O que há de Novo?
Fórum Outer Space - O maior fórum de games do Brasil

Registre uma conta gratuita hoje para se tornar um membro! Uma vez conectado, você poderá participar neste site adicionando seus próprios tópicos e postagens, além de se conectar com outros membros por meio de sua própria caixa de entrada privada!

  • Anunciando os planos GOLD no Fórum Outer Space
    Visitante, agora você pode ajudar o Fórum Outer Space e receber alguns recursos exclusivos, incluindo navegação sem anúncios e dois temas exclusivos. Veja os detalhes aqui.


Star Wars Episode VIII - The Last Jedi (TÓPICO OFICIAL)

CybeR-JaxS

Bam-bam-bam
Mensagens
4.018
Reações
6.246
Pontos
374
Fiquei de rever O Despertar da Força pra poder criticar The Last Jedi no MBB, mas você me fez ter vontade de rever a trilogia original inteira.

De repente ao menos pra isso TLJ serve, pra incentivar a ver os filmes bons da saga.
Tá passando The Force Awakens agora no Disney XD (dublado, e com comerciais), mas depois de uns 6 meses não resisti e estou vendo o filme de novo!

Peguei desde o começo e é incrível o pau que ele dá no TLJ! Em tudo!
Direção, cenários, diversão, trilha sonora... E quando você compara os diálogos com o que veio depois, fica explícito que o Rian fez um filme sem nunca ter visto uma sessão sequer do TFA!

J.J. vai ter um trabalho fdp pra arrumar essa zona toda no ep. VIX!! É melhor começar com o Jar Jar Binks acordando suado na cama, dizendo que tudo que passou no VIII foi apenas um sonho muito, muito ruim! :klol

.
 

Goris

Ei mãe, 500 pontos!
Mensagens
21.829
Reações
76.867
Pontos
553
Tá passando The Force Awakens agora no Disney XD (dublado, e com comerciais), mas depois de uns 6 meses não resisti e estou vendo o filme de novo!

Peguei desde o começo e é incrível o pau que ele dá no TLJ! Em tudo!
Direção, cenários, diversão, trilha sonora... E quando você compara os diálogos com o que veio depois, fica explícito que o Rian fez um filme sem nunca ter visto uma sessão sequer do TFA!

J.J. vai ter um trabalho fdp pra arrumar essa zona toda no ep. VIX!! É melhor começar com o Jar Jar Binks acordando suado na cama, dizendo que tudo que passou no VIII foi apenas um sonho muito, muito ruim! :klol

.
Hua hua hua

Seria uma alternativa.

Mas você falou algo que eu tbm penso, parece que o Rian Johnson não viu o filme anterior da franquia, nem os roteiristas, porque o descompasso entre um filme e outro é tremendo.

Será que ele teve algum faniquito de diretor no estilo "Não vou ver o filme do outro para ele não me influenciar"?
 

Stranger_Eddie

Mil pontos, LOL!
Mensagens
13.916
Reações
60.255
Pontos
1.253
Voltando sobre os brinquedos... Olha a Hasbro tomando na tarraqueta...

Hasbro Shares Fall. One Of The Reasons: Star Wars
http://www.jeditemplearchives.com/2018-02-07-hasbro-shares-fall-one-reasons-star-wars/

Star Wars' toys may not be enough to save Hasbro from Toys R Us bankruptcy woes
https://www.usatoday.com/story/mone...e-hasbro-toys-r-us-bankruptcy-woes/308271002/

Hasbro sales tumble as Star Wars craze cools
https://www.marketwatch.com/story/hasbro-sales-tumble-as-star-wars-craze-cools-2018-02-07

Hasbro posts surprise revenue drop as Star Wars toys fail to shine
https://www.nasdaq.com/article/hasb...s-star-wars-toys-fail-to-shine-20180207-00784


Bônus:
Five reasons that Star Wars toys are not selling
"...A Star Wars Story won’t have this problem, but it will have the issue of coming hot on the heels of disappointing sales for The Last Jedi merchandise."

http://www.brickfanatics.com/five-reasons-that-star-wars-toys-are-not-selling/

 

sm70

Ei mãe, 500 pontos!
Mensagens
2.167
Reações
2.222
Pontos
979
Voltando sobre os brinquedos... Olha a Hasbro tomando na tarraqueta...

Hasbro Shares Fall. One Of The Reasons: Star Wars
http://www.jeditemplearchives.com/2018-02-07-hasbro-shares-fall-one-reasons-star-wars/

Star Wars' toys may not be enough to save Hasbro from Toys R Us bankruptcy woes
https://www.usatoday.com/story/mone...e-hasbro-toys-r-us-bankruptcy-woes/308271002/

Hasbro sales tumble as Star Wars craze cools
https://www.marketwatch.com/story/hasbro-sales-tumble-as-star-wars-craze-cools-2018-02-07

Hasbro posts surprise revenue drop as Star Wars toys fail to shine
https://www.nasdaq.com/article/hasb...s-star-wars-toys-fail-to-shine-20180207-00784


Bônus:
Five reasons that Star Wars toys are not selling
"...A Star Wars Story won’t have this problem, but it will have the issue of coming hot on the heels of disappointing sales for The Last Jedi merchandise."

http://www.brickfanatics.com/five-reasons-that-star-wars-toys-are-not-selling/
Que triste :coolface
 

Bloodstained

Mil pontos, LOL!
Mensagens
23.532
Reações
105.907
Pontos
1.003
Voltando sobre os brinquedos... Olha a Hasbro tomando na tarraqueta...

Hasbro Shares Fall. One Of The Reasons: Star Wars
http://www.jeditemplearchives.com/2018-02-07-hasbro-shares-fall-one-reasons-star-wars/

Star Wars' toys may not be enough to save Hasbro from Toys R Us bankruptcy woes
https://www.usatoday.com/story/mone...e-hasbro-toys-r-us-bankruptcy-woes/308271002/

Hasbro sales tumble as Star Wars craze cools
https://www.marketwatch.com/story/hasbro-sales-tumble-as-star-wars-craze-cools-2018-02-07

Hasbro posts surprise revenue drop as Star Wars toys fail to shine
https://www.nasdaq.com/article/hasb...s-star-wars-toys-fail-to-shine-20180207-00784


Bônus:
Five reasons that Star Wars toys are not selling
"...A Star Wars Story won’t have this problem, but it will have the issue of coming hot on the heels of disappointing sales for The Last Jedi merchandise."

http://www.brickfanatics.com/five-reasons-that-star-wars-toys-are-not-selling/
tenor.gif

Imagine só a empolgação da Hasbro em produzir brinquedos para os próximos filmes de Star Wars, como Solo. Nessas alturas do campeonato, ela deve estar procurando falhas no contrato com a Disney, para pular fora desse barco furado sem ter que pagar uma multa milionária.
 

Stomp on the Thwomp

Bam-bam-bam
Mensagens
427
Reações
953
Pontos
278
Olha, na minha opinião, se a Hasbro está se dando mal com Star Wars, metade da culpa, pelo menos, é dela mesma.
Os bonecos 3 3/4 estavam numa crescente evolução, que chegou no ápice na Black Series, com um sculpting bom, mais de 10 pontos de articulação e personagens do universo expandido.
Aí os caras decidem largar essa série e criar um novo estilo (que foi continuado para os lançamentos dos filmes), com 5 pontos de articulação e bonecos totalmente sem pose (nem para estátua servem). Aí só sobrou pra criança comprar mesmo. Eu mesmo larguei mão (e já comprei de várias linhas deles).
E a Black Series 6 inches é meio porca também e o tamanho não me agrada. Pra um tamanho desses o sculpting tinha que ser bem melhor.
Enfim, eu acredito que a linha de bonecos também sofreu uma boa infantilização pós venda pra Disney, e, mesmo sem considerar a qualidade dos filmes, a qualidade dos bonecos por si só decepcionou muito.

