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Bloodstained: Ritual of the Night [sucessor de Castlevania de Koji Igarashi]

FXD

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aquele cara de cartola q fica na sala do Gebel é opcional o tem q matar msm? cara tem 10k de hp e mal do dano nele.
 

maurosapo

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aquele cara de cartola q fica na sala do Gebel é opcional o tem q matar msm? cara tem 10k de hp e mal do dano nele.
Rapaz, tu não sabe quem é ele?
E sim, é opcional, mas se quiser completar todas as missões da véia que quer vingança, tem que matar ele.
 
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Megalith

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Melhor que a cura através dos frascos de poção, é a cura através das comidas. Comendo pela primeira vez vc ainda aumenta seus status definitivamente. Faça todas e coma!

Isso faço desde o início do game, só tava querendo saber se existe algum fragmento que recupere melhor a energia.

Tem uma poção bem maior que ainda não peguei a receita. Terminei o game com 99,8%, mas ainda tenho muito o que fazer quanto aos itens e fragmentos.

O bibliotecário é ladrão demais, PQP.
 

flaviorodrigo

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terminei com mapa 99,90%, acredito só falta uma salinha, mas não tô encontrando.
 

LuxEtUmbra0

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terminei com mapa 99,90%, acredito só falta uma salinha, mas não tô encontrando.
Eu parei ontem com este percentual exatamente. O bom é andar por tudo com o Detective Eye.
No meu caso acabei com 99,70% e já encontrei 3 salas e falta algo ainda.
Encontrei em:
  • Silent Garden uma
  • Underground Waterway, na parte mais da esquerda do mapa
  • Oriental lab (na parte dos teleports, área mais a esquerda desta sala)

Hoje continuo, se conseguir. Primeiro vou fazer a última quest que falta, da velhinha comilona lá. Preciso de 2 itens com drop de 1% de inimigo do Oriental Lab. Acho que vai ir rápido, já que estou com luck alto (75).
 

lakers00

Butcher of Blaviken
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Esse aí eu não reparei, mas tinha um que o nome era alguma coisa "RIP Konami" lol
 

Calm Core

Habitué da casa
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Cura nesse jogo só depende mesmo do high potion?

Peguei um fragmento que ao matar um inimigo restaura o life mas achei bem tosco.
Para cura tem as poções normais, as poções da fada (só ela que consegue usar em você), as comidas, o fragmento azul de cura, o fragmento amarelo de cura constante (cura bem pouco este), e esse shard amarelo Drain, que absorve hp dos inimigos
 

Bloodstained

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Backer Update: Japan news, the Kojima slipcase, and digital rewards

While it's been exciting to watch Bloodstained land on the rest of the world with all the force of (to use a common expression) a gigantic demon castle, there's still plenty on the way for backers who've been with us from the start. Today we have some shipping updates, news on your digital backer rewards, and more, so let's get started.

First, we've got a look at the slipcase that will house your Alchemist's Treasure rewards (along with your physical copy of the game). We figured the most important part of this reward would be designing around Ayami Kojima's incredible art, which is front and center:

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(The slipcase is open on one side to hold your game, soundtrack, and the other Alchemist's Treasure rewards—you're looking at the spine in both of these images.)

We've also got an update on your digital rewards—they'll be arriving later today! As soon as they're ready to go you'll find them on your survey page. (Remember—if you don't have that link handy, you can get it back on our survey support page. If you're in a tier that includes your name in the credits, you can also get your Backer ID there; go to "Change or Upgrade Tiers" and look for the number following KICKBLOODSTAINED, and make sure to include the pound sign.)

Digital copies for Asia-region PS4 backers are being loaded onto survey pages now! Physical PS4 copies for the Asia region have just arrived in our Asia warehouse and are being packed and processed. Backers will receive an email as soon as their game is shipped.

We apologize for the delay; the territory-specific difficulties were much larger than we anticipated. Thank you for your patience while we get this resolved.

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A selection of memes of the subreddit ("HMMMM" by DaVau1t and "Welcome Party" by Kurosagi_ichigo).

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Hey everyone, Igavania is now officially back, but the journey hasn’t been without its share of challenges along the way, and as Iga recently said, we still have work to do. As a way of saying thank you, all digital and physical backers $60 and above will receive the digital soundtrack.

Backers at the $60 digital tier, as well as all backers at $100+ tiers, will now also be receiving a PDF version of the art book.

We're also pleased to announce that the backer-edition soundtrack is available in FLAC as well as MP3, created from the CD soundtrack masters. We heard your feedback on this. (No pun intended.)

Speaking of goodies, we'll also be distributing keys for the Bloodstained dynamic theme “Miriam’s Gaze” to all PS4 digital and physical backers today for free. North America and Europe PS4 backers should see them on their survey page in the next couple of hours.

We've got a couple more bonuses just for backers that we'll announce when your physical rewards are ready to ship.

Recent development update: ArtPlay and WayForward are still working very diligently and making great progress for resolving the chest bug and releasing the ‘Iga’s Back Pack’ DLC on consoles as well as improving the Switch version of the game.

