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Bloodstained: Ritual of the Night [sucessor de Castlevania de Koji Igarashi]

marcoshenrique

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"Hi everyone, IGA here.

There are two important announcements we would like to make in this month’s update.

Our first announcement is that the game will now launch in 2022. The most important reason for this is to raise the quality level, especially after all the very valuable feedback from the Beta Backer Demo.

The second announcement is that the game will no longer launch on PlayStation 4, Xbox One and Nintendo Switch. This decision is largely due to Sony’s, Nintendo's and Microsoft plans to discontinue their consoles, ending production of physical copies and stopping certain online store support features."
 


carloshfc

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A ansiedade das pessoas é grande, devido a isso, tem-se este monte de choro. Estou aguardando ansiosamente o jogo, sabendo do histórico do Iga, certamente sera imperdível.

A versão do Vita, como explicado, a Sony vai encerrar o suporte para ele, o que significa que nem cartões serão fabricados mais. Para uma equipe pequena, bancar tudo isso sem nenhum apoio da Sony é suicídio.
Mas quem está bancando são os backers, não a empresa ou a Sony, não?!

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saintkyo

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Mas quem está bancando são os backers, não a empresa ou a Sony, não?!

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Digo a prpdupro de cards. Como a Sony anunciou que pararia (tinha um tópico a respeito disso há um tempo atrás (, a produção ficaria a cargo 100% da '505'. Ou seja, os custos subiriam muito, visto que teriam que buscar alguém que faz sem ser a própria Sony.

Então exemplificando:
Custo Sony 1
Custo empresa qualquer 1+2

Aí poderia ser digital only.... Porém a Sony disse que não lançaria mais jogos online em data 'x', ou seja, sem chances de lançamento no Vita. Por isso que nao tem como culpar o Iga totalmente. Totalmente, pois parte da culpa é do adiamento, mas isso qualquer projeto, ainda mais oriental pode sofrer.
 

O Rei Rubro

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Desculpa ser repetitivo mas: esse jogo não sairá. E se sair...vai decepcionar muita gente.
 

strike gamer

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"Hi everyone, IGA here.

There are two important announcements we would like to make in this month’s update.

Our first announcement is that the game will now launch in 2022. The most important reason for this is to raise the quality level, especially after all the very valuable feedback from the Beta Backer Demo.

The second announcement is that the game will no longer launch on PlayStation 4, Xbox One and Nintendo Switch. This decision is largely due to Sony’s, Nintendo's and Microsoft plans to discontinue their consoles, ending production of physical copies and stopping certain online store support features."
"Our first announcement is that the game will now launch in 2022"
PUTA QUE PARIU QUE SUSTO! :kkk:kkk:kkk
Texto original:
 
Ultima Edição:


Preses

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Decepcionante.

Mas ainda bem que reconheceram que o game precisa de bastante polimento.
 

SimonsOps

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Eu me questiono se é difícil tentar pelo menos replicar o nivel de arte de um SOTN
Aquele jogo baseado em Castlevania 3 que eles fizeram ficou fantástico, por que não tentar o principal em Pixel Art?
Ai faz 3D e fica esse negocio estranho como está agora
 

RodrigoRamalho

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Saiu um Update no Kickstarter:

As we creep into autumn we've got a new development update for you from IGA, filled with news about what the team's been working on. Let's get right to it:

Development Update

Hi everyone, IGA here.

We would like to give a report of our current development progress.

Lately, the team has been working on the lighting of the environment and the lip-sync of the characters.

We’re aiming for a 2D-style look and feel in this game, and we have special techniques in place to achieve it, but they also create additional developmental challenges for us. However, after a number of adjustments, as well as finding the right lighting angle and contrast, we finally feel that we’ve found the aesthetic we were searching for.

Recently we’ve also found a new method for the fog that is less computationally expensive for the environment. My slogan - always pursue more beautifully, and more lightly.

As for the lip-syncing, we’ve made adjustments to the height of the mouths, which were too large before. Right now we've only adjusted Miriam and Dominique, but it's looking good so far! We will continue to work on the rest of the characters the same way.