Exemplo de boneco antigo:
The-Vintage-Collection-Kit-Fisto_Big_2.jpg


Exemplo de boneco atual:


Obi-Wan-Kenobi_Big_2.jpg
 


Stranger_Eddie

Mil pontos, LOL!
Mensagens
13.916
Reações
60.255
Pontos
1.253
Olha, na minha opinião, se a Hasbro está se dando mal com Star Wars, metade da culpa, pelo menos, é dela mesma.
Os bonecos 3 3/4 estavam numa crescente evolução, que chegou no ápice na Black Series, com um sculpting bom, mais de 10 pontos de articulação e personagens do universo expandido.
Aí os caras decidem largar essa série e criar um novo estilo (que foi continuado para os lançamentos dos filmes), com 5 pontos de articulação e bonecos totalmente sem pose (nem para estátua servem). Aí só sobrou pra criança comprar mesmo. Eu mesmo larguei mão (e já comprei de várias linhas deles).
E a Black Series 6 inches é meio porca também e o tamanho não me agrada. Pra um tamanho desses o sculpting tinha que ser bem melhor.
Enfim, eu acredito que a linha de bonecos também sofreu uma boa infantilização pós venda pra Disney, e, mesmo sem considerar a qualidade dos filmes, a qualidade dos bonecos por si só decepcionou muito.

Exemplo de boneco antigo:
The-Vintage-Collection-Kit-Fisto_Big_2.jpg


Exemplo de boneco atual:


Obi-Wan-Kenobi_Big_2.jpg

Em partes concordo contigo sobre a qualidade da Hasbro ter mudado e arrisco dizer que eles mudaram o foco de público alvo. Eles preferiram diminuir a qualidade para atender nichos maiores de menor poder aquisitivo. Sou colecionador e percebi isto.

Coleciono figuras na escala 1/6 Hot Toys, Sideshow, Mondo, Threezero, Art Figures, etc, e não sou um "consumista de marcas". Se a figura é de meu agrado COMPRO e dane-se. A título de exemplo, decidi criar um nicho de Siths Star Wars na escala 1/6, e um dos personagens que só tem estátuas (não é meu foco) é o Count Dooku. Até o momento não existe uma figura de luxo com detalhes que me agrade exceto se desenvolvido por um customizador. Eis que me deparei com uma figura da Hasbro de 2002 cuja head (cabeça) + roupas e acessórios são no mínimo excelentes tando expostos em sua forma original, melhor ainda com uma customização de amador (troca de corpo, pequenos ajustes).

Peça da Hasbro (1/6) de 2002...

02_lee.jpg
52a510eb738015278ac705e78a810ad2--count-dooku-star-wars.jpg

Escala está um pouco fora, pois o personagem está "baixo" se comparar com a altura do ator proporcionalmente ao lado de outras figuras na escala 1/6, as mãos nitidamente "brinquedão" com articulações "feias" ... Mesmo assim, OLHA COMO É FODA este "brinquedão".

Comprei esta peça, fiz customização leve (troca de corpo, leve repaint na head, ajuste nos pegs dos pés, troca de mãos) e pronto.
rkxBESB.jpg


Se tornou um action top ao lado de outras figuras.
t2OrWDY.jpg

Aqui o Dooku aparenta estar mais baixo, mas é a base que coloquei nele era muito fina... Ele fica proporcional da altura do Kylo Ren).. Fotos ficaram com foco meia boca... sorry!...)

=======

Sobre demais colecionáveis, percebo entre colecionadores massivos de Star Wars que tudo relacionado a Last Jedi está meio que só consumido mais por completismo do que ter algo "excepcional" que alguém queria ter muito. De Hot Wheels a Hot Toys, a galera colecionadora agressiva que conheço deixou o hype no banho maria pra tudo relacionado ao filme 8.
 
Ultima Edição:

Goris

Ei mãe, 500 pontos!
Mensagens
21.829
Reações
76.867
Pontos
553
Acho que cheguei a comentar isso mais de uma vez lá atrás.

Este filme não tem NADA de interessante pra se querer colecionar. Tipo, em O Império Contra-Ataca, os "Marchadores Imperiais" (adorava esse nome) surgem, são grandes, amedrontadores e quase impossíveis de se vencer. Pronto, que criança, adolescente ou adulto não ia querer um troço desses na estante? Meu problema era que na época nem tinha esses brinquedos (e fz um de isopor). X-Wings e Tie Fighter então...

Aí, sai O Despertar da Força. X-Wings novos (mas essencialmente os mesmos, como falou o Stomp, com cores diferentes e poucas mudanças), tie-Fighters novos, robozinhos novos e stormtroopers novos que fizeram a gente se interessar.

Já The Last Jedi tem aqueles bombardeiros da segunda guerra, os marchadores gorilas (que não tiveram impacto nenhum, eram só peça de fundo), o BB8 do mal - que apareceu em uma cena ou duas apenas - e Rose Tico. Meio que não tem o que vender. Ninguém que não seja colecionador vai comprar o Luke Biruta, não deram roupas novas pra Rey - o Finn, putz, virou escada pra Rose - e os porgs são sacanagem.

Se a Disney quer aproveitar do filme pra vender brinquedos, ela tá fazendo um trabalho pior que péssimo. Star Wars sem guerra nas estrelas - aquela cena inicial apesar de legal, meia hora depois ninguém nem lembra dela - e combates de caças, naves de solo e cia não é Star Wars. Ah, tem aqueles calhambeques que a Resistência usa no planeta de sal, que não tiveram uma única cena boa que merecesse alguém ter interesse naquelas naves.
 

Goris

Ei mãe, 500 pontos!
Mensagens
21.829
Reações
76.867
Pontos
553
Opinião é opinião.

Mas eu acho que tem muita gente repetindo "O problema de Star Wars é que todo ano tem" mas isso justamente começou a ser dito pelos defensores de TLJ como justificatvia pro filme render 700 milhões abaixo do esperado pela Disney.

Tipo, O Senhor dos Anéis tinha todo ano, ninguém deixou de ir assistir O Retorno do Rei porque "Ah, todo ano tem um SdA, não vou ver!"... A estória dos filmes te forçava a querer saber como continuava, os filmes eram bem feitos (apesar de um problema ou outro) e saia todo ano. Se 'sair todo ano' fosse fazer um filme perder milhões de expectadores,mas filme a filme só aumentou a renda.

O Senhor dos Anéis - A Sociedade do Anel Faturou 315 milhões nos EUA e 870 milhões no mundo.
O Senhor dos Anéis - As Duas Torres Faturou 342 milhões nos EUA e 926 milhões no mundo.
O Senhor dos Anéis - O Retorno o Rei Faturou 377 milhões nos EUA e 1.11 bilhões no mundo.

Ninguém disse que o filme era pior porque saia todo ano.

O Hobbit -Uma Jornada Inesperada Faturou 1.01 bilhão no mundo
O Hobbit - A Desolação de Smaug Faturou 958 milhões no mundo
O Hobbit - A Batalha dos Cinco Exércitos Faturou 958 milhões no mundo

Ninguém disse que o filme era pior porque saia todo ano. E olha que O Hobbit foi beeeeem inferior a SdA.

