O que há de Novo?
Fórum Outer Space - O maior fórum de games do Brasil

Registre uma conta gratuita hoje para se tornar um membro! Uma vez conectado, você poderá participar neste site adicionando seus próprios tópicos e postagens, além de se conectar com outros membros por meio de sua própria caixa de entrada privada!

  • Anunciando os planos GOLD no Fórum Outer Space
    Visitante, agora você pode ajudar o Fórum Outer Space e receber alguns recursos exclusivos, incluindo navegação sem anúncios e dois temas exclusivos. Veja os detalhes aqui.


[Mídias] Quem lacra, não lucra.

Protogen

Mil pontos, LOL!
Mensagens
13.626
Reações
59.650
Pontos
1.003
"Parque de Star Wars frustra projeções e derruba lucros da Disney

The Washington Post

Atores em roupas de tropa interestelar interagem com frequentador do parque Star Wars, em Anaheim, Califórnia.| Foto: Patrick T. Fallon / Bloomberg
No final de maio a Disney abriu o parque temático mais aguardado de sua história, mas o público não apareceu como se esperava. Foi uma surpresa para os investidores, que contavam com receitas generosas dos parques e dos filmes para fazer frente às despesas do serviço de streaming na briga com a Netflix.

Antes da inauguração, os hotéis aumentaram os preços e a Disney inflacionou os ingressos. “Houve muita preocupação com superlotação quando a atração abrisse, então algumas pessoas simplesmente preferiram ficar de fora”, disse o diretor-executivo da empresa, Bob Iger.

Os lucros da Disney caíram para US$ 1,35 por ação no trimestre encerrado em junho, bem abaixo dos US$ 1,75 esperados pelo mercado, segundo projeções da Bloomberg. As receitas ficaram US$ 1 bilhão abaixo das projeções, o que, segundo a empresa, foi reflexo direto de uma frequência menor em seus parques temáticos. Uma nova chance para o parque de Star Wars decolar virá no final deste mês, com a inauguração de uma segunda etapa do projeto."

Leia mais em: https://www.gazetadopovo.com.br/eco...frustra-projecoes-e-derruba-lucros-da-disney/
Copyright © 2019, Gazeta do Povo. Todos os direitos reservados.

———————————————

Mas segundo os SJW Americanos, vitriólicos e odiosos, essa nova saga Star Wars (um lixo até agora) é um super sucesso trazendo publico novo para a franquia. XDDDD
Eu quero ver essa empreitada fechando o ano com chave de m**** com o episódio IX lacrando muito e faturando pouco. Se bem que acho que o filme dará razoavelmente certo pela época do lançamento e porque vai investir pesado no fanservice.
 

GadoMuuuuu

Bam-bam-bam
Mensagens
4.368
Reações
18.913
Pontos
303
Se bem que acho que o filme dará razoavelmente certo pela época do lançamento e porque vai investir pesado no fanservice.
Só se ela partir para a mesma estratégia da Capitão Marvel, produzindo um filme “barato”, para apostar na margem maior. Contenção de danos. Pode ter exibição de m****, mas o dinheiro entra. Veremos esse ponto.

Então, desse ponto em diante, you know the drill:
  • emparedar as salas de cinema para passar o filme quase em monopólio de todas as salas, apesar de alguns red flags nas exibições de teste, sob pena de perder acesso aos lançamentos da Disney se não fizer
  • tocar o time de marketing para trabalhar e dar aquela massageada no ego de “influencers” com perks, brindes, viagens, exibições exclusivas, entrevistas com cast... tudo em troca de um “review neutro e honesto”. Deixando bem implicito que se falar mal, não é mais chamado pra porra alguma da Disney nunca mais.
  • lançar na maior quantidade possível de países simultaneamente seguindo a mesma estratégia
  • chupar bastante rola de político do Partido Comunista Chinês, e engolindo a porra com sorriso na cara, para conseguir a autorização de exibição na alta temporada dali.
...

Mas o Solo tentou tudo isso e deu errado também.

Podemos dizer sem medo que qualquer coisa abaixo do Endgame é fiasco.
 

