O que há de Novo?
  • Novo tema VIP está disponível
    Visitante, um novo tema com fundo escuro agora está disponível para aqueles que contribuíram com doações ao fórum e têm o status VIP. Veja os detalhes aqui.

Bloodstained: Ritual of the Night [sucessor de Castlevania de Koji Igarashi]

xjackx

Bam-bam-bam
Reações
904
Pontos
234
É curto sim, o que mais demora é descobrir as coisas sozinho, se for ver um vídeo dá para terminar bem rápido. Já se fizer tudo sozinho e sair em busca da platina é provável que demore mais de 20h.
eu tô fazendo tudo sem ver vídeo nenhum :klolz
vamos ver se platinar vai levar mais tempo

Link_1998

Ei mãe, 500 pontos!
Reações
16.493
Pontos
649
Só pra avisar que tá em promoção no Switch e PS4. Acho que minha paciência com o Switch terminou e vou de PS4.

Taki

Ser evoluído
Reações
71
Pontos
28
Como está a versão do Switch? Já consertaram os bugs e a performance?

xjackx

Bam-bam-bam
Reações
904
Pontos
234
Rhava velar é a arma mais OP do jogo. Depois que peguei ela todo o resto tem sido modo easy.

Renduck

Bam-bam-bam
Reações
2.660
Pontos
303
É curto sim, o que mais demora é descobrir as coisas sozinho, se for ver um vídeo dá para terminar bem rápido. Já se fizer tudo sozinho e sair em busca da platina é provável que demore mais de 20h.
Bem mais de 20h. Se for pegar todos os itens e comidas, vai gastar horas caçando e craftando

Falken

Bam-bam-bam
Reações
7.480
Pontos
303
To preso nos 99,90% do mapa. Não acho de jeito nenhum a sala q falta pra 100.

Falken

Bam-bam-bam
Reações
7.480
Pontos
303
Saiu um detonado do jogo na última edição de Super Dicas Playstation!
Lá tem um mapa até bem detalhado, talvez você consiga achar a sala que falta!
Valeu! Na vdd eu já acheu, depois de umas duas horas quebrando a cabeça comparando mapas da internet :kcry

xjackx

Bam-bam-bam
Reações
904
Pontos
234
Meu mapa bugou com 98,50%. Na parte subterrânea quando eu aperto options o teto de uma area aparece incompleto, só que quando eu vou lá no mapa normal aparece completo. Alguem mais teve esse problema?

Falken

Bam-bam-bam
Reações
7.480
Pontos
303
Meu mapa bugou com 98,50%. Na parte subterrânea quando eu aperto options o teto de uma area aparece incompleto, só que quando eu vou lá no mapa normal aparece completo. Alguem mais teve esse problema?
Aconteceu comigo tbm, tanto na parte de baixo quanto na de cima. Mas isso não interferiu em nada, inclusive peguei hj o troféus dos 100%.

xjackx

Bam-bam-bam
Reações
904
Pontos
234
Aconteceu comigo tbm, tanto na parte de baixo quanto na de cima. Mas isso não interferiu em nada, inclusive peguei hj o troféus dos 100%.
Que ótimo saber isso, amanhã vou tentar achar o que falta então, provavelmente deve ser alguma sala secreta que eu não devo ter descoberto.

Falken

Bam-bam-bam
Reações
7.480
Pontos
303
Platinei hoje.

O troféu de pegar 100% dos itens dá uma trabalheira fudida. No fim o jogo me rendeu mais de 30 horas de pura diversão.

Que jogaço, o Iga realmente tem uma mão ótima pra esse tipo de jogo, o cara é mestre. Só não digo que o jogo é perfeito pq tem um defeitinho aqui e ali, em sua maioria técnicos, mas dou nota 9 tranquilamente.

Destaque pra trilha sonora, que embora não chegue ao nível de maestria do SOTN (nenhum jogo até hoje conseguiu), faz jus ao legado. Vicia e fica na cabeça.

Queria mais metroidvanias assim no mercado.

xjackx

Bam-bam-bam
Reações
904
Pontos
234
Finalmente consegui % pra matar o O.D (ultimo boss que me faltava) tô com 99,30% e não faço ideia do que ta faltando no mapa.

SquallDarkHeart

Bam-bam-bam
Reações
6.025
Pontos
439
Eu tive um problema aqui com um dos baús onde estava o item Hair Apparent X, eu vi o local que está o baú com ele dentro, mas não consigo pegar nada nele...
Eu andei lendo que parece que o problema foi solucionado, mas vc precisa iniciar um new game, é isso mesmo?
Parece que o problema se trata de "1.02 Chest Bug Update".
Bem, se for isso mesmo, é uma pena, queria platinar o jogo, basicamente só faltava o troféu de itens, mas sem isso é impossível, e eu não vou começar o novo jogo nem fodendo. Estou com cerca de 90% do game completo, não queria abandonar agora, mas não vou iniciar um novo com tanto jogo no backlog.
Meu save foi do lançamento, joguei até passar do navio e parei, voltei tem uns 5 dias, fiz absolutamente tudo, menos a porcaria dos itens que eu estava fazendo agora.