Agora, Star Wars tem uma queda de 1/3 do faturamento e a culpa é de que todo ano tem um filme? Ou a culpa é que o filme foi um festival de tapas na cara dos fãs (falo de fãs, não do público geral, mas eles tbm se sentiram assim) pra agradar uma parcela ruidosa de pessoas que não consomem os filmes? Eu fico com a segunda opção, a Disney tentou lacrar e, todos sabem, quem lacra não lucra.
 

Devon_

Mil pontos, LOL!
Mensagens
7.198
Reações
9.615
Pontos
1.044
Opinião é opinião.

Mas eu acho que tem muita gente repetindo "O problema de Star Wars é que todo ano tem" mas isso justamente começou a ser dito pelos defensores de TLJ como justificatvia pro filme render 700 milhões abaixo do esperado pela Disney.

Tipo, O Senhor dos Anéis tinha todo ano, ninguém deixou de ir assistir O Retorno do Rei porque "Ah, todo ano tem um SdA, não vou ver!"... A estória dos filmes te forçava a querer saber como continuava, os filmes eram bem feitos (apesar de um problema ou outro) e saia todo ano. Se 'sair todo ano' fosse fazer um filme perder milhões de expectadores,mas filme a filme só aumentou a renda.

O Senhor dos Anéis - A Sociedade do Anel Faturou 315 milhões nos EUA e 870 milhões no mundo.
O Senhor dos Anéis - As Duas Torres Faturou 342 milhões nos EUA e 926 milhões no mundo.
O Senhor dos Anéis - O Retorno o Rei Faturou 377 milhões nos EUA e 1.11 bilhões no mundo.

Ninguém disse que o filme era pior porque saia todo ano.

O Hobbit -Uma Jornada Inesperada Faturou 1.01 bilhão no mundo
O Hobbit - A Desolação de Smaug Faturou 958 milhões no mundo
O Hobbit - A Batalha dos Cinco Exércitos Faturou 958 milhões no mundo

Ninguém disse que o filme era pior porque saia todo ano. E olha que O Hobbit foi beeeeem inferior a SdA.

Agora, Star Wars tem uma queda de 1/3 do faturamento e a culpa é de que todo ano tem um filme? Ou a culpa é que o filme foi um festival de tapas na cara dos fãs (falo de fãs, não do público geral, mas eles tbm se sentiram assim) pra agradar uma parcela ruidosa de pessoas que não consomem os filmes? Eu fico com a segunda opção, a Disney tentou lacrar e, todos sabem, quem lacra não lucra.
Esse argumento deles é fraco demais... todo ano tem pelo menos dois filmes da Marvel, e nem por isso a arrecadação despenca nesse nível.

Enviado de meu SM-A910F usando Tapatalk
 

New_Wave

Lenda da internet
Mensagens
22.065
Reações
79.909
Pontos
1.559
Star Wars' obsession with white guy filmmakers is hurting the franchise

https%3A%2F%2Fblueprint-api-production.s3.amazonaws.com%2Fuploads%2Fcard%2Fimage%2F710383%2Fa95462b8-845f-49b7-94c4-30fe240adef4.jpg

Producer Ram Bergman, director Rian Johnson, and producer Kathleen Kennedy on the set of Star Wars: The Last Jedi.

For the most part, Lucasfilm's keeping their Star Wars plans close to the vest.

But of the details we do know about their upcoming slate, one obvious pattern stands out: All of them are being created by white men.

This isn't a new state of affairs. As Maureen Ryan points out at Variety, 24 people have been brought on to "direct, write, or otherwise take the creative lead" on a Star Wars movie over the past 41 years.

Of those 24, just one (Leigh Brackett, a screenwriter on Empire Strikes Back) has been a white woman. The other 23 have been white men – up to and including the latest additions, Game of Thrones showrunners David Benioff and D.B. Weiss. Zero have been people of color.

Star Wars is far from the only corner of Hollywood dominated by white men. The statistics are skewed anywhere you look, from festival indies to prestigious awards contenders to nine-figure blockbusters.

"By hiring only white men, Lucasfilm actively choosing to reinforce the status quo."

But make no mistake: By continuing to hire only white men, Lucasfilm is not helplessly reflecting some unfortunate but unchangeable norm. It's making an active choice to reinforce a status quo that rewards white men while systematically shutting out anyone else.

It's not that the white dudes of Star Wars have no qualifications. Benioff and Weiss, for instance, surely got the job in part because they've already proven that they can handle a juggernaut franchise with a fiercely devoted fanbase.

On the flip side, though, you could reasonably argue that their movie-writing résumé is spotty, that their writing on Game of Thrones leaves something to be desired (season 7, woof), that their work reflects some massive blind spots when it comes to race and gender, that fumbles like the Confederateannouncement suggest they're very bad at reading the room.

In other words, it requires a leap of faith on our part to see these guys as good choices for Star Wars. And that's fine; the same could have been said about, say, Rian Johnson, who'd never directed a blockbuster-sized movie before The Last Jedi.

https%3A%2F%2Fblueprint-api-production.s3.amazonaws.com%2Fuploads%2Fcard%2Fimage%2F710390%2F072371b5-8b7a-47bd-a6b0-b7b759a996db.JPG

Kathleen Kennedy and J.J. Abrams at Star Wars Celebration in 2015.

But it's telling that this same benefit of the doubt has never been extended to anyone other than white men. Two years after Lucasfilm president Kathleen Kennedy earnestly explained that they were waiting to find a female director with the right level of "experience," the studio has yet to deem a single woman or person of color worthy of steering a Star Wars movie.

In fairness to Lucasfilm, the company does include women and people of color in some very prominent positions, including Kennedy and Kiri Hart, who serves as SVP of development. However, that doesn't excuse the homogeneity of their writing and directing teams. There's no reason Lucasfilm's commitment to diversity has to stop with them, other than that they've decided it must.

As in any other industry, experience begets more experience. Johnson and J.J. Abrams get called back to do a second Star Wars movie because Lucasfilm loved their first Star Wars movie. Gareth Edwards and Ron Howard get offers because the studio has already seen what they can do.

Meanwhile, non-white and non-male directors are trapped in a hellish cycle of being unable to gain the right experience because they don't already have the right experience. Lucasfilm has the chance to break that cycle by taking a chance on a non-male or non-white director, the way they've continually taken chances on white guys. So far, they've declined.



Well – that we know of, anyway. As of this week, there's a rumor going around that "multiple" women and people of color have been hired for future Star Wars projects, but that their names are being kept secret for some unknown reason.

"It's troubling that one of the biggest fantasy franchises in Hollywood is only interested in what white men think the universe could or should look like."

We don't know whether this is true or, if it is, why Disney is keeping these hires hush-hush. (The cynic in me even wonders if this is a rumor planted by Disney to offset some of the bad PR surrounding the Benioff and Weiss hires.) For the purposes of this conversation, though, it doesn't really matter. We can only judge the choices we know Lucasfilm has made, not the ones they might have.

Moreover, by this point, the idea that we ought to be patient is, to be frank, some fucking bullshit. Fans are annoyed this week because we've beenwaiting for this franchise to become more inclusive, for four decades now.

For that incredible tolerance, the only rewards we've gotten so far are eventuallys and possiblys and maybe next times – and those only because we've pressed Lucasfilm on these issues, time and time again. It is no longer enough to hear that Star Wars' creative team might get more inclusive someday, and we've nothing to lose by pointing out that they've continued to fail us.

