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Após GetsuFumaDen, Konami pode terceirizar outras de suas IPs

Night Sky

Bam-bam-bam
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Last month Konami revealed GetsuFumaDen: Undying Moon, a surprise sequel to 1987’s Getsu Fūma Den, which was released exclusively in Japan on Famicom systems.

Developed by indie studio GuruGuru in collaboration with Konami, GetsuFumaDen: Undying Moon is a 2D action game set in a dark fantasy world. It released this month through Steam Early Access and is also coming to Nintendo Switch in 2022.

In a new interview with JPGames, Konami’s GetsuFumaDen: Undying Moon producer Shin Murato was asked how the company decided to partner with GuruGuru on the project, and whether the Japanese firm is planning to outsource development of more of its old brands.

“We are continually inspired by various indie titles, and how they innovate and produce exciting games,” said Murato. “We felt that GetsuFumaDen would be an interesting IP to bring back to follow this indie approach, and so we decided to contact GuruGuru as we know the team well.

“They had been exploring new approaches for graphical design and thought they would be a great fit for this IP. It also helped that there were fans of the original GetsuFumaDen game within the GuruGuru team.

“In terms of other collaborations, please wait for future projects like this!” he added.
 
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Jailcante

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Konami: Vamos terceirizar o Silent H...
Sony: É meu! Ninguém tasca! Falei primeiro!
 
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Spunck

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Só não terceirizem para as empresas da microsoft, já pensou eles transformarem o castlevania no que eles transformaram o battletoads.
 


Flavio Branford

Divine Blade of JRPG
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Olha Silent Hill aparecendo na Summer Game Fest na apresentação da Sony :coolface
 

The Unknown Guy

Bam-bam-bam
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Esse game tem um senso de progressão horrível pra roguelike. Dei uma jogada ontem de 1h:30 +- e pra liberar a PRIMEIRA skill, teria que terminar o game - Rogue todo mundo sabe que tu morre fácil sem os upgrades, especialmente quando em áreas novas - ou morrer mais 50 vezes, já que se perde quase tudo de loot.
Konami sendo Konami, mecânica de free to play até em jogo pago.

Combate dentro do esperado pra jogo japonês, bosses bacanas. Level design aquele lixo de sempre dos rogue.
 

strike gamer

Ei mãe, 500 pontos!
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Konami tem MUITA franquia foda morta no NES.

Podiam passar tudo pra TREASURE. Seria lindo. Até pq a equipe da TREASURE era a "Star Team" dentro da Konami e participou dos melhores jogos deles da época.

Uma prova que essa parceria daria muito certo, é o GRADIUS V do PS2. Uma obra prima.
 
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