Caso alguém consiga uma solução pra isso sem ter que reiniciar o game, me cita por favor.

Bloodstained

Ei mãe, 500 pontos!
Reações
78.741
Pontos
553
Development Update: Reward Shipment Update and More Patch News

As the summer of Bloodstained draws to a close we have some updates on the game's continued development for IGA and 505, as well as a look at the art created for the $250 collector's box.

The Collector's Box will hold the slipcase with Kojima art (and everything that goes along with it), the hardcover art book, and your backer shirt. It's a sturdy two-piece box that features original art created just for the backer rewards, surrounded by gold foil accents.

The art we're showing here will wrap around the lid, with Miriam on the front and Gebel and Zangetsu on either side.

As you all know, we were hoping to have everyone's rewards shipped out by now, but a late, unexpected delay at the manufacturer of the Kojima slipcases has forced us to delay the shipment. We apologize for the issue; we now have an updated date for their arrival at our warehouse and expect to be shipping rewards out in late September.

If you'd like to change or update your shipping address and you don't have your survey link handy—or you have any other questions—you can visit our Survey Support page.

Hi everyone, IGA here.

Both Michiru and I have finally finished signing all the necessary reward items. What a long journey... There were over 4,500 copies. They've been shipped back to Fangamer to be packaged alongside the rest of your rewards.

On the development side, we have been working on Zangetsu. We’re going to test it and continue removing bugs. All the promised contents are still being made, so we thank you for your patience.

Speaking of which, it seems that the Japanese console version will be released on October 24th. The publisher in Japan iscalled Game Source Entertainment. For those who are still waiting, I deeply apologize for this delay. We're just a little more time away from a worldwide release.

We hope Japan will enjoy the game as well.

Hey, everyone.

As mentioned in the last update, the bulk of our development resources are still being put into the major Switch update. We don’t have an ETA to share with you on the full revamp, but we are on track to deliver on our internal dates.

One of the things the team is doing now is going through the game and identifying visual effects that are slowing things down. Where possible, we have optimized or replaced effects with ones that aren't as impactful, but visually look the same.

Once the revamp is made public, you'll see effects that are more clear and won’t drag down the framerate. We have a lot more of these kind of improvements in progress, with tons of work being done on input delay, stability, and more, but we felt that it was important to give you an idea of what's being worked on.

Xbox 1 Update 1.006 is looking to arrive by last week of September and will include:

• IGA’s Backpack DLC
  • Balance Update #1: Details Here
  • Overlord achievement fix
  • HDR Fix
  • Localization improvements
  • XB1-specific bug fixes

That’s the stuff coming in the near future. We are still working on updates for all platforms, bugs, additional content, etc. We will provide updates to you as each element is closer to release.

As always, thanks for your support and particularly your patience while we get through this initial period of post-launch improvements before diving head first into additional content!

Jason “Question” Ryan
Sr Community Manager - 505 Games

Fonte

Renduck

Bam-bam-bam
Reações
2.660
Pontos
303
Nesse ultimo update eles disseram que tão focando em concertar a versão do Switch. Não deve estar sendo facil, mas um dia sai.

Bloodstained

Ei mãe, 500 pontos!
Reações
78.741
Pontos
553
Development Update: News on Zangetsu, Switch Upgrade, and Backer Rewards

Lots to get to today, but with the $100+ tier backer rewards shipping out soon—if you need or want to change your address, now is the time—we thought we'd start by showing you some of the backer rewards up close and personal.

The Collector's Box (your shirt, art book, and "Alchemist's Treasure" rewards are shipping inside this.)

Collector's Box

Collector's Box

The Alchemist's Treasure slipcase contains your minted items and soundtrack CD, along with a space for your copy of the Bloodstained.

The Bloodstained soundtrack on two CDs

The Art of Bloodstained, the hardcover art book shipping to $150+ backers.

The keychain, button, and enamel pin included in the Alchemist's Treasure rewards.

We also wanted to show you the Castle Map, which was designed by Adam Rufino and printed on three feet of canvas, but... well, even now we're not quite comfortable spoiling the layout here in the backer updates! If you already know everything there is to know, though, you can see some photos here.

We'll be shipping the Alchemist's Treasure and Dark Grimoire tiers first, since all rewards will be packed in that order—they'll be going out to backers beginning next week, while Collector's Boxes are being packed out and prepared for shipment. Once we begin shipping rewards out we'll update you on which rewards and tiers are shipped and which are being processed on the survey support page.

While nearly every reward will be shipping in this batch, there are a few pieces that will be coming a little later. As we mentioned in an earlier update, the Amano poster going to all $250+ backers is still forthcoming—we'll give you a heads up before it ships out to all backers who are set to get it. The stained glass and IGA rings for high-tier backers are also still in production, and will be shipping out separately. Finally, PC physical copies will also be coming later, once all the stretch goal content has been launched and is ready to include on-disc.