The effect of these decisions, about who gets to be behind the camera, is not merely cosmetic. It's troubling that one of the biggest – most beloved, most famous, most inescapable – fantasy franchises in Hollywood is, apparently, only interested in showing us what a very specific subset of humans think the world could or should look like.

https%3A%2F%2Fblueprint-api-production.s3.amazonaws.com%2Fuploads%2Fcard%2Fimage%2F710388%2F2eaf79ff-47b2-4eb1-89dc-51e506d0d881.jpg

Stars Felicity Jones and Diego Luna on the set of Rogue One with director Gareth Edwards.

To their credit, some of these white male directors have made active efforts to diversify the Star Wars galaxy. Heroes like Rey, Finn, Jyn, and Rose have all come to the forefront under the watch of Abrams, Johnson, and Gareth Edwards – three guys who don't look like anything like them.

However, that's a promising start, not a completed mission. To see what a difference a new perspective can make, one need only look toward Marvel, where Ryan Coogler's Black Panther is currently serving up a rare vision of a society untouched by European oppression, or DC, where Patty Jenkins' Wonder Woman imagined what a land without men might look like.

This doesn't just apply to films that are explicitly about female or non-white heroes. Consider how Taika Waititi wrestled with imperialism in Thor: Ragnarok, which is built around a white man named Chris. Or how Fast and the Furious quietly became one of the most diverse franchises running today, under director Justin Lin.

By refusing to let anyone but white men play in their sandbox, Lucasfilm is closing itself off to a wealth of new ideas that could keep this galaxy fresh and interesting, to people that might explore new corners that would otherwise go overlooked.

It's deciding that this made-up universe needs to be defined by the same terms and restrictions as the one we're already living in. It's telling huge swaths of the potential audience that while they're allowed to enjoy the story, it's not really by or for or about them. It's making Star Wars, a franchise which should be defined by its limitless possibility, feel small.


Fonte
===================================================================
Parabéns, Kathleen Kennedy. Sua grande contribuição para Star Wars, se resume basicamente a ter permitido que a franquia fosse parasitada pelas pessoas não muito equilibradas que seguem uma determinada ideologia. Eventualmente essas pessoas irão destruir Star Wars, assim como fazem com tudo o mais que se encontra sobre o jugo do seu parasitismo. :kclassic


Cara... Depois dessa matéria, concluí que esse é o filme mais SJW que já vi!
 

Goris

Ei mãe, 500 pontos!
Mensagens
21.829
Reações
76.867
Pontos
553
Meio atrasado - e não sei se já postaram - mas apesar do tom de galhofa, meio que tem quase tudo que eu queria no filme. Tivessem seguido esse roteiro, teria sido o filme do ano pra mim.



Edit: Acabou de sair legendado, pra quem não fala ingles.
 
Ultima Edição:

Bloodstained

Mil pontos, LOL!
Mensagens
23.532
Reações
105.907
Pontos
1.003
Meio atrasado - e não sei se já postaram - mas apesar do tom de galhofa, meio que tem quase tudo que eu queria no filme. Tivessem seguido esse roteiro, teria sido o filme do ano pra mim.



Edit: Acabou de sair legendado, pra quem não fala ingles.

Um dos melhores (senão o melhor) How It Should Have Ended que tive a oportunidade de assistir. Mesmo puxando as cenas para o lado cômico, por ser a proposta do canal, as resoluções mostradas fizerem muito mais sentido que as oferecidas por The Last Jedi... E isso serve para ressaltar (ainda mais) a desgraça que esse filme representou para a franquia.
 

bushi_snake

Mil pontos, LOL!
Mensagens
12.198
Reações
12.653
Pontos
1.419
Eu já descartei Last Jedi como sequencia oficial, to nem ai.... se o próprio diretor descartou o universo pra fazer essa m**** ai, posso fazer o mesmo, lol.
 

bróðir

Master Distiller
Mensagens
46.112
Reações
46.309
Pontos
1.934
Esse backlash foi mais rapido e maior q a trilogia prequel do george lucas kkk

Nunca imaginei q isso aconteceria
 

Goris

Ei mãe, 500 pontos!
Mensagens
21.829
Reações
76.867
Pontos
553
Esse backlash foi mais rapido e maior q a trilogia prequel do george lucas kkk

Nunca imaginei q isso aconteceria
Bom, ninguém imaginava porque ninguém tinha ideia que iam esquerda e tanto no filme.

Tipo, no primeiro filme da nova trilogia, reclamaram da Rey ser overpower, não dela ser mulher, mas achamos que os diretores/produtores iam ver as críticas, entender onde erraram (e, vejam, O Despertar da Força rendeu 2 bilhões, mesmo com as críticas) e corrigir pro próximo filme ser melhor.

Não tinha onde errar. Não dava pra imaginar alguém errando tanto.
 

AzraelR

Bam-bam-bam
Mensagens
4.843
Reações
20.530
Pontos
453
Não sei se vocês conhecem esses videos abaixo... é de um cara chamado MauLer e ele fez esses 3 videos falando a respeito do The Last Jedi. São videos de 1 hora e meia mais ou menos, comentando cena por cena. Simplesmente a melhor crítica que já vi a respeito do filme. O cara detona o filme sem dó. Na verdade nem cheguei a assistir todo, fui meio que pulando. Mas é incrível a análise dele.
E esses videos só comprovam aquilo que havíamos falado antes: Mesmo o episódio 1 ainda é superior ao The Last Jedi. The Last Jedi é simplesmente o pior filme de Star Wars já feito, disparado. É um lixo do inicio ao fim.





 

Iron_Sword

Mil pontos, LOL!
Mensagens
2.564
Reações
1.992
Pontos
1.009
If The Villains of "The Last Jedi" Were Smarter
a3f1f21fe3f1f45cbb96f93ddfc68edd.jpg

put* m****, o pior é que isso faz sentido mesmo, não tinha pensado nisso, pq crianças escravas num universo onde vc tem droids? :kkk:kkk:kkk. Povo quer tanto passar mensagenzinha pré-fabricada que nem pensa no que escreve mais. Mas acho que é isso que dá vc passar um filme de 200KK Trumps pra um cara que nunca fez nada grande e que só se destacou por dirigir um episódio em uma série famosa.

E esse filme entrou no problema dos filmes da Marvel, vilões ruins (mas pelo menos os filmes da Marvel são mais bem escritos e coerentes como continuações). Pensar que SW é um universo que teve vilões como Palpatine, Thrawn e Kreia que eram manipuladores e não ficavam fazendo burradas a cada cena... Os vilões da Disney não são nem uma ameaça mínima de tão imbecis.
 

Goris

Ei mãe, 500 pontos!
Mensagens
21.829
Reações
76.867
Pontos
553
Não é só você que deixou passar essa das crianças Iron Sword.

Mas assim que li, me perguntei como nenhum revisor viu isso. Digo, Ok, não teve revisor no filme.

Torcendo pra gastarem lá seus 10 mil dólares e contratar um revisor.
 

Tilak

Bam-bam-bam
Mensagens
4.447
Reações
9.411
Pontos
303
Passando pra dizer que Anakin e a mãe também eram escravos em ameaça fantasma... (Dois filme b*sta, mas enfim...)
 

Iron_Sword

Mil pontos, LOL!
Mensagens
2.564
Reações
1.992
Pontos
1.009
Passando pra dizer que Anakin e a mãe também eram escravos em ameaça fantasma... (Dois filme b*sta, mas enfim...)
Como vc mesmo disse, ep 1 é fraquinho. Mas pelo menos lá ele morava num cu de mundo da galáxia, numa região controlada pelos Hutts, no ep 8 tem escravos pq ricos são malvados.

