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Tópico oficial Emulação: Cemu / Citra / RPCS3 / Yuzu / Xenia / Vita3K / fpPS4 / Etc [+Infos na Pág. 1]

Snk-Combone

Ei mãe, 500 pontos!
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Live Stream do canal do Dolphin...



A Live foi curta rsrs...

...

EDIT:

Ubershaders tá funcionando bem na carroça aqui kkk...

ok7Rm2j.png
 
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Hank_Moody

Bam-bam-bam
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Meu dolphin ta com problema, não reconhece o motion plus, o ponteiro fica trepidando e o wii mote fica impreciso.
Quase certeza que os wiimotes estão perfeitos.
 

ROGER CARVALHO

Ei mãe, 500 pontos!
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Meu dolphin ta com problema, não reconhece o motion plus, o ponteiro fica trepidando e o wii mote fica impreciso.
Quase certeza que os wiimotes estão perfeitos.
pode ser algum bug da versão de teste, tem que ver o log das ultimas builds pra saber se esta tendo mudanças nos controles
teste na versão estável 5.0 pra ver se funciona normal.
 


Bahax

Emulação é Vida!
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Hack pra 60 FPS reais (ou seja, sem ficar o jogo acelerado) no Zelda BotW:
https://www.reddit.com/r/cemu/comments/6uglf3/the_latest_news_on_the_60fps_hack_and_how_to_test/

So here are the files you can try (extract in graphicPacks/ and use one as a regular graphic pack while latest Cemuhook is installed):

60FPS Pack:
https://cdn.discordapp.com/attachments/292707796175290369/348016154746421249/BotW_60fps.zip

(BotW 1.3.0 or 1.3.1 and latest Cemuhook required, it requires a Cemu state that it could already do 60FPS in an area before, it will not make your hardware faster)


Por enquanto só funciona em shrines e alguns locais no mundo aberto (e apenas pra quem tem skylake/kabylake + alto clock):





O patch tá em WIP (Work in Progress), a tendência agora é ir melhorando.. :rox
 
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sanchies

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Hack pra 60 FPS reais (ou seja, sem ficar o jogo acelerado) no Zelda BotW:
https://www.reddit.com/r/cemu/comments/6uglf3/the_latest_news_on_the_60fps_hack_and_how_to_test/

So here are the files you can try (extract in graphicPacks/ and use one as a regular graphic pack while latest Cemuhook is installed):

60FPS Pack:
https://cdn.discordapp.com/attachments/292707796175290369/348016154746421249/BotW_60fps.zip

(BotW 1.3.0 or 1.3.1 and latest Cemuhook required, it requires a Cemu state that it could already do 60FPS in an area before, it will not make your hardware faster)


Por enquanto só funciona em shrines e alguns locais no mundo aberto (e apenas pra quem tem skylake/kabylake + alto clock):





O patch tá em WIP (Work in Progress), a tendência agora é ir melhorando.. :rox


Mas o olho humano não enxerga mais que 30fps.
 

Crude Dude

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Poucos vão entender a referência kkkkkkkkkk

N27KU.jpg
Hahaha, isso me fez lembrar ano passado, quando fui no show do Guns n Roses em SP. Estava acostumado a ver vídeos dos shows em 60fps, quando vi os caras a olho nu no palco, era como se eu estivesse vendo umas 5 vezes mais frames por segundo do que nos vídeos, a movimentação que meus olhos viam era absolutamente diferente.

Em tempo, nunca tinha testado o Cemu por ter um PC antigo, ontem resolvi arriscar com o Mario Kart 8 e o resultado foi muito bom, entre 50 e 60 fps num Phenom X4 965 @3.8, 8GB RAM e GTX 1050TI. As primeiras voltas costumam dar umas congeladas na imagem por alguns instantes, a partir da segunda roda 100%.

Enviado de meu MI 5 usando Tapatalk
 

RoLukeSky

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Senhores, o que um note i5-7300U com HD 620 aguenta rodar?
Testei aqui Higan e Dolphin e foi bem.
O que mais consigo rodar?
Cemu? PS2? Jogos recentes da Steam?
Valeu!

Edit.
upload_2017-8-19_16-29-58.png

upload_2017-8-19_16-30-24.png

upload_2017-8-19_16-31-0.png

upload_2017-8-19_16-31-25.png

upload_2017-8-19_16-32-8.png
 
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Radamanthys Wyvern

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Como não consigo acompanhar o tópico, só tenho essas dúvidas meu povo:

1) Já da pra jogar Zelda BOTW certinho do começo ao fim?
2) Já da pra fechar Persona 5?