Although we wanted to announce more updates this week, the team has been completely dedicated to the actual dev work, so now that the work is proceeding at a strong pace, we’re taking some time to confirm a concrete plan for the short and long-term future while they’re hard at work. We anticipate being able to share more updates on these three topics next week, we all appreciate your patience while we make sure we’re tackling these issues correctly.

Last but certainly not least, we have an update on the delay in Japan (JP) that will hopefully alleviate the inconvenience for JP backers.

  • The public launch of Bloodstained is now targeted for September 2019 with publishing partner “Game Source Entertainment."
  • To make sure our Japan backers can play as soon as possible, Fangamer will be sending a survey to all Japan digital and physical backers, allowing them to choose a North American (NA) digital copy of the game instead of waiting for their JP version in September.

This is a breakdown of the options that will be offered.

  • $28 digital JP can be changed to $28 digital NA (base game)
  • $60+ digital JP can be changed to $60+ digital NA (game plus digital extras)
  • $60+ physical JP can be changed to $60+ digital NA (game plus digital extras)

Once we have a final tally of how many JP backers would like to take advantage of this offer, we'll move forward to produce and send out their NA-region codes. We have a very limited time to accept survey answers, so watch your mailboxes—Fangamer will be sending you more information later today.

Finally we've seen some confusion regarding the use and implementation of Backer IDs in the game, so here's a quick explanation.

  1. On a new or existing save, open the "Option" menu.
  2. From the list of available options, select "Backer ID"
  3. Input the Backer ID provided in your survey page, making sure to include the # at the start.
  4. If you were in a tier with the "Credit Clan" option, this will load your Backer Name and Clan.

That's it for today's update—thank you to everyone for your support and patience, and we're looking to announce more soon. :)


Roberto Piraino “Angel-Corlux”
Global Brand Manager
505 Games


Fonte
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Development Bonus Update: Console DLC, bug fixes, and improvements

Hello again everyone! Not to be outdone, our amazing production and development teams came through with confirmed updates to share with you regarding progress on bug fixing, DLC and improvements to the Switch, and even bonus info on platform wide improvements! So let’s dive right in:

Chest Bug

Xbox One (Status: Fix Incoming)

  • Treasure chest issues have been fixed; after the patch, unique items will be obtainable even on existing playthroughs.
  • The patch for this should be submitted today (Wednesday), and we anticipate public release on Friday or Saturday.
  • The teams are also working on additional improvements and bug fixes.

Playstation 4 (Status—unchanged)

  • The problems causing the bug have been identified, teams are working to identify and implement solutions.
  • No new users affected by this bug, just like before all new games/playthroughs are safe to play.

Nintendo Switch (Status—fix being tested)

  • The fix is currently in test, the submission date we were working toward has been delayed due to a graphical bug that has reemerged.
  • We anticipate testing will be completed by next week, which would mean an ETA of public release during the week of July 15, 2019.

Improvements

Map Improvements

  • Map close button has been remapped to standard exit/close button
  • Marker button has been changed
  • Trail display button has been changed
  • Map scroll speed improved
  • Zoom in and zoom out improved
  • Zoom level retained when reopening the map
  • Auto-center when opening the map
  • Bug fix: No longer displaying enemies for completed quests

Fixed items getting stuck on walls/geometry

  • The functionality of waiting until the item is collected automatically has been left in, in case the issue persists.

Switch-specific Improvements

  • HD Rumble issues in certain areas of the game have been fixed
  • Enabled Traditional Chinese language option
  • Fixed instances where the game would crash while transitioning between rooms
  • Work has been done on the technical "non-visible" side of things to improve input delay, stability, and various optimizations. The teams are continuing to work on these items and we'll have future updates and plans to share soon.

"Iga's Back Pack" DLC

Xbox One (Status—DLC being tested)

  • Testing will happen next week, if completed successfully we will submit and have an updated ETA for release during the week of July 15, 2019.

Playstation 4 (Status—DLC submitted, pending approval and release)

  • We're currently working through some submissions with Sony, and plan to have an update, hopefully for release, next week.

Nintendo Switch (Status—DLC approved, release imminent)

  • The DLC has been approved by Nintendo, we're just taking the final steps to make it go live.

A quick clarification on Backer IDs: Please note that the Backer ID system will not work if you backed at the $28 or $60 tier, because those did not include the Credit Clan reward. The Backer ID/credits system only works if you backed at an eligible $100+ tier. If you do have your name in the credits and are having trouble finding your backer ID, you can find more information in the previous update.

That’s it for now, as always please keep your feedback coming, we’re all dedicated to Bloodstained for the (very) long term, and the teams at WayForward, ArtPlay and the production teams at 505 are making incredible progress. They’re literally working together like some sort of inspirational Star Trek crew, no joke, it’s pretty amazing.

For all our fans in the United States, we wish you all a happy July 4th holiday! ‘Murica! :D


Roberto Piraino “Angel-Corlux”
Global Brand Manager
505 Games


Fonte
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BigJ

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Provavelmente a dica está num dos diários espalhados pelo castelo, mas depois que você derrota a vampira, vai naquele salão com uma fonte cheia de sangue e usa o poder de sugá-lo (que serve para tirar energia dos inimigos), pensei que abriria caminho dali pra baixo.