Agora deixando de lado um pouco esse filmeco, outra coisa que falta no atual SW são jogos, não saiu nada além dos battlefronts falidos da EA.
Caso alguém sinta falta de jogar algo relacionado a SW e goste de RTS recomendo Star wars Empire at War, o jogo com batalhas tanto no espaço quanto em terra, é antigo mas é entupido de bons mods que renovam muito o jogo, tanto graficamente como em mecânicas e adição de novas campanhas, mapas, unidades, é uma comunidade modder muito ativa com mods ainda sendo lançados e renovados, muitos chegam a ser talvez até maiores que o próprio jogo. Ano passado inclusive o jogo recebeu um update que reabilitou o multiplay via internet e adicionou steam workshop.

Os mods além de adicionar unidades novas modificam a forma como as unidades funcionam, melhoram os modelos, adicionam coisas como movimentos nas torres turbolasers das naves, melhores projéteis, novas habilidades, etc... Adicionam tbm novas eras não presentes no jogo original, que só cobria os ep 4 5 e 6, existem mods da velha república, guerras clônicas, pós império, , novos heróis relacionados a essas eras, modos de campanha, etc...

Alguns dos mods caso alguém se interesse (em spoiler pra ficar não zoar a página toda):

Thrawn's Revenge: Imperial Civil War
Um dos mods mais bem desenvolvidos e mais ativo, está na versão 2.15, recomendo baixar só pra dar uma olhada ou baixar o demo da versão 2.2, o release full da versão 2.2 sai em março e modificou muita coisa para melhor.
O mod tem várias campanhas pós Retorno de Jedi (no universo Legends), passando por várias sagas dos livros, com facções como a Nova República, Imperial Remnants, Empire of the Hand, Pentastar Alignment, entre outras, novas mecânicas de batalha, novas mecânicas de evolução da história, etc...
Página do mod: http://www.moddb.com/mods/thrawns-revenge
Vídeo do lider do projeto jogando uma versão de desenvolvimento da 2.2 (ele faz vários gameplays do mod deles e de outros mods no canal dele):
Parece que eles também vão começar a desenvolver um mod que se passa durante as guerras clônicas


Republic at War
Outro mod popular, que recebeu um update recente depois de um tempo parado, esse mod faz o jogo se passar durante a trilogia prequel, com campanhas, unidades e heróis das guerras clônicas. É um mod legal tbm, meio pesado em grandes batalhas devido a ser um mod com muitos caças na tela, já que as batalhas das guerras clônicas eram bem focadas nisso. Um das capanhas chega a ter até a ordem 66, e você evolui o jogo indo até o início do império, podendo até fazer alguns Star Destroyers. Tem duas facções, República e separatistas (CIS)
Página do mod: http://www.moddb.com/mods/republic-at-war
Vídeo do mod (de um canal que faz vídeos de vários mods):


Awakeing of the Rebellion
Mod que se passa durante o período da trilogia original, assim como os anteriores também adiciona várias coisas novas e melhorias gráficas nos modelos. Está atualmente na versão 2.6, a versão 2.7 está em desenvolvimento. Mecânicas diferentes como novas formas de desenvolver a tecnologia, de se ganhar créditos, etc...
Página do mod: http://www.moddb.com/mods/awakening-of-the-rebellion-2
Vídeo do mod:


The Empire at War Remake
O mod que mais altera graficamente o jogo, parece até uma nova versão do jogo. O mod se foca mais em melhorias gráficas, mas também traz várias unidades novas, campanhas, e mecânicas novas. As campanhas também se passam durante a trilogia original. É o mod mais complicado de se instalar (nada absurdo que exija experiência técnica), e talvez o que tenha mais bugs (já melhorou muito) e até pouco tempo atrás não se dava muito bem com a versão Steam, mas parece que isso já melhorou tbm. Os modelos são muito bem feitos, efeitos muito bons, partículas, explosões, texturas, tudo de alto nível, até o funcionamento da câmera ele está alterando para melhorar. As batalhas ficam bem cinematográficas.
Página do mod: http://www.moddb.com/mods/empire-at-war-re
Vídeo do mod:


Esses são apenas alguns dos mods, tem vários outros, uns adicionam o período da velha república, com batalhas entre o império sith e a república, outros adicionam os Yuuzhan Vong (um dos mods está em desenvolvimento faz muito tempo e dizem que vão mudar muito o jogo e focar em todo o período da New Jedi Order), outros mods adicionam histórias próprias, outros adicionam outras franquias, etc...
Alguns mods já estão no workshop da Steam, por ser algo recente alguns ainda não foram pra lá.
O melhor site pra ir atrás de mods do jogo é o Moddb
http://www.moddb.com/games/star-wars-empire-at-war/mods

A instalação de mods geralmente é bem simples, do tipo "download, descompacta, coloca na pasta de mods do jogo, cria o atalho ou dá load no mod por dentro do jogo."
Além da Steam o jogo tbm é vendido pelo GoG.com
 

9671745673736247

Bam-bam-bam
Mensagens
4.798
Reações
6.711
Pontos
344
Hua hua hua

Seria uma alternativa.

Mas você falou algo que eu tbm penso, parece que o Rian Johnson não viu o filme anterior da franquia, nem os roteiristas, porque o descompasso entre um filme e outro é tremendo.

Será que ele teve algum faniquito de diretor no estilo "Não vou ver o filme do outro para ele não me influenciar"?
Ele certamente viu mas não gostou e quis mudar tudo que nele achou errado. Até a cicatriz do Kylo Ren ele decidiu mudar.

~Tapatalk
 

Mega_X

Ei mãe, 500 pontos!
Mensagens
20.358
Reações
38.537
Pontos
654
Esse tópico ainda tá rendendo hehe, basta indicar para os amigos pularem esse filme qd forem conhecer a série de filmes.
 

Goris

Ei mãe, 500 pontos!
Mensagens
21.829
Reações
76.867
Pontos
553
Você até entende um planeta deserto longe de tudo e todos ter escravos, já que seres vivos podem fazer mais coisas que droide.

Agora, um planeta rico? Compra um mini-droid de limpeza (desses que a China vende por 50 dólares) e nunca mais se preocupe com doença, rebelião, alimentação, alojamento...

Mas não, você tem que ter crianças escravas para mostrar o quão malvado (e capitalista) você é.
 

Bloodstained

Mil pontos, LOL!
Mensagens
23.532
Reações
105.907
Pontos
1.003
'Star Wars' needs a woman director, not the 'Game of Thrones' guys

a828a3dde77b9c0408d960668a0855a3

Rey (Daisy Ridley) in Star Wars: The Last Jedi.

Yesterday, Lucasfilm announced that a new Star Wars trilogy is being developed by Game of Thrones creators David Benioff and D.B. Weiss. In many ways, Benioff and Weiss are an obvious choice to rule a new sector of the galaxy far, far away. Their HBO megahit has shown their proficiency in building rich fictional worlds, juggling dozens of character arcs, and turning the politics of a fantasy realm into high-stakes drama (just as George Lucas attempted to do in his prequel trilogy). “David and Dan are some of the best storytellers working today,” Lucasfilm president Kathleen Kennedy said in her press statement, and many would agree. But it’s exactly because Benioff and Weiss are the obvious choice that Kennedy’s pick is so disappointing.

When the Star Wars cinematic universe was relaunched with 2015’s The Force Awakens, it came with the promise of a new future for Hollywood blockbusters. The protagonist was a woman. Her co-star and potential love interest was a black man. This new Star Wars had female stormtroopers and a Resistance army diverse enough to look like the present-day U.S. Army, rather than the cast of a 1940s dogfighting movie. Those casting and character decisions sent a clear, bold message: Star Wars was not just going to pander to its original fans; it was going to win new fans, fans who hadn’t yet seen themselves in a Star Wars film. Lucasfilm had its eyes on the future.