We’re also happy to announce the launch of the Beta Backer Demo for our GOG backers! We didn’t want to delay the launch of the demo while we completed preparations for its launch on GOG, but now we are able to distribute GOG versions of the demo to the people who chose it as their platform. We will continue to support the main game for GOG from here on, so please do not worry.

In addition to the adjustments I’ve told you about, we’re actually also working on the final boss right now. There were many issues and challenges that we are facing using the original design, but I guess that's pretty common for us. We have been developing new solutions each day and now we’re coming close to creating the final boss that everyone is hoping for. This will be the last time we talk about the final boss until the game's release—please look forward to it!

[Fangamer note: If you chose GOG for your Bloodstained final game platform, we'll be assigning GOG demo keys to your backer management page tonight. If you don't have that link handy, you can get it back on our survey resender page.]


Last Word:

Hello, everyone!

You may not have seen me around, so I’ll introduce myself. My name is Jason Ryan and I have the privilege to be a part of the Bloodstained: Ritual of the Night team as a Senior Community Manager from 505 games.

I’d like to thank everyone for their feedback on the recent Beta Backer Demo. We are excited to see the enthusiasm and excitement everyone has for the game and your willingness to let us know what we can do to make the game the best it can be before launch.

In the weeks following the new demo’s release we received hundreds of suggestions, feedback threads and bug reports on Reddit, the Forums and on Steam. All of these player-made posts were compiled and sent to both the 505 and Artplay production teams. From there the lists are prioritized and production needs and schedules established. Our goal is to make sure that when RotN ships, it’s worth the wait.

We appreciate all of the Backers and fans who have joined us along this journey with Bloodstained. If you’d like to keep up to date on everything that is going on, be sure to join the ever-excellent Bloodstained community on Discord, Facebook, Twitter, or the forums.

Thank you.

Jason Ryan, a.k.a. “Question”
Sr Community Manager – 505 Games


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kageyame

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Já diria o sábio miyamoto
“A delayed game is eventually good, a bad game is bad forever.”
aquele último gameplay não passou confiança nenhuma, não dava pra saber o que era inimigo e o que não era na tela
:facepalm

"A delayed game is eventually good, but a rushed game is forever bad.

a menos que vc esteja se referindo a isso:


e no mais:




Falandao sério, assim como tem jogos que se beneficiaram de um delay adicional, temos muitos exemplos que o delay só serviu para irritar os fãs, porque o produto final ainda foi mediocre, jogos como o já citado Nuke Nukem, Perfect Dark Zero, too human e o proprio Might number 9 todos sofreram delays e ainda assim sairam jogos mediocres.

Não estou dizendo que este será o caso com Bloodstained, ainda tem change de sair um jogo bom, mas o cancelamento do vita me desanimou bem...
 

SimonsOps

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:facepalm

"A delayed game is eventually good, but a rushed game is forever bad.

a menos que vc esteja se referindo a isso:


e no mais:




Falandao sério, assim como tem jogos que se beneficiaram de um delay adicional, temos muitos exemplos que o delay só serviu para irritar os fãs, porque o produto final ainda foi mediocre, jogos como o já citado Nuke Nukem, Perfect Dark Zero, too human e o proprio Might number 9 todos sofreram delays e ainda assim sairam jogos mediocres.

Não estou dizendo que este será o caso com Bloodstained, ainda tem change de sair um jogo bom, mas o cancelamento do vita me desanimou bem...
De
Jeito
Nenhum
"Today we can just patch a bad game"

Amanhã não existirão patches porque os servers sempre serão desligados no futuro

Entendeu por que a citação ainda é válida?
 

kageyame

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De
Jeito
Nenhum

"Today we can just patch a bad game"

Amanhã não existirão patches porque os servers sempre serão desligados no futuro

Entendeu por que a citação ainda é válida?
Seguindo sua analogia, uma empresa pode falir, o vídeo game ser descontinuado ou outros n fatores depois do jogo ter sido adiado e o jogo nunca será nada além de uma decepção do que poderia ter sido.
Logo voltamos a estaca zero, a frase tinha algum mérito (digo algum porque como disse adiar não é garantia que algo bem feito será o resultado) na época da mídia exclusivamente física.
 