São os únicos jogos que faria questão mesmo de jogar.

E um Core i5 3330 aguenta de boas esses jogos?
 

ludex

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Como não consigo acompanhar o tópico, só tenho essas dúvidas meu povo:

1) Já da pra jogar Zelda BOTW certinho do começo ao fim?
2) Já da pra fechar Persona 5?

São os únicos jogos que faria questão mesmo de jogar.

E um Core i5 3330 aguenta de boas esses jogos?

Já dá pra jogar/zerar os dois, mas no caso do Persona 5 é recente, entao pode ser que ainda tenham alguns efeitos/quedas de FPS. O do Zelda, pelo que eu vi, já dá pra rodar perfeito pra quem tiver uma máquina boa. Que eu nao sei se é o seu caso, eu chutaria que com esse processador nao vá ficar tao bom assim
 

tortinhas10

É Nintendo ou nada!
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Já dá pra jogar/zerar os dois, mas no caso do Persona 5 é recente, entao pode ser que ainda tenham alguns efeitos/quedas de FPS. O do Zelda, pelo que eu vi, já dá pra rodar perfeito pra quem tiver uma máquina boa. Que eu nao sei se é o seu caso, eu chutaria que com esse processador nao vá ficar tao bom assim


o meu, que é melhor que o dele, já peida na farofa.
 

Trevorian

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Existe algum outro fix pro nsmb? Desde quando saiu as builds 1.8 em diante nao consigo jogar. Eu pressiono A na primeira tela e a tela fica preta e nao sai disso. O cemu congela ate. Mesmo com o arquivo do mlc01.

Enviado de meu Vibe K5 usando sinal de fumaça.
 
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sanchies

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Fiz um videozinho aqui do RPCS3, não curto ficar divulgando porque sei que isso incomoda.



Mas falta pouco para Daytona USA ficar perfeito. Ao menos o Hard Corps Uprising parou de dar slowdown e de crashar antes de chegar no boss, vou ver se faço um vídeo dele também.
 

Seu Oscar

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Eu sou meio perdido em relação ao que saiu de bom, exclusivo, pra PS3 e X360.
 

Hank_Moody

Bam-bam-bam
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pode ser algum bug da versão de teste, tem que ver o log das ultimas builds pra saber se esta tendo mudanças nos controles
teste na versão estável 5.0 pra ver se funciona normal.
Estou com a versão definitiva, fica todo bugado o controle, eu uso bluetooth do notebook com win10.

Antes funcionava tranquilo, não sei o que aconteceu.
 

metal4ever

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Alguém com essa configuração rodando bem o cemu e rpcs3?

I7 6700k
16gbs
Gtx 1060 6gbs
 

Ronaldo Brazil

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Capturar.JPG
Novas Metas foram lançadas para os próximos dois meses no RPCS3:

MAIS INFORMAÇÕES AQUI: https://rpcs3.net/roadmap

Progress Update: New Roadmap and New Forums
Aug 21
Hello, here is a small status update to let you know that the roadmap has been updated. From now on, we are putting goals under a month rather than just “short term”. So for the last week and a half of August Nekotekina will do various fixes, and implement a few missing things in sys_net, liblv2, and RawSPU. Expect that this will fix various games that crash early on today. For example PS3 Crysis uses RawSPU, so perhaps we will finally be able to answer yes to the eternal meme “but can it run Crysis?”. Moreover kd-11 will improve performance in the new shader generation system, and this work will also continue into the next month.
There are also big plans for September, work will start on support for high resolution rendering and the new LLVM SPU Recompiler.

In other news, we have a new forum! While emunewz has served us well since the project started in 2011 we have come to outgrow it. With the new forums we will also get improvements to the compatibility database which had to be updated manually before (which is why it has not been updated in a while). Later a new wiki will also launch where information on running games will be gathered in one easy to read place.
 