No entanto, continua fechado. Cmofaz?
 

Toguro Games

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Provavelmente a dica está num dos diários espalhados pelo castelo, mas depois que você derrota a vampira, vai naquele salão com uma fonte cheia de sangue e usa o poder de sugá-lo (que serve para tirar energia dos inimigos), pensei que abriria caminho dali pra baixo.

No entanto, continua fechado. Cmofaz?
Apertou pra descer? Baixo e botão de pulo.
 

BigJ

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Hm... Não. :kvergonha

Mas já dava pra fazer isso quando a fonte estava cheia de sangue? Leeembro que já tinha tentado isso e não funcionou...

De qualquer forma, óia que ratada feia... E eu zoando os TUBERS se embananando no jogo, hehe...
 

LuxEtUmbra0

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Ainda estou catando o 0,10% que falta. Estou indo sem olhar dicas, uma hora vai. :kkk

Atravessando uma boa distância aqui hehe
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Alguns locais que achei estranhos, além da sala de música, mas não descobri nada a fazer:
Na sala de música, não cheguei a tentar, mas desconfio de parar todas músicas ao mesmo tempo, onde dá aquele "click" junto. Todas tem um tempo um pouco diferente, sincronizar deve ser bem chatinho.
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Estátua de um boi perdida?
 

Alucard_Players

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pessoal peguei a arma do Zangetsu, e fui para o ultimo

porem eu continuo matando o ultimo rapidamente e da game over

o Zangetsu disse que com essa arma eu livro ele para o verdadeiro ultimo

mas eu uso essa espada dele e nao mudou nada
 

LuxEtUmbra0

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pessoal peguei a arma do Zangetsu, e fui para o ultimo

porem eu continuo matando o ultimo rapidamente e da game over

o Zangetsu disse que com essa arma eu livro ele para o verdadeiro ultimo

mas eu uso essa espada dele e nao mudou nada
Pense em algo que ele falou,
Tu deve atacar a lua, quando ela ficar vermelha, não o Gebel. A espada é para acertar a lua.
 

Alucard_Players

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cara , o inimigo do 8 bits por enquanto e o unico que nao consigo vencer

e tem 2 chaves que falta para abrir todo o mapa

que diz chave do veterano e chave do sei la o que fodao

uma que fica perto para ir para o Gebel
e outra que fica perto daquela carruagem que me leva

sabe como pega essa chave?
 

maurosapo

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cara , o inimigo do 8 bits por enquanto e o unico que nao consigo vencer

e tem 2 chaves que falta para abrir todo o mapa

que diz chave do veterano e chave do sei la o que fodao

uma que fica perto para ir para o Gebel
e outra que fica perto daquela carruagem que me leva

sabe como pega essa chave?
Uma delas, ou talvez as duas, voce pega no local que da seguimento ao game depois de salvar o Gebel.
 

LuxEtUmbra0

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cara , o inimigo do 8 bits por enquanto e o unico que nao consigo vencer

e tem 2 chaves que falta para abrir todo o mapa

que diz chave do veterano e chave do sei la o que fodao

uma que fica perto para ir para o Gebel
e outra que fica perto daquela carruagem que me leva

sabe como pega essa chave?
A Millionaire key acho que peguei na última área do jogo.
A outra depois desta parte em que está também.
 

Hans Castorp

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100% em tudo, falta só fazer o 2º bad ending e já era.


Melhor Metroidvania em muito tempo, jogo fenomenal, carismático e com belas mecânicas, um verdadeiro revival para quem curtia os jogos do Iga.
 

Megalith

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Ainda estou catando o 0,10% que falta. Estou indo sem olhar dicas, uma hora vai. :kkk

Atravessando uma boa distância aqui hehe
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Alguns locais que achei estranhos, além da sala de música, mas não descobri nada a fazer:
Na sala de música, não cheguei a tentar, mas desconfio de parar todas músicas ao mesmo tempo, onde dá aquele "click" junto. Todas tem um tempo um pouco diferente, sincronizar deve ser bem chatinho.
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Estátua de um boi perdida?

Justamente essas paradas que me fez pensar "tem alguma coisa pra fazer aqui"
 

LuxEtUmbra0

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Pois é. Completei 100% do bestiário. Mas não achei a sala que falta. Amanhã vai. :kkk
Ao menos agora posso usar modo "Naruto" para explorar o mapa, vai facilitar.
 

LuxEtUmbra0

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Pois então, hoje foi. :rox
Era uma sala em
Libre-Ex Library
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Não cheguei a pegar todos itens, mas peguei o chapéu que não gasta balas e criei umas armas boas, como a Eternal Blue e a Blue Rose (que como preferi usar espadas e Katanas, era "obrigatória" de fazer, ao menos ela.
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Por hora, jogo finalizado. Jogarei novamente mais adiante provavelmente. Terá mais personagens também.
 
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