Epic Sax CEO

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Não vejo problema em demorar mais para sair.
É assim mesmo gente, e esses jogos por financiamento coletivo tem o agravante de que começamos a acompanhar o desenvolvimento muito cedo, daí parece que está demorando mais que o normal.
Quando entro aqui para ler o que o Iga está dizendo e vejo ele falar de trabalhar em melhorias e refinamentos, dele dando atenção a críticas do público para satisfazer as expectativas de qualidade. Fora a demora o que mais de errado há no projeto, aparentemente? Não estou vendo nada além da demora, fora isso estou vendo o jogo ser constantemente polido. Sinto no Iga uma preocupação de deixar o jogo certinho.
 

Trezoitao38

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Não vejo problema em demorar mais para sair.
É assim mesmo gente, e esses jogos por financiamento coletivo tem o agravante de que começamos a acompanhar o desenvolvimento muito cedo, daí parece que está demorando mais que o normal.
Quando entro aqui para ler o que o Iga está dizendo e vejo ele falar de trabalhar em melhorias e refinamentos, dele dando atenção a críticas do público para satisfazer as expectativas de qualidade. Fora a demora o que mais de errado há no projeto, aparentemente? Não estou vendo nada além da demora, fora isso estou vendo o jogo ser constantemente polido. Sinto no Iga uma preocupação de deixar o jogo certinho.
Kickstarter não é para peixe grande.

Esses caras que foram game designers de grandes empresas no passado recebem uma atenção muito maior e também uma pressão muito maior. Seus produtos mesmo que feitos com orçamento limitado serão comparados ao de grandes empresas. Eles entraram numa armadilha que desconheciam, pensaram que iriam ter mais tranquilidade trabalhando com o Kickstarter, durante o desenvolvimento percebem que recebem pressões até maiores que aquelas que sofriam de seus antigos chefes.

Veja o Kojima por exemplo, trabalhando com a Sony ele está totalmente blindado de críticas, tem um orçamento gigantesco para fazer um grande open world, contratar atores e atrizes reais. Agora imagina se o Kojima tivesse no Kickstarter, sua autonomia seria reduzida porque vários gamers de várias localidades diferentes do mundo com ideias e valores diferentes iriam dar pitacos todos os dias sobre como o seu game deveria ser.

Maior parte das críticas que Koji Igarashi recebem são por divergências desse tipo. Reclamam da qualidade da animação sendo que o Igarashi propôs um game de orçamento menor, com qualidade gráfica menor. Quem entendeu o conceito não está reclamando, pois sabe que esse nível de animação está bem de acordo com as metas e objetivos propostos.
 

Epic Sax CEO

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Kickstarter não é para peixe grande.

Esses caras que foram game designers de grandes empresas no passado recebem uma atenção muito maior e também uma pressão muito maior. Seus produtos mesmo que feitos com orçamento limitado serão comparados ao de grandes empresas. Eles entraram numa armadilha que desconheciam, pensaram que iriam ter mais tranquilidade trabalhando com o Kickstarter, durante o desenvolvimento percebem que recebem pressões até maiores que aquelas que sofriam de seus antigos chefes.

Veja o Kojima por exemplo, trabalhando com a Sony ele está totalmente blindado de críticas, tem um orçamento gigantesco para fazer um grande open world, contratar atores e atrizes reais. Agora imagina se o Kojima tivesse no Kickstarter, sua autonomia seria reduzida porque vários gamers de várias localidades diferentes do mundo com ideias e valores diferentes iriam dar pitacos todos os dias sobre como o seu game deveria ser.

Maior parte das críticas que Koji Igarashi recebem são por divergências desse tipo. Reclamam da qualidade da animação sendo que o Igarashi propôs um game de orçamento menor, com qualidade gráfica menor. Quem entendeu o conceito não está reclamando, pois sabe que esse nível de animação está bem de acordo com as metas e objetivos propostos.
Esquece que esses "peixes grandes" fora das empresas não tem dinheiro, não tem estrutura nenhuma.
Bem, então o Iga está fazendo nada de errado, certo? Está trabalhando como pode e mostrando preocupação em entregar um bom e bem feito jogo.