RJBADBOY01

Mil pontos, LOL!
Mensagens
9.958
Reações
6.839
Pontos
1.134
Acho impressionante no Resetera como tudo é homofóbico para este povo. Tipo, posso odiar ou não gostar de um cara por mil razões que não tem a ver com a opção sexual do personagem, mas por ser gay, se eu falar isto sou automaticamente homofóbico.
Impressionante como os caras também não aceitam piadas, é tudo automaticamente homofóbico/racista/etc...

Impressionante também como querem colocar casamento gays e estas coisas em tudo que é jogo. Antigamente queria uma Zelda jogável, e não me incomodava relações homossexuais nos suport de Fire Emblem e estas coisas.
Mas ultimamente estou querendo agora que o Link seja sempre homem e Fire Emblem seja cada vez mais 'homofóbico' com suporte só para ver estes marginais espumando de raiva.

Persona 5 Royal espero de tenha mais piada de homossexuais só para o povo espumar mais de raiva.

Querem colocar em tudo quanto é jogo ou querem colocar em jogos que já possuem a opção de casar com o sexo oposto? Se for isso não tem problema algum pedir, ainda mais em jogo que já te da tanta liberdade de construir o personagem, não viagem na problematização...

E Zelda jogável sempre foi um pedido dos fans a muitos anos, não é nada novo ou pedido dos lacradores hue
 

Pinguim 55

Ei mãe, 500 pontos!
Mensagens
6.783
Reações
9.787
Pontos
994
Querem colocar em tudo quanto é jogo ou querem colocar em jogos que já possuem a opção de casar com o sexo oposto? Se for isso não tem problema algum pedir, ainda mais em jogo que já te da tanta liberdade de construir o personagem, não viagem na problematização...

E Zelda jogável sempre foi um pedido dos fans a muitos anos, não é nada novo ou pedido dos lacradores hue

Não me lembro de poder me casar com o sexo oposto em Fire Emblem. Sempre fica na zona de 'amizade'. E tipo, saiu o jogo, Nintendo não deu esta liberdade, logo pare de encher o saco. Problema que falam como se isto fosse um crime por parte da Nintendo.

Em relação a Zelda, também quero ela jogável alguma vez, mas como disse, também 'quero' que ela fique sempre como coadjuvante só para eles passar raiva. Em relação a Zelda na verdade queria mais que ela fosse mais 'importante' para a história além de ser sequestrada pela milésima vez, não necessariamente ser jogável, mas gostaria disto também (e ter suas próprias armas e habilidades, não ser um novo Link mais limitado).
 
D

Deleted member 219486

A Marvel vai sofrer deste mal

Como citei em outro post não sou otimista até porque é costume ir no cinema ver filme fraco que tem nome, não existe uma concorrência direta para as franquias da Marvel e Star Wars, diminui as bilheterias mas não de forma a mudar a cultura da lacração.
 


alucardlv1313

Lenda da internet
Mensagens
21.984
Reações
72.997
Pontos
1.684
O live action do Rei Leão simplesmente não faz sentido. O original tinha como fundação as liberdades da animação, as cores, o sobrenatural, os animais com expressões humanizadas, os elefantes tocando trombete... aí os caras vão e lançam um live-action realista, cinza, sem expressão e fica totalmente desconjuntado nos musicais. Ele se sustenta exclusivamente na nostalgia... e nem isso faz direito.

Rei leão pra mim é o auge das animações Disney (junto com mulan).
E se não tem o timão dançando com saia de hula...não é rei leão ! :coolface
 

Bloodstained

Mil pontos, LOL!
Mensagens
23.532
Reações
105.909
Pontos
1.003
Velho, é tocante ver o esforço descomunal que a Netflix está fazendo para acabar com a guerra dos serviços de streaming antes mesmo de seu início. Só não sei se cometer suicídio era a melhor forma para manifestar esse esforço... :klol


Game of Thrones creators sign $200 million Netflix deal to make exclusive shows and film
They’re also still helming Star Wars films for Disney

1134777533.jpg.5.jpg

Game of Thrones creators David Benioff and DB Weiss have signed a multi-year film and TV deal with Netflix worth about $200 million, according to The Hollywood Reporter. As part of the deal, Benioff and Weiss will no longer be producing shows for HBO, where they were showrunners and writers on Game of Thrones for its entirety, and will work on projects exclusively for Netflix, with the exception of the two’s existing commitment to an ongoing multi-film deal with Disney for the Star Wars franchise.