RareHero

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Visualizar anexo 37054
Novas Metas foram lançadas para os próximos dois meses no RPCS3:

MAIS INFORMAÇÕES AQUI: https://rpcs3.net/roadmap

Progress Update: New Roadmap and New Forums
Aug 21
Hello, here is a small status update to let you know that the roadmap has been updated. From now on, we are putting goals under a month rather than just “short term”. So for the last week and a half of August Nekotekina will do various fixes, and implement a few missing things in sys_net, liblv2, and RawSPU. Expect that this will fix various games that crash early on today. For example PS3 Crysis uses RawSPU, so perhaps we will finally be able to answer yes to the eternal meme “but can it run Crysis?”. Moreover kd-11 will improve performance in the new shader generation system, and this work will also continue into the next month.
There are also big plans for September, work will start on support for high resolution rendering and the new LLVM SPU Recompiler.

In other news, we have a new forum! While emunewz has served us well since the project started in 2011 we have come to outgrow it. With the new forums we will also get improvements to the compatibility database which had to be updated manually before (which is why it has not been updated in a while). Later a new wiki will also launch where information on running games will be gathered in one easy to read place.

Mto bom ver que eles estão organizando coisas como foruns, wikis etc, indo no caminho do que hoje agente está acostumado a acompanhar na cena do Dolphin.

Poder contar com os wikis é uma mão na roda, ajuda o pessoal que busca algum tipo de resposta sobre a emulação de determinado jogo além do feedback dos users postando reviews de determinada build em seus PC´s.

Acho que no meu tempo que eu brinquei com o Dolphin, foram poucas vezes que precisei ir no forum buscar alguma info, quase sempre dava para resolver ou esclarecer alguma duvida usando o wiki oficial do jogo.
 
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Ronaldo Brazil

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Capturar1.JPG
Os usuários do Citra já devem ter percebido que a quase duas semanas não foram lançadas novas versões do Citra Bleeding edge que esta parado na versão 463 isso pq os Devs do citra estão preparando uma nova versão do emulador chamado citra canary que irá substituir o citra Be,abaixo algumas das melhorias com relação ao citra Be.

* the library used (squirrel) is overly opinionated for no benefits. it installs to one specific location and thats it. the new installer doesn't have this limitation, you can choose where to install to.
* the old updater is hard coded for windows. there was no chance to bring it to other platforms without rewriting it from scratch. the new installer works on win, mac, and linux.
* the "Would you like to update dialog" gives no progress indication. People with slow internet click yes and then nothing happens. Because its compiled in mingw its not possible to use TaskDialog for it either (which would let me add a download progress bar). new installer has a progress bar.
* bleeding edge rewrote two files meaning if the master branch touched either file, it would conflict meaning bleeding edge would "break" all the time. its a headache to have to monitor it to make sure its working. new installer only changes 1 line of the build scripts meaning it won't ever conflict (and it only changes the deploy key line which won't change in master either)

also canary is still going to have the merge of in progress branches like bleeding edge does.
 
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SagaOPC

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É esse canário, vai fazer o emulador ficar mais leve? Porque é foda nego conseguir emular o Cell e rodar em fullspeed um persona 5 e não conseguir emular Mario num arm...

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DrMagnet

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Novas Metas foram lançadas para os próximos dois meses no RPCS3:

MAIS INFORMAÇÕES AQUI: https://rpcs3.net/roadmap

Progress Update: New Roadmap and New Forums
Aug 21
Hello, here is a small status update to let you know that the roadmap has been updated. From now on, we are putting goals under a month rather than just “short term”. So for the last week and a half of August Nekotekina will do various fixes, and implement a few missing things in sys_net, liblv2, and RawSPU. Expect that this will fix various games that crash early on today. For example PS3 Crysis uses RawSPU, so perhaps we will finally be able to answer yes to the eternal meme “but can it run Crysis?”. Moreover kd-11 will improve performance in the new shader generation system, and this work will also continue into the next month.
There are also big plans for September, work will start on support for high resolution rendering and the new LLVM SPU Recompiler.

In other news, we have a new forum! While emunewz has served us well since the project started in 2011 we have come to outgrow it. With the new forums we will also get improvements to the compatibility database which had to be updated manually before (which is why it has not been updated in a while). Later a new wiki will also launch where information on running games will be gathered in one easy to read place.
Ótimas melhorias, espero que consiga botar uns exclusivos maneiros quando eu tiver com um PC decente.
 