(e o Kojima não faz tempo estava se lamentando sobre algumas pessoas terem a impressão de que ele não trabalha e só se diverte porque ele mostra muita coisa do dia a dia dele no twitter)
 

Cech

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"A delayed game is eventually good, but a rushed game is forever bad.

a menos que vc esteja se referindo a isso:


e no mais:




Falandao sério, assim como tem jogos que se beneficiaram de um delay adicional, temos muitos exemplos que o delay só serviu para irritar os fãs, porque o produto final ainda foi mediocre, jogos como o já citado Nuke Nukem, Perfect Dark Zero, too human e o proprio Might number 9 todos sofreram delays e ainda assim sairam jogos mediocres.

Não estou dizendo que este será o caso com Bloodstained, ainda tem change de sair um jogo bom, mas o cancelamento do vita me desanimou bem...
Oi?
 

Azeon

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Estou jogando o Curse of the Moon no 2DS, jogo curto bagarai, cada fase não tem 10 minutos e tem 8 fases apenas... Ridículo cobrarem pelo jogo.
 

LSTRY

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Muitas promessas, perderam momento, criou-se muita expectativa. Não vejo como esse jogo não ser outro Mighty no 9...
 

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No tempo de produção desse jogo saiu tanto 'metroidvania' que esse jogo vai ter que superar esses ultimos games nas novidades que eles trouxeram
 

Renduck

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Alguém ainda espera este jogo ?
Eu espero. Não me importo com a demora contanto que fique bom. O mundo já produz muito mais jogos que a nossa capacidade de jogar, então não entendo a pressa.

Estou jogando o Curse of the Moon no 2DS, jogo curto bagarai, cada fase não tem 10 minutos e tem 8 fases apenas... Ridículo cobrarem pelo jogo.
Po, Curse of the Moon é ótimo. E rende umas boas oras se vc explorar bem.
 

carloshfc

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Estou jogando o Curse of the Moon no 2DS, jogo curto bagarai, cada fase não tem 10 minutos e tem 8 fases apenas... Ridículo cobrarem pelo jogo.
É que ele precisa de ser zerado mais de uma vez para você ver a história completa.

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Gradior

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Não saiu, não tem data... :facepalm
A disputa com FFVIIR, Cyber2077, BGE2, Death Stranding... pra ver quem vai ser o último tá emocionante
 

Bloodstained

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Development Update - The Killer Barber and More Progress

We've got some development updates for you—along with an extremely mood-lit look at IGA's Halloween costume—so let's get right to it!


Happy Halloween! IGA here. I am delivering this message to you exactly as you see me here in the photo.


By the way, I got all this in Akihabara.

This time we would like to introduce a new enemy. This is Killer Barber, the murderous hairdresser. Well... the name really speaks for itself. He uses his scissor arms to climb across the ceiling and swiftly attack towards the player. This character can also — well, I should leave it at that for now.


Our staff has been working on placing enemies based on difficulty level.

When I see the Nightmare Mode enemy placements, I always wonder if it's okay to make a game this difficult. I’ve worked on enemy placement in games before, so I understand that the person making those decisions becomes more and more immune to difficulty level over time. I think that’s what’s happening to the team now — they’re getting a little vicious with it…

We've also been working on the models — we've been meticulously adjusting each character. In particular, we're focused on facial features. Gebel is looking more and more handsome these days...


Before and After

Every day we fight through the challenges of development, but we know we're working to create a game worthy of reaching everyone's hands. Thank you for your continued support.


Been working diligently through Inktober? Hoping to find yourself in a future fanart spotlight? Tag your art #bloodstained or #igavania on your platform of choice and we'll find it! (If you need a prompt... check out that updated Gebel.)



Happy Halloween, Army of the Night!

We hope all of you have some fun Halloween plans for the coming weekend (because it’s weird to celebrate Halloween on the first weekend of November). As you can imagine, Halloween is one of our favorite times of year. I am getting out my own favorite costume for this year’s company Halloween party.


"You've got red on you."

We hope that today’s updates are as exciting for you as they are for us! The Killer Barber is a particularly nasty enemy. He doesn’t politely walk towards you, he quickly climbs around the walls and ceiling to attack from various angles. Weapon and shard choices really begin to matter when facing these more complex foes. I haven’t had the pleasure of fighting him in the game yet, but he’s going to be a fun one.