Hi everyone! IGA here.

We are finally releasing the Japanese console version of Bloodstained next month. We’re sorry that the news is a little late, but we actually displayed the game at Happinet’s booth in Tokyo Game Show 2019. There’s an event report on it, so check it out! What’s important is that the release date is October 24th! Thank you to everyone in Japan for your patience, and we hope you enjoy the game when it is out.

Aside from the Japan release, we should discuss the upcoming DLC. Currently, we are making Zangetsu playable. Zangetsu is a really awesome character! It was around 4 years ago... when we were still in our Shibuya office... I was thinking of creating a temple knight who despised all demons.

I brought this idea to our game director, Curry the Kid, and it occurred to us that we'd never had a Japanese character in our game who could be fought as an enemy. It was silly and spontaneous, but we decided to go with a samurai. We are borrowing SkeletonCrews’ help to create Zangetsu, and they are working very hard on the production. Also, they have a really cute toy poodle.

Oh, and yes, all 4500 copies of the slipcases have been signed. Michiru Yamane’s portion is also complete. These will be sent out soon so please look forward to them!

Hi, everyone.

Work on the Nintendo Switch graphical and performance update continues. We apologize for the long development cycle. Most of the changes are on a room-by-room, enemy-by-enemy basis so there are a significant number of assets being reworked and it’s taking more time than initially expected.

We are pleased with the progress that has been made so far and look forward to getting it into your hands. While the teams are working on an extensive list of myriad improvements, their focus is on four principal areas: Visual Fidelity, Loading Times, Particle Effects and Input Lag.

• Visual Fidelity - The way that backgrounds and environments are rendered are being significantly updated. This will result in noticeably sharper environments in most areas throughout the game.
  • Loading Times - Load times between scenes are being greatly improved, but are still not where we would like them to be, so work remains.
  • Particle Effects - We have already replaced hundreds of particle effects with new assets and more yet remain. The new ones look the same to the user, but are much less impactful on the performance of the game. This has been one of the main culprits for framerate drops during fights.
  • Input Lag - Input lag times have been significantly reduced, once work on this is completed the game should feel much more reactive when playing.

The improvements are expected to be released in two separate updates. The first update will contain the vast majority of the improvements. The second update will improve performance with a couple of especially troublesome areas and enemies.

We expect these updates to be launched by the end of November. We will give more specific timeframes when we are closer to release.

After the Switch upgrade is live, there will be a handful of assets/enemies that we want to improve like the Doppleganger enemy for example. These improvements will be part of our regular development cycle and updated when ready.

Xbox 1.006 Update

This update is still planned to go live by the end of September. It will contain:

• IGA’s Backpack DLC
  • Balance Update #1: Details Here
  • Overlord achievement fix
  • HDR Fix
  • Localization improvements
  • XB1-specific bug fixed

PS4 1.04 Update

We do not have a live date for the PS4 1.04 update. We will provide more info when we are closer to a release date. This update will contain any other bug fixes, improvements we’ve been working on since the last update.

Localization Improvements

We have taken another pass at improving localization. These updated loc files will be included in the next update for each platform.

As always, we thank everyone for your patience as we work to improve the game across all platforms.

Jason “Question” Ryan
Sr Community manager - 505 Games

Fonte

Land Stalker

Ei mãe, 500 pontos!
VIP
Reações
59.620
Pontos
554
Lá pelo final de novembro consertam a versão do Switch

Agora vai! :kcool

(já esperei até agora, custa nada esperar só mais dois meses:brbr)

Azeon

Bam-bam-bam
Reações
13.428
Pontos
354
Alguma novidade da versão Switch? Penso em começar a jogar em breve e meu Switch virou minha plataforma principal, mas não me importaria de jogar no PC, mas portabilidade atualmente está sendo um diferencial maior que gráficos para mimo.

Só não pode ter FPS cagado.

Sent from my MI 9 using Tapatalk

Dilios

Bam-bam-bam
Reações
2.133
Pontos
303
Alguma novidade da versão Switch? Penso em começar a jogar em breve e meu Switch virou minha plataforma principal, mas não me importaria de jogar no PC, mas portabilidade atualmente está sendo um diferencial maior que gráficos para mimo.

Só não pode ter FPS cagado.

Sent from my MI 9 using Tapatalk
A produtora informou que no final de novembro deve chegar o patch que vai corrigir vários problemas da versão Switch.

Maze

Bam-bam-bam
Reações
5.880
Pontos
404
Comecei ontem, estou gostando bastante.
Pela lore do jogo dizem que a personagem não deve ficar com muitos talismãs, tem alguma implicação no gameplay ou só é parte da história mesmo?

krueger01

Bam-bam-bam
Reações
1.623
Pontos
224
Comecei ontem, estou gostando bastante.
Pela lore do jogo dizem que a personagem não deve ficar com muitos talismãs, tem alguma implicação no gameplay ou só é parte da história mesmo?

Só parte da história.
Na verdade é igual aos Sorrow, quanto mais absorver maior o poder da habilidade!