But as the studio has rolled out more sequels, and more plans for expanding the franchise, one thing has remained exactly the same as it has since 1977: The writers and directors are all men. Specifically, they’re white men. The only contribution by a woman was Leigh Brackett’s original script for The Empire Strikes Back (which was rewritten by Lawrence Kasdan after Brackett’s death in 1978). That means, according to Variety’s math, 96 percent of the Star Wars film universe has been written and directed by white men. That includes The Force Awakens and Episode IX director J.J. Abrams, The Last Jedi director (and creator of another planned Star Wars trilogy) Rian Johnson, Rogue One director Gareth Edwards, Solo: A Star Wars Story director Ron Howard, and now Benioff and Weiss. It also includes all the writer-directors who were hired and replaced on the aforementioned films: Colin Trevorrow, Phil Lord, and Christopher Miller. At no point has a female director or a director of color been offered a Star Wars gig.

What does this mean for audiences? It means that the vision of the Star Wars universe is ultimately limited to one perspective. It means that female heroines are created in male imaginations and characters of color are seen through the lens of white experience. It means that for all their forward-thinking casting, Lucasfilm is playing it safe, just like every other Hollywood studio. And “safe,” in this case, means hiring the same white, male directors who already helm around 90 percent of Hollywood films.

This is particularly outrageous considering that Lucasfilm is one of the few major studios with a female CEO. Time and again, Kennedy has affirmed her commitment to putting “really strong women” front and center. She has said that diversity is “incredibly important to Star Wars” and “important to the film industry in general.” Lucasfilm’s story group, the team of 11 writers and artists who shape and guide the Star Wars canon, reflects these ideals: The team has four women and seven men, and five of its members are people of color. Onscreen, the new films appear admirably diverse. However, the direction and story of each individual Star Wars film ultimately comes down to the writer and director. It sends a message when the people behind the camera are as monochromatic as a stormtrooper in a Hoth snowstorm.

It’s not just principle that makes Benioff’s and Weiss’s hiring seem like an ominous sign. For all of their accomplishments, these two showrunners have exhibited a blind spot when it comes to women and minorities. On Game of Thrones, they have repeatedly (and notoriously) relied on graphic sexual assault as a plot device, leaving few female characters spared. A female writer or director might have helped steer the story away from this — but in eight years of Game of Thrones, Benioff and Weiss have hired only one woman director (out of 19) and two female writers (neither of whom worked on the last three seasons).

Similarly, the duo’s treatment of nonwhite characters has been widely criticized, with the few actors of color on Games of Thrones exoticized, portrayed as primitives or slaves, or pushed to the margins of white characters’ stories. Benioff and Weiss also came under fire for their planned HBO series Confederate, an alternate-history drama in which the South won the Civil War and slavery still exists; worse, they seemed baffled by the inevitable backlash. All of which is to say, these guys aren’t exactly forward-thinking.

What they are is popular. Stark and Targaryen sigils are stiff competition for Jedi and Sith symbols in the geek-merchandise market. The show draws a massive audience of both casual viewers and die-hard fans. And those fans, according to a widely published survey, are mostly men.

Granted, there’s other data showing that Game of Thrones audience. But one has to wonder: Is Kennedy hiring Benioff and Weiss as a concession to a certain group of fans? Perhaps the same group of fans who conspired to torpedo The Last Jedi’s Rotten Tomatoes ranking because the film offended their alt-right ideals of masculine domination and white supremacy? (A quick search turns up plenty of evidence that the alt-right is pretty into Game of Thrones.)

It would be a crushing disappointment if Kennedy is truly trying to win back the small, vocal group of fans nostalgic for a white, male-dominated Star Wars.. Because in the end, she doesn’t need them. Star Wars is popular on a scale that no other film property has achieved. The Last Jedi made more than a billion dollars in less than three weeks, even with the overpublicized backlash. Yes, that popularity is partially nostalgia. But as the producers behind many a failed reboot know, nostalgia takes a film only partway. Star Wars remains a vital property because the new films are telling a bigger story. They promise a fantasy universe that’s more vast and inclusive than moviegoers have ever seen before, one where every child can look up at the screen and see himself, or herself, in a Jedi warrior. There are so many directors who could take it there; Johnson himself has suggested Ava DuVernay, Gina Prince-Bythewood, and Karyn Kusama. It’s time for Kennedy to seek out a new kind of visionary for Star Wars. After all, as Luke Skywalker learned in A New Hope, the universe is much bigger than a white boy’s dreams.


Fonte
=======================================================================
A contribuição de Kathleen Kennedy na destruição de Star Wars continua sendo inestimável. :kclassic
 

m4sk4rinha

Bam-bam-bam
Mensagens
3.052
Reações
6.127
Pontos
334
'Star Wars' needs a woman director, not the 'Game of Thrones' guys

a828a3dde77b9c0408d960668a0855a3

Rey (Daisy Ridley) in Star Wars: The Last Jedi.

Yesterday, Lucasfilm announced that a new Star Wars trilogy is being developed by Game of Thrones creators David Benioff and D.B. Weiss. In many ways, Benioff and Weiss are an obvious choice to rule a new sector of the galaxy far, far away. Their HBO megahit has shown their proficiency in building rich fictional worlds, juggling dozens of character arcs, and turning the politics of a fantasy realm into high-stakes drama (just as George Lucas attempted to do in his prequel trilogy). “David and Dan are some of the best storytellers working today,” Lucasfilm president Kathleen Kennedy said in her press statement, and many would agree. But it’s exactly because Benioff and Weiss are the obvious choice that Kennedy’s pick is so disappointing.

When the Star Wars cinematic universe was relaunched with 2015’s The Force Awakens, it came with the promise of a new future for Hollywood blockbusters. The protagonist was a woman. Her co-star and potential love interest was a black man. This new Star Wars had female stormtroopers and a Resistance army diverse enough to look like the present-day U.S. Army, rather than the cast of a 1940s dogfighting movie. Those casting and character decisions sent a clear, bold message: Star Wars was not just going to pander to its original fans; it was going to win new fans, fans who hadn’t yet seen themselves in a Star Wars film. Lucasfilm had its eyes on the future.

But as the studio has rolled out more sequels, and more plans for expanding the franchise, one thing has remained exactly the same as it has since 1977: The writers and directors are all men. Specifically, they’re white men. The only contribution by a woman was Leigh Brackett’s original script for The Empire Strikes Back (which was rewritten by Lawrence Kasdan after Brackett’s death in 1978). That means, according to Variety’s math, 96 percent of the Star Wars film universe has been written and directed by white men. That includes The Force Awakens and Episode IX director J.J. Abrams, The Last Jedi director (and creator of another planned Star Wars trilogy) Rian Johnson, Rogue One director Gareth Edwards, Solo: A Star Wars Story director Ron Howard, and now Benioff and Weiss. It also includes all the writer-directors who were hired and replaced on the aforementioned films: Colin Trevorrow, Phil Lord, and Christopher Miller. At no point has a female director or a director of color been offered a Star Wars gig.

What does this mean for audiences? It means that the vision of the Star Wars universe is ultimately limited to one perspective. It means that female heroines are created in male imaginations and characters of color are seen through the lens of white experience. It means that for all their forward-thinking casting, Lucasfilm is playing it safe, just like every other Hollywood studio. And “safe,” in this case, means hiring the same white, male directors who already helm around 90 percent of Hollywood films.