The before and after of Gebel is a small taste of the visual updates that have been happening behind the scenes.

We know everyone is waiting to see a more comprehensive view of the game’s visual improvements. A lot of that work is still in progress and not ready to be revealed. We are going to wait until the look of the game is mostly locked before we share.

The same applies for our release date. The number one question right now is “When?” and the second most popular is “approximately when?”. Until we hit certain internal development milestones we are not going to discuss the release date because there are still variables; we do not want to give out a date and then change it. Even saying Spring/Summer/Fall/Winter or 1st/2nd/3rd/4th quarter would result in confusion if we had to release slightly later or earlier than announced, or at the start or end of one of those cycles. We do have a target date internally that we feel confident about, but until we can nail it down, we will wait to reveal it.

I want to thank all of our backers and fans for your patience as work progresses on the game. The final game is going to be worth it.


Jason Ryan, a.k.a. “Question”

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Fonte
 

carloshfc

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Já deu tempo da Kokonami requentar SOTN e esse joguete não sai.

Mesma coisa que eu estar vendo esse game fracassar e depois a Kokonami anunciar triunfante um novo Castlevania Clássico. Tipo o que rolou com Mighty n9 e Mega man.

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Helghast Trooper

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Wayforward vai ajudar na producao de bloodstained

I'm less and less sure what to expect of Bloodstained, but I continue to hope for the best next year. Today's news doesn't necessarily alleviate my uncertainty. In a message to Kickstarter backers, designer Koji Igarashi announced that Shantae studio WayForward has joined the game's production.

He believes they're "top-tier" in the side-scrolling space. "In consideration of their past achievements, WayForward will be helping the development team realize my vision for this game. Maybe I am even more excited than everyone else - with their help Bloodstained will become an even better game."

In the post, IGA revealed a new creature, the shrieking Cyhyreath, before sharing a little about where Bloodstained is at right now. "I was talking with the team just before writing this comment and, with WayForward's help, they have been busy helping to improve the game and fix any bugs that pop up."

Our last word on the game came from CJ after a hands-on session. He said Bloodstained "feels familiar, but it's also a bit off," summing up his time with the preview as "[not] exactly a confidence booster."

Hopefully this new arrangement gives Bloodstained enough of a shot in the arm. I've been burning through IGA's own Symphony of the Night again as part of the recent Requiem collection on PlayStation 4, and my goodness. I've always


Fonte: https://www.destructoid.com/wayforward-tapped-to-assist-with-development-on-bloodstained-533097.phtml
 

rogermaximal

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Wayforward vai ajudar na producao de bloodstained

I'm less and less sure what to expect of Bloodstained, but I continue to hope for the best next year. Today's news doesn't necessarily alleviate my uncertainty. In a message to Kickstarter backers, designer Koji Igarashi announced that Shantae studio WayForward has joined the game's production.

He believes they're "top-tier" in the side-scrolling space. "In consideration of their past achievements, WayForward will be helping the development team realize my vision for this game. Maybe I am even more excited than everyone else - with their help Bloodstained will become an even better game."

In the post, IGA revealed a new creature, the shrieking Cyhyreath, before sharing a little about where Bloodstained is at right now. "I was talking with the team just before writing this comment and, with WayForward's help, they have been busy helping to improve the game and fix any bugs that pop up."

Our last word on the game came from CJ after a hands-on session. He said Bloodstained "feels familiar, but it's also a bit off," summing up his time with the preview as "[not] exactly a confidence booster."

Hopefully this new arrangement gives Bloodstained enough of a shot in the arm. I've been burning through IGA's own Symphony of the Night again as part of the recent Requiem collection on PlayStation 4, and my goodness. I've always

Fonte: https://www.destructoid.com/wayforward-tapped-to-assist-with-development-on-bloodstained-533097.phtml
Será que agora vai?

Eu não quero desacreditar do jogo, pois aquele 8/16 bits que lançaram (Curse of the Moon), é muito bom!

