on-one against a handful of sadistic, supernaturally powerful miscreants who roam the setting’s intimate ramshackle passageways like Diogenes’ demented siblings. And it works while they’re center stage for the game’s first half-dozen hours, when what you’re mostly thinking about is simply how to get from one moment to the next without drawing their terrifying attention.

But this is gaming’s most storied survival horror franchise — meaning at some point it’s got to tie back into the metafiction. And so Resident Evil 7 does its best to make those connections, escorting players off through the swamps to an area reminiscent of superior sequences in Frictional Games’ Soma, before swinging round to a coda that’s as rote as they come. There’s even an odious “player reset” sequence that arbitrarily strips you down, then asks you to scrounge your way back to combat competency without so much as a gameplay wrinkle. Well wrought endings are rare things, goes the cliché, to which Resident Evil 7 brooks no argument.

Doing battle with the odd jump-scare monster feels initially fresh for its spareness—a handful of maneuvers linked to primitive melee weapons and a smattering of unexceptional guns. This is Resident Evil as experienced by an everyman, the range and fluidity of motion circumscribed by the protagonist’s Average Joe-ness. It’s also satisfying, if uninventive, to discover enemies can be disabled in proportion to whatever body part has been shot off — though in the end, the ineluctable efficacy of headshots makes this largely moot.

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Capcom
What’s interesting here is that the prior games so ingrained the presumption that medicine and ammo are precious beyond diamonds, that if you play Resident Evil 7 even half as cautiously, you’ll spend the game’s latter half with an embarrassment of riches. Save points and storage containers are ubiquitous, as is the option to reshuffle if you die during pivotal battles, taking all the wind out of inventory management. Factor in a ridiculously forgiving damage model, including an option to mitigate injury by “blocking” blows, and most of the game’s menace fades. (I played on the “normal” difficulty setting. There’s one higher, but you have to complete the game to unlock it—another pet peeve.) I wouldn’t go so far as to call Resident Evil 7 “casual survival horror,” but it’s in that direction.

Some things are easier to admire, like the clever and entirely optional thing the game lets you do with certain VHS tapes (to say more would spoil things). Or the rough and ready world design with its emphasis on fast, naturalistic visuals. And I love the idea of having to square off in artfully constrained spaces with a handful of dogged, behaviorally appalling enemies. Had Capcom developed the experience more purely around the latter, I’ll wager we’d be having a different conversation.

But they didn’t, and so it’s hard to say who this game is for. Casual players aren’t touching something with a “7” in the title (nor is it clear will newcomers). Fans of action-angled survival horror like Dead Space or Dying Light may balk at the game’s deliberately poky controls and too easily grasped opponents. Old-school fans seem like the obvious target. But survival horror is a crowded space in 2017, and too much of what Resident Evil 7 is up to we’ve seen elsewhere — and done better.

2.5 out of 5

Reviewed on PlayStation 4 Pro

O que que é resenha de videogame da Time na fila do pão?
 

superwesker

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Na minha opinião com essa ambientação foda, se o jogo fosse em 3ª pessoa seria um genuíno retorno as raízes. Essa mudança pra FPS pra mim é a mesma coisa que por exemplo se transformassem a jogabilidade de Street Fighter em arena parecido com soul calibur, com ring out e tudo mais, descaracteriza demais a série. Tirando isso parece um jogo muito bem construído. Torço para que voltem ao TPS.

Só pra avisar que de TPS pra FPS a jogabilidade não muda em nada, no máximo a diferença seria ver o que tá imediatamente atrás de ti.
 

Oniblack

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O caminho que seguiram está certo, era o jeito de adaptar o modelo antigo para atualidade sem se parecer com um jogo com jogabilidade defasada. Tentaram e acertaram.

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EvilHunterBR

Ei mãe, 500 pontos!
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Houve a mesma polemica na época em que anunciaram RE4 (primeiro por ser exclusivo da N, segundo por mudar o sistema de câmera/jogabilidade e terceiro por retirar os zumbis) isso passa qnd as "viúvas" perceberem que isso é uma evolução natural da serie e que eu espero se torne um ótimo jogo como foi o RE4!
 

superwesker

Bam-bam-bam
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Lembrete 1: FPS é First Person SHOOTER, é um gênero em si. O jogo ser em primeira pessoa, por si só, não muda o gênero dele. Resident Evil 7 continua sendo um jogo de horror/ação com elementos de puzzle, assim como The Last Of Us também é, mesmo um sendo em primeira pessoa e o outro em terceira. Portal seria um FPS? Não, né?

Lembrete 2: Originalmente, Resident Evil (o primeiro) era pra ser em primeira pessoa. A Capcom desistiu porque estava áquem dos consoles da época. Não que não fossem conseguir fazer ele em primeira pessoa, mas provavelmente não ficaria tão bonito e atmosférico quanto ficou o Resident Evil 1 que conhecemos, com seus cenários pré renderezidados. Mas que fique registrado que essa NÃO FOI a primeira opção da Capcom.

Ou seja, o que ocorreu aqui com RE7 foi meramente um retorno à idéia inicial do primeiro jogo.
 

Pal3stin0

Bam-bam-bam
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Só pra avisar que de TPS pra FPS a jogabilidade não muda em nada, no máximo a diferença seria ver o que tá imediatamente atrás de ti.

É só uma questão de gosto mesmo mano, nunca curti FPS não. Mas tirando esse detalhe todo o restante ao meu ver a capcom acertou em cheio, tudo o que faz um bom RE está aí, puzzles, backtracking, baús.
 

superwesker

Bam-bam-bam
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É só uma questão de gosto mesmo mano, nunca curti FPS não. Mas tirando esse detalhe todo o restante ao meu ver a capcom acertou em cheio, tudo o que faz um bom RE está aí, puzzles, backtracking, baús.

Mas não curte jogos em primeira pessoa porque?
 

Crowling

Bam-bam-bam
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Como eu já tinha dito anteriormente, pode ser um ótimo jogo (e aparentemente é) mas pra mim não é resident evil, e podem falar o que quiser, na minha opinião a visão de 1º pessoa descaracterizou totalmente, é o primeiro jogo da franquia principal que não tenho o mínimo interesse em jogar, mas pelo visto quem não se importa com essas mudanças está gostando bastante, se tivesse outro nome, eu provavelmente iria adorar mas usar RE nisso? não...
Wtf? Não jogar um jogo por causa do nome? Quem ta perdendo é você mesmo..
 
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