This is particularly outrageous considering that Lucasfilm is one of the few major studios with a female CEO. Time and again, Kennedy has affirmed her commitment to putting “really strong women” front and center. She has said that diversity is “incredibly important to Star Wars” and “important to the film industry in general.” Lucasfilm’s story group, the team of 11 writers and artists who shape and guide the Star Wars canon, reflects these ideals: The team has four women and seven men, and five of its members are people of color. Onscreen, the new films appear admirably diverse. However, the direction and story of each individual Star Wars film ultimately comes down to the writer and director. It sends a message when the people behind the camera are as monochromatic as a stormtrooper in a Hoth snowstorm.

It’s not just principle that makes Benioff’s and Weiss’s hiring seem like an ominous sign. For all of their accomplishments, these two showrunners have exhibited a blind spot when it comes to women and minorities. On Game of Thrones, they have repeatedly (and notoriously) relied on graphic sexual assault as a plot device, leaving few female characters spared. A female writer or director might have helped steer the story away from this — but in eight years of Game of Thrones, Benioff and Weiss have hired only one woman director (out of 19) and two female writers (neither of whom worked on the last three seasons).

Similarly, the duo’s treatment of nonwhite characters has been widely criticized, with the few actors of color on Games of Thrones exoticized, portrayed as primitives or slaves, or pushed to the margins of white characters’ stories. Benioff and Weiss also came under fire for their planned HBO series Confederate, an alternate-history drama in which the South won the Civil War and slavery still exists; worse, they seemed baffled by the inevitable backlash. All of which is to say, these guys aren’t exactly forward-thinking.

What they are is popular. Stark and Targaryen sigils are stiff competition for Jedi and Sith symbols in the geek-merchandise market. The show draws a massive audience of both casual viewers and die-hard fans. And those fans, according to a widely published survey, are mostly men.

Granted, there’s other data showing that Game of Thrones audience. But one has to wonder: Is Kennedy hiring Benioff and Weiss as a concession to a certain group of fans? Perhaps the same group of fans who conspired to torpedo The Last Jedi’s Rotten Tomatoes ranking because the film offended their alt-right ideals of masculine domination and white supremacy? (A quick search turns up plenty of evidence that the alt-right is pretty into Game of Thrones.)

It would be a crushing disappointment if Kennedy is truly trying to win back the small, vocal group of fans nostalgic for a white, male-dominated Star Wars.. Because in the end, she doesn’t need them. Star Wars is popular on a scale that no other film property has achieved. The Last Jedi made more than a billion dollars in less than three weeks, even with the overpublicized backlash. Yes, that popularity is partially nostalgia. But as the producers behind many a failed reboot know, nostalgia takes a film only partway. Star Wars remains a vital property because the new films are telling a bigger story. They promise a fantasy universe that’s more vast and inclusive than moviegoers have ever seen before, one where every child can look up at the screen and see himself, or herself, in a Jedi warrior. There are so many directors who could take it there; Johnson himself has suggested Ava DuVernay, Gina Prince-Bythewood, and Karyn Kusama. It’s time for Kennedy to seek out a new kind of visionary for Star Wars. After all, as Luke Skywalker learned in A New Hope, the universe is much bigger than a white boy’s dreams.


Fonte
=======================================================================
A contribuição de Kathleen Kennedy na destruição de Star Wars continua sendo inestimável. :kclassic
Isso aí, coloca uma mulher pra dirigir, melhor ainda, coloca uma mulher negra, gorda e lésbica. Isso sim é importante, não a competência da pessoa em contar boas histórias.

Não adianta, enquanto eles não destruírem tudo não estarão satisfeitos.
 

Bloodstained

Mil pontos, LOL!
Mensagens
23.532
Reações
105.907
Pontos
1.003


Não sei se vocês conhecem esses videos abaixo... é de um cara chamado MauLer e ele fez esses 3 videos falando a respeito do The Last Jedi. São videos de 1 hora e meia mais ou menos, comentando cena por cena. Simplesmente a melhor crítica que já vi a respeito do filme. O cara detona o filme sem dó. Na verdade nem cheguei a assistir todo, fui meio que pulando. Mas é incrível a análise dele.
E esses videos só comprovam aquilo que havíamos falado antes: Mesmo o episódio 1 ainda é superior ao The Last Jedi. The Last Jedi é simplesmente o pior filme de Star Wars já feito, disparado. É um lixo do inicio ao fim.






Ouvi a crítica de MauLer no decorrer da semana, durante meu horário de almoço e, basicamente, o cara dissecou por completo o cadáver de The Last Jedi. A crítica do cara é tão minuciosa que não sobrou nem o pó para contar a história... Fora que ela ressalta ainda mais cada aspecto negativo dessa m**** de filme, comprovando que ele é mesmo imprestável, do início ao fim.
 

Bloodstained

Mil pontos, LOL!
Mensagens
23.532
Reações
105.907
Pontos
1.003
Jar Jar Abrams chegou atrasado na conversa e já saiu reciclando um dos primeiros episódios de Damage Control... Nem merece um episódio exclusivo com esse roteiro batido, Jar Jar.


J.J. Abrams: ‘Star Wars’ Fans Who Didn’t Like ‘Last Jedi’ Are ‘Threatened’ By Women Characters — Exclusive
As he prepares to get back into the "Star Wars" universe, the filmmaker gets honest about fan criticism of "The Last Jedi" (and how it won't impact his next feature).

shutterstock_5886293ex.jpg

As he prepares to reenter the “Star Wars” universe with his upcoming (and still-untitled) Episode IX, “Force Awakens” filmmaker J.J. Abrams is unbothered by the recent backlash to the diversity of “Star Wars: The Last Jedi.” Asked by IndieWire about pushback from “Star Wars” fans who decried Rian Johnson’s film for its focus on more female-centric stories (bolstered by the edition of franchise newbies like Laura Dern and Kelly Marie Tran), Abrams was clear: “Their problem isn’t ‘Star Wars,’ their problem is being threatened.”

In December, an alt-right group claimed responsibility for lowering the film’s Rotten Tomatoes scores, claiming that its issues with the film partially stemmed from “introducing more female characters into the franchise’s universe.” As The Telegraph noted at the time, user reviews included comments like “Politically correct to the point of boredom,” “SJW propaganda” and “I’m frustrated that feminism and diversity have made their way into this film. This has ruined Star Wars for me as well as my kids. Keep liberalism out of it and stop ruining once good things.”

Abrams was unfazed. “‘Star Wars’ is a big galaxy, and you can sort of find almost anything you want to in ‘Star Wars,'” he said. “If you are someone who feels threatened by women and needs to lash out against them, you can probably find an enemy in ‘Star Wars.’ You can probably look at the first movie that George [Lucas] did [‘Star Wars: A New Hope’] and say that Leia was too outspoken, or she was too tough. Anyone who wants to find a problem with anything can find the problem. The internet seems to be made for that.”

Asked if fan outcry would at all impact his vision for the upcoming film, Abrams was clear. “Not in the least,” he said, adding, “There’s a lot that I would like to say about it, but I feel like it’s a little early to be having the ‘Episode IX’ conversation … I will say that the story of Rey and Poe and Finn and Kylo Ren — and if you look, there are three men and one woman, to those that are complaining that there are too many women in ‘Star Wars’ — their story continues in a way that I couldn’t be more excited about and cannot wait for people to see.”

Abrams has weathered this sort of blowback before. “I think everyone is going to have their point of view,” Abrams said. “Certainly something I discovered early on in the ‘Star Wars’ world, is that you’re going to have an incredibly passionate and vocal fanbase, and they’re all going to have a lot of specific opinions.”