Se mantiverem a mesma pegada, esse será muito bom. Mas é bom IGA dar aos jogadores, muito o que se fazer e descobrir no jogo para compensar a demora.
 

carloshfc

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Wayforward vai ajudar na producao de bloodstained

I'm less and less sure what to expect of Bloodstained, but I continue to hope for the best next year. Today's news doesn't necessarily alleviate my uncertainty. In a message to Kickstarter backers, designer Koji Igarashi announced that Shantae studio WayForward has joined the game's production.

He believes they're "top-tier" in the side-scrolling space. "In consideration of their past achievements, WayForward will be helping the development team realize my vision for this game. Maybe I am even more excited than everyone else - with their help Bloodstained will become an even better game."

In the post, IGA revealed a new creature, the shrieking Cyhyreath, before sharing a little about where Bloodstained is at right now. "I was talking with the team just before writing this comment and, with WayForward's help, they have been busy helping to improve the game and fix any bugs that pop up."

Our last word on the game came from CJ after a hands-on session. He said Bloodstained "feels familiar, but it's also a bit off," summing up his time with the preview as "[not] exactly a confidence booster."

Hopefully this new arrangement gives Bloodstained enough of a shot in the arm. I've been burning through IGA's own Symphony of the Night again as part of the recent Requiem collection on PlayStation 4, and my goodness. I've always


Fonte: https://www.destructoid.com/wayforward-tapped-to-assist-with-development-on-bloodstained-533097.phtml
Olha, a Wayforward tem bons trabalhos no catálogo. Double Dragon Neon, The Mummy Demastered, Shantae.

Quem sabe...

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Bloodstained

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Aproveitando o ensejo, deixo abaixo a última atualização do Kickstarter, na qual Iga comenta a parceria com o WayForward.


Development Update – A Hunter Joins The Fray

If you're a fan of side-scrolling action games—and I have an inkling that many of you are—we've got some excellent news for you in this month's update. I'll let IGA tell you about it.


It's me, IGA.

For this month's update, we have an incredible support who will be joining the Bloodstained team. Can you guess who? It's WayForward!

That's right, WayForward, the makers of Shantae! As you may already know, they are top-tier when it comes to side-scrolling action games. There is even a staff member who previously worked on one of my projects, which is incredibly encouraging.

In consideration of their past achievements, WayForward will be helping the development team realize my vision for this game. Maybe I am even more excited than everyone else - with their help Bloodstained will become an even better game.

We also have some new enemy concept art to show you. This is Cyhyreath.


Cyhyreath first appears to be crouching on the floor. Once the player approaches her, she will fly around and make a death shriek to attack the player.

It's a traditional gothic horror design, and I think it's lovely.

I was talking with the team just before writing this comment and, with WayForward's help, they have been busy helping to improve the game and fix any bugs that pop up.

Speaking of which, there's a really tough one that’s making the game crash that needs to be fixed before the game reaches everyone, so we are scything through them all.

Thank you, everyone, for your continued support!


As always we've got collected some of your fanart to show off. If you'd like to join the parade, make sure to tag your art #IGAVANIA or #bloodstained to help us find it. (Maybe we can get some Bloodstained/Shantae crossover art after today's announcement?)



We cannot be happier to have WayForward on the project. Best known for the Shantae series, they bring decades of development experience to help us bring Bloodstained to the finish line.

As for Cyhyreath, she’s just one of many amazing enemies that are in various levels of completion behind the scenes. We want to make sure that there are plenty of surprises on launch day, so while we will show off some of the villains IGA has waiting, we certainly won’t show them all.

To address the ‘when’ questions that pop up each time we don’t announce a release date, I’ll point to my comment in our previous Kickstarter Update. As soon as we have a concrete release date, we will let everyone know. With WayForward on the project, we get closer to that announcement.

Thanks for being with us as we continue to work on Bloodstained!

Jason Ryan, a.k.a. “Question”
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Fonte
 

Renduck

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Estranho mesmo a Wayfoward entrar agora que o jogo supostamente era pra estar em estagio final de desenvolvimento. Se resultado até agora não estiver fluído, terão que tentar dar uma reparada por cima, pois recriar do zero seria inviável.

De qualquer forma é o IGA, então ainda boto fé. Mas o resultdado disso mostrará se ele é um falso 'game god', como tem muitos na indústria.
 
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