Ronaldo Brazil

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Ótimas melhorias, espero que consiga botar uns exclusivos maneiros quando eu tiver com um PC decente.
pois é o que curti tbm foi que vão começar a trabalhar no spu LLVM ai sim vai melhorar o desempenho em vários jogos e tbm á possibilidade de jogar em outras resoluções como 1080p e 4k

*Implement LLVM recompiler backend for SPU. This is actually a tremendous amount of work to make it useful, but it will also give the very important speed improvement

*Enable higher rendering resolution to play games at any resolution, for example 4k instead of 720p in Demon’s Souls or Persona 5.


É esse canário, vai fazer o emulador ficar mais leve? Porque é foda nego conseguir emular o Cell e rodar em fullspeed um persona 5 e não conseguir emular Mario num arm...

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Tomara que sim parece que eles (Devs) estão fazendo uns ajustes finais para poder liberar o citra canary.

 

Ronaldo Brazil

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Saiu para patreon o cemu 1.9.1

# Cemu detailed changelog for 1.9.1
# Patreon release date: 2017-08-22
# Public release date: 2017-08-29

general: Added a separate window to display the GamePad screen
general: Added more game profiles

CPU/JIT: Slightly decreased RAM usage of recompiler by optimizing away unused lookup tables
CPU/JIT: Improved detection of float denormal usage
CPU/JIT: Added support for PSQ_L type 6

input: Fixed XInput controller not refreshing
input: Fixed DirectInput controller selection for adapters with multiple controllers
input: Fixed DirectInput axis directions being mirrored or offset for certain controllers

coreinit: Added API MCP_TitleListByAppType, MCP_TitleList, FSAddClientEx()
coreinit: More accurate implementation of OSMessageQueue
coreinit: More accurate implementation of FSOpenFile/FSOpenFileAsync

nsysnet: Added API inet_ntoa(), recvfrom()

nn_act: Added API GetPersistentIdEx()

GX2: Added API GX2RSetStreamOutBuffer(), GX2WaitForFlip(), DMAEGetRetiredTimeStamp()
GX2: GX2CopySurface() can now detect access to GPU-residing textures and automatically trigger texture readback
GX2: Fixed invalid optimization of seemingly unused inputs in pixel shader when indexed GPR access is used
GX2: Optimized texture decoder (up to 5 times faster)
While generally not a bottleneck, the texture decoder previously could cause
additional micro-stutter in situations where many textures are loaded at once.

VPAD: Improved emulation of sampling callbacks
VPAD: Fixed crash in VPADControlMotor() when length parameter was out of bounds

AX: Correctly update ADPCM parameters after loop for non-streaming voices
AX: Fixed a bug in voice synchronization where changes to the current playback offset where sometimes not visible to the API
 

Mr. Odyssey

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Saiu para patreon o cemu 1.9.1

# Cemu detailed changelog for 1.9.1
# Patreon release date: 2017-08-22
# Public release date: 2017-08-29

general: Added a separate window to display the GamePad screen
general: Added more game profiles

CPU/JIT: Slightly decreased RAM usage of recompiler by optimizing away unused lookup tables
CPU/JIT: Improved detection of float denormal usage
CPU/JIT: Added support for PSQ_L type 6

input: Fixed XInput controller not refreshing
input: Fixed DirectInput controller selection for adapters with multiple controllers
input: Fixed DirectInput axis directions being mirrored or offset for certain controllers

coreinit: Added API MCP_TitleListByAppType, MCP_TitleList, FSAddClientEx()
coreinit: More accurate implementation of OSMessageQueue
coreinit: More accurate implementation of FSOpenFile/FSOpenFileAsync

nsysnet: Added API inet_ntoa(), recvfrom()

nn_act: Added API GetPersistentIdEx()

GX2: Added API GX2RSetStreamOutBuffer(), GX2WaitForFlip(), DMAEGetRetiredTimeStamp()
GX2: GX2CopySurface() can now detect access to GPU-residing textures and automatically trigger texture readback
GX2: Fixed invalid optimization of seemingly unused inputs in pixel shader when indexed GPR access is used
GX2: Optimized texture decoder (up to 5 times faster)
While generally not a bottleneck, the texture decoder previously could cause
additional micro-stutter in situations where many textures are loaded at once.

VPAD: Improved emulation of sampling callbacks
VPAD: Fixed crash in VPADControlMotor() when length parameter was out of bounds

AX: Correctly update ADPCM parameters after loop for non-streaming voices
AX: Fixed a bug in voice synchronization where changes to the current playback offset where sometimes not visible to the API

Quando tiver Link Ronaldo Edition manda por favor
 
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