“We are thrilled to welcome master storytellers David Benioff and Dan Weiss to Netflix. They are a creative force and have delighted audiences worldwide with their epic storytelling. We can’t wait to see what their imaginations will bring to our members,” Ted Sarandos, Netflix’s chief content officer, told THR.

In a joint statement, Benioff and Weiss thanked HBO, but naturally made no mention of the project Confederate, an alternative history show centered on a version of America in which the South won the Civil War and slavery persisted. The idea, which Benioff and Weiss pitched to HBO in 2017, received immense backlash from critics and the public. Many displeased fans saw a project helmed by two white men — creators with questionable track records regarding race and slavery on Game of Thrones — that would potentially treat American slavery as a form of titillating entertainment, instead of a structural force still very much embedded into modern politics and society.

Benioff and Weiss will still be taking charge of three new Star Wars films for Disney

The future of Confederate has been uncertain in the two years since. HBO said in February of this year that Benioff and Weiss’ busy schedules, and not the controversy, was the culprit keeping the show from getting off the ground. Yet now, it appears Confederate will not be getting made after all. THR reports that the show has been shelved indefinitely, while the Netflix deal absolves Benioff and Weiss of ever having to touch it again.

“We’ve had a beautiful run with HBO for more than a decade and we’re grateful to everyone there for always making us feel at home. Over the past few months we’ve spent many hours talking to Cindy Holland and Peter Friedlander, as well as Ted Sarandos and Scott Stuber,” the duo said in their statement. “We remember the same shots from the same ‘80s movies; we love the same books; we’re excited about the same storytelling possibilities. Netflix has built something astounding and unprecedented, and we’re honored they invited us to join them.” Benioff and Weiss will still get executive producer credits on the planned and in-production Game of Thrones spinoff series, but they won’t be involved in any of the day-to-day production.



Netflix reportedly beat out Amazon and Disney for the deal, with Amazon the presumed frontrunner in the bidding war. Amazon spent around $150 million to secure a deal with Westworld creators Jonathan Nolan and Lisa Joy, but the company did not apparently pony up enough to nab Benioff and Weiss, with Netflix swooping in last month with an offer the duo found attractive enough to sign, THR reports.

Disney, on the other hand, already has Benioff and Weiss signed to produce a trilogy of new Star Wars films under its Lucasfilm subsidiary, the first of which will hit theaters in 2022. But it was participating in the bidding in hopes it could get Benioff and Weiss to work on programming for its FX network and possibly its upcoming Disney+ streaming service.

Netflix is spending a fortune to get exclusive new shows from hit makers

Despite the controversial Game of Thrones finale, Benioff and Weiss have been able to command such a high sum for an exclusive deal thanks to the record number of Emmys the final season of the fantasy program earned. And because of the duo’s experience working on a show as large and complicated as Game of Thrones, they’ll be capable of producing both TV shows and films for Netflix.

But the deal is an expensive one nonetheless, and it joins other costly deals Netflix has signed with creators like American Horror Story creator Ryan Murphy and Grey’s Anatomy creator Shonda Rhimes, both of which are said to run hundreds of millions of dollars each. Netflix is also currently facing lower-than-expected subscriber growth, due to price increases to its subscription plans and poor performance of expensive original shows and films over the past couple of quarters.

The company is now trimming shows left and right, most recently the animated comedy series Tuca & Bertie and off-the-wall sci-fi drama The OA, to cut costs and reign in its spending. So a deal like the one signed with Benioff and Weiss is a solid investment Netflix hopes will help it make up for its recent shortcomings and the looming loss of popular syndicated shows like The Office.


Fonte
 

Protogen

Mil pontos, LOL!
Mensagens
13.626
Reações
59.650
Pontos
1.003
Não me lembro de poder me casar com o sexo oposto em Fire Emblem. Sempre fica na zona de 'amizade'. E tipo, saiu o jogo, Nintendo não deu esta liberdade, logo pare de encher o saco. Problema que falam como se isto fosse um crime por parte da Nintendo.

Em relação a Zelda, também quero ela jogável alguma vez, mas como disse, também 'quero' que ela fique sempre como coadjuvante só para eles passar raiva. Em relação a Zelda na verdade queria mais que ela fosse mais 'importante' para a história além de ser sequestrada pela milésima vez, não necessariamente ser jogável, mas gostaria disto também (e ter suas próprias armas e habilidades, não ser um novo Link mais limitado).
Não joguei o Echoes mas o Awakening e o Fates tinham essa parada de casamento, sim. Era quando chegava no nível de suporte S.