Equality in the industry is currently top of mind for the filmmaker, as Abrams is being honored next week with the Athena Film Festival’s Leading Man Award, given to “men in Hollywood who have a strong track record of serving as vocal allies of and effective advocates for women in entertainment.” Previous honorees include Paul Feig and David Oyelowo.

starwars.jpg

“Star Wars: The Force Awakens”

“I wish it weren’t something that there was a need to do,” he said when asked about the honor. “It’s a bit like Black History Month, like why should it just be a month? Why can’t it just be part of history? Why does there have to be a special award for someone who is working to be as collaborative with as many women as possible? That’s simply good business … We will keep making mistakes and trying to do better, but the end game is equality.”

Abrams and his wife Katie McGrath are co-CEOs of production company Bad Robot, and Abrams emphasized that equality in the industry and continuing to advocate for women inside of it is “enormously important” to them, and it impacts many of his production decisions.

The filmmaker shared that, in recent meetings targeted around employing crews and filmmakers for projects, he and McGrath have asked their agency CAA for lists of potential collaborators “that represent the makeup of the country” and “that immediately changed the conversation.” He added, “When you would look at lists through the optics or the lens of equality, they were shocking.”

He emphasized a need for the industry to look beyond its current talent rosters.

“A lot of the issue, I think, stems not from people who are capable or people who are worthy of being given a shot, but rather people who just don’t even get to be in the room, they don’t get to be considered, they don’t look the way the usual suspects look,” Abrams said. “You can’t possibly have change if the options that are being considered are just of one pool.”

Abrams then cited Black List founder Franklin Leonard, who tweeted in October of 2015, “When you’re accustomed to privilege, equality feels like oppression.”

Abrams said the sentiment resonated for him on many levels. “We’re not asking to take away the male point of view or male artistry or male contribution,” he said. “We’re simply saying, ‘What is fair?’ I can see why people might get freaked out by it, but the people who are getting freaked out are the people who are accustomed to that privilege, and this is not oppression, this is about fairness.”


Fonte
===================================================================
Resumindo: não gostou de The Last Jedi? É sexista! :kpensa
 

Goris

Ei mãe, 500 pontos!
Mensagens
21.829
Reações
76.867
Pontos
553
Jar Jar Abrams chegou atrasado na conversa e já saiu reciclando um dos primeiros episódios de Damage Control... Nem merece um episódio exclusivo com esse roteiro batido, Jar Jar.


J.J. Abrams: ‘Star Wars’ Fans Who Didn’t Like ‘Last Jedi’ Are ‘Threatened’ By Women Characters — Exclusive
As he prepares to get back into the "Star Wars" universe, the filmmaker gets honest about fan criticism of "The Last Jedi" (and how it won't impact his next feature).

shutterstock_5886293ex.jpg

As he prepares to reenter the “Star Wars” universe with his upcoming (and still-untitled) Episode IX, “Force Awakens” filmmaker J.J. Abrams is unbothered by the recent backlash to the diversity of “Star Wars: The Last Jedi.” Asked by IndieWire about pushback from “Star Wars” fans who decried Rian Johnson’s film for its focus on more female-centric stories (bolstered by the edition of franchise newbies like Laura Dern and Kelly Marie Tran), Abrams was clear: “Their problem isn’t ‘Star Wars,’ their problem is being threatened.”

In December, an alt-right group claimed responsibility for lowering the film’s Rotten Tomatoes scores, claiming that its issues with the film partially stemmed from “introducing more female characters into the franchise’s universe.” As The Telegraph noted at the time, user reviews included comments like “Politically correct to the point of boredom,” “SJW propaganda” and “I’m frustrated that feminism and diversity have made their way into this film. This has ruined Star Wars for me as well as my kids. Keep liberalism out of it and stop ruining once good things.”

Abrams was unfazed. “‘Star Wars’ is a big galaxy, and you can sort of find almost anything you want to in ‘Star Wars,'” he said. “If you are someone who feels threatened by women and needs to lash out against them, you can probably find an enemy in ‘Star Wars.’ You can probably look at the first movie that George [Lucas] did [‘Star Wars: A New Hope’] and say that Leia was too outspoken, or she was too tough. Anyone who wants to find a problem with anything can find the problem. The internet seems to be made for that.”

Asked if fan outcry would at all impact his vision for the upcoming film, Abrams was clear. “Not in the least,” he said, adding, “There’s a lot that I would like to say about it, but I feel like it’s a little early to be having the ‘Episode IX’ conversation … I will say that the story of Rey and Poe and Finn and Kylo Ren — and if you look, there are three men and one woman, to those that are complaining that there are too many women in ‘Star Wars’ — their story continues in a way that I couldn’t be more excited about and cannot wait for people to see.”

Abrams has weathered this sort of blowback before. “I think everyone is going to have their point of view,” Abrams said. “Certainly something I discovered early on in the ‘Star Wars’ world, is that you’re going to have an incredibly passionate and vocal fanbase, and they’re all going to have a lot of specific opinions.”

Equality in the industry is currently top of mind for the filmmaker, as Abrams is being honored next week with the Athena Film Festival’s Leading Man Award, given to “men in Hollywood who have a strong track record of serving as vocal allies of and effective advocates for women in entertainment.” Previous honorees include Paul Feig and David Oyelowo.

starwars.jpg

“Star Wars: The Force Awakens”

“I wish it weren’t something that there was a need to do,” he said when asked about the honor. “It’s a bit like Black History Month, like why should it just be a month? Why can’t it just be part of history? Why does there have to be a special award for someone who is working to be as collaborative with as many women as possible? That’s simply good business … We will keep making mistakes and trying to do better, but the end game is equality.”

Abrams and his wife Katie McGrath are co-CEOs of production company Bad Robot, and Abrams emphasized that equality in the industry and continuing to advocate for women inside of it is “enormously important” to them, and it impacts many of his production decisions.

The filmmaker shared that, in recent meetings targeted around employing crews and filmmakers for projects, he and McGrath have asked their agency CAA for lists of potential collaborators “that represent the makeup of the country” and “that immediately changed the conversation.” He added, “When you would look at lists through the optics or the lens of equality, they were shocking.”

He emphasized a need for the industry to look beyond its current talent rosters.

“A lot of the issue, I think, stems not from people who are capable or people who are worthy of being given a shot, but rather people who just don’t even get to be in the room, they don’t get to be considered, they don’t look the way the usual suspects look,” Abrams said. “You can’t possibly have change if the options that are being considered are just of one pool.”

Abrams then cited Black List founder Franklin Leonard, who tweeted in October of 2015, “When you’re accustomed to privilege, equality feels like oppression.”

Abrams said the sentiment resonated for him on many levels. “We’re not asking to take away the male point of view or male artistry or male contribution,” he said. “We’re simply saying, ‘What is fair?’ I can see why people might get freaked out by it, but the people who are getting freaked out are the people who are accustomed to that privilege, and this is not oppression, this is about fairness.”


Fonte
===================================================================
Resumindo: não gostou de The Last Jedi? É sexista! :kpensa
Por que será que acho que vou começar a torcer pro filme flopar?
 

Epic Sax CEO

Bam-bam-bam
Mensagens
4.849
Reações
5.961
Pontos
303
IMO será algo bom se dessem logo um filme desses para uma mulher dirigir, mas sem opinião daquele grupelho.
Pega uma boa diretora e deixa a mulher trabalhar do jeito que achar melhor, sem ditar diretrizes. Se querem ter uma protagonista mulher e isso ser um "diferencial" não seria uma decisão estranha, deixa ela fazer do jeito que quiser, tenho certeza de que sairia algo bom. Muito melhor do que esses "feministas" mercenários.
 
Topo Fundo