No Fates tinha o "casamento gay" mas cada versão tinha apenas uma opção assim. Na COnquest o Corrin homem podia se "casar" com o Niles, e na Birthright a Corrin mulher podia se casar com a Rhajat.

Só se ela partir para a mesma estratégia da Capitão Marvel, produzindo um filme “barato”, para apostar na margem maior. Contenção de danos. Pode ter exibição de m****, mas o dinheiro entra. Veremos esse ponto.

Então, desse ponto em diante, you know the drill:
  • emparedar as salas de cinema para passar o filme quase em monopólio de todas as salas, apesar de alguns red flags nas exibições de teste, sob pena de perder acesso aos lançamentos da Disney se não fizer
  • tocar o time de marketing para trabalhar e dar aquela massageada no ego de “influencers” com perks, brindes, viagens, exibições exclusivas, entrevistas com cast... tudo em troca de um “review neutro e honesto”. Deixando bem implicito que se falar mal, não é mais chamado pra porra alguma da Disney nunca mais.
  • lançar na maior quantidade possível de países simultaneamente seguindo a mesma estratégia
  • chupar bastante rola de político do Partido Comunista Chinês, e engolindo a porra com sorriso na cara, para conseguir a autorização de exibição na alta temporada dali.
...

Mas o Solo tentou tudo isso e deu errado também.

Podemos dizer sem medo que qualquer coisa abaixo do Endgame é fiasco.
Se for isso, está bom. Também estou perfeitamente OK com um "sucesso" tipo a Capitã Marvel.
Velho, é tocante ver o esforço descomunal que a Netflix está fazendo para acabar com a guerra dos serviços de streaming antes mesmo de seu início. Só não sei se cometer suicídio era a melhor forma para manifestar esse esforço... :klol


Game of Thrones creators sign $200 million Netflix deal to make exclusive shows and film
They’re also still helming Star Wars films for Disney


1134777533.jpg.5.jpg


Game of Thrones creators David Benioff and DB Weiss have signed a multi-year film and TV deal with Netflix worth about $200 million, according to The Hollywood Reporter. As part of the deal, Benioff and Weiss will no longer be producing shows for HBO, where they were showrunners and writers on Game of Thrones for its entirety, and will work on projects exclusively for Netflix, with the exception of the two’s existing commitment to an ongoing multi-film deal with Disney for the Star Wars franchise.

“We are thrilled to welcome master storytellers David Benioff and Dan Weiss to Netflix. They are a creative force and have delighted audiences worldwide with their epic storytelling. We can’t wait to see what their imaginations will bring to our members,” Ted Sarandos, Netflix’s chief content officer, told THR.

In a joint statement, Benioff and Weiss thanked HBO, but naturally made no mention of the project Confederate, an alternative history show centered on a version of America in which the South won the Civil War and slavery persisted. The idea, which Benioff and Weiss pitched to HBO in 2017, received immense backlash from critics and the public. Many displeased fans saw a project helmed by two white men — creators with questionable track records regarding race and slavery on Game of Thrones — that would potentially treat American slavery as a form of titillating entertainment, instead of a structural force still very much embedded into modern politics and society.

Benioff and Weiss will still be taking charge of three new Star Wars films for Disney

The future of Confederate has been uncertain in the two years since. HBO said in February of this year that Benioff and Weiss’ busy schedules, and not the controversy, was the culprit keeping the show from getting off the ground. Yet now, it appears Confederate will not be getting made after all. THR reports that the show has been shelved indefinitely, while the Netflix deal absolves Benioff and Weiss of ever having to touch it again.

“We’ve had a beautiful run with HBO for more than a decade and we’re grateful to everyone there for always making us feel at home. Over the past few months we’ve spent many hours talking to Cindy Holland and Peter Friedlander, as well as Ted Sarandos and Scott Stuber,” the duo said in their statement. “We remember the same shots from the same ‘80s movies; we love the same books; we’re excited about the same storytelling possibilities. Netflix has built something astounding and unprecedented, and we’re honored they invited us to join them.” Benioff and Weiss will still get executive producer credits on the planned and in-production Game of Thrones spinoff series, but they won’t be involved in any of the day-to-day production.



Netflix reportedly beat out Amazon and Disney for the deal, with Amazon the presumed frontrunner in the bidding war. Amazon spent around $150 million to secure a deal with Westworld creators Jonathan Nolan and Lisa Joy, but the company did not apparently pony up enough to nab Benioff and Weiss, with Netflix swooping in last month with an offer the duo found attractive enough to sign, THR reports.

Disney, on the other hand, already has Benioff and Weiss signed to produce a trilogy of new Star Wars films under its Lucasfilm subsidiary, the first of which will hit theaters in 2022. But it was participating in the bidding in hopes it could get Benioff and Weiss to work on programming for its FX network and possibly its upcoming Disney+ streaming service.

Netflix is spending a fortune to get exclusive new shows from hit makers

Despite the controversial Game of Thrones finale, Benioff and Weiss have been able to command such a high sum for an exclusive deal thanks to the record number of Emmys the final season of the fantasy program earned. And because of the duo’s experience working on a show as large and complicated as Game of Thrones, they’ll be capable of producing both TV shows and films for Netflix.

But the deal is an expensive one nonetheless, and it joins other costly deals Netflix has signed with creators like American Horror Story creator Ryan Murphy and Grey’s Anatomy creator Shonda Rhimes, both of which are said to run hundreds of millions of dollars each. Netflix is also currently facing lower-than-expected subscriber growth, due to price increases to its subscription plans and poor performance of expensive original shows and films over the past couple of quarters.

The company is now trimming shows left and right, most recently the animated comedy series Tuca & Bertie and off-the-wall sci-fi drama The OA, to cut costs and reign in its spending. So a deal like the one signed with Benioff and Weiss is a solid investment Netflix hopes will help it make up for its recent shortcomings and the looming loss of popular syndicated shows like The Office.


Fonte

200 milhões por um contrato de exclusividade com os caras que assim que tiveram que assumir a direção da história conseguiram cagar todo o Game of Thrones. Parece um bom negócio!
 

Pinguim 55

Ei mãe, 500 pontos!
Mensagens
6.783
Reações
9.787
Pontos
994
Não joguei o Echoes mas o Awakening e o Fates tinham essa parada de casamento, sim. Era quando chegava no nível de suporte S.

No Fates tinha o "casamento gay" mas cada versão tinha apenas uma opção assim. Na COnquest o Corrin homem podia se "casar" com o Niles, e na Birthright a Corrin mulher podia se casar com a Rhajat.

Se for isso, está bom. Também estou perfeitamente OK com um "sucesso" tipo a Capitã Marvel.

200 milhões por um contrato de exclusividade com os caras que assim que tiveram que assumir a direção da história conseguiram cagar todo o Game of Thrones. Parece um bom negócio!

Não neguei que tem casamento, neguei que tem casamento Gay. Joguei o Awakening e não vi um casamento gay (objetivo de suporte S é gerar um filho, algo que naturalmente precisa ser um homem e uma mulher). Fates não joguei. Echoes sei que não tem.
 

Pinguim 55

Ei mãe, 500 pontos!
Mensagens
6.783
Reações
9.787
Pontos
994
Velho, é tocante ver o esforço descomunal que a Netflix está fazendo para acabar com a guerra dos serviços de streaming antes mesmo de seu início. Só não sei se cometer suicídio era a melhor forma para manifestar esse esforço... :klol


Game of Thrones creators sign $200 million Netflix deal to make exclusive shows and film
They’re also still helming Star Wars films for Disney

1134777533.jpg.5.jpg

Game of Thrones creators David Benioff and DB Weiss have signed a multi-year film and TV deal with Netflix worth about $200 million, according to The Hollywood Reporter. As part of the deal, Benioff and Weiss will no longer be producing shows for HBO, where they were showrunners and writers on Game of Thrones for its entirety, and will work on projects exclusively for Netflix, with the exception of the two’s existing commitment to an ongoing multi-film deal with Disney for the Star Wars franchise.

“We are thrilled to welcome master storytellers David Benioff and Dan Weiss to Netflix. They are a creative force and have delighted audiences worldwide with their epic storytelling. We can’t wait to see what their imaginations will bring to our members,” Ted Sarandos, Netflix’s chief content officer, told THR.

In a joint statement, Benioff and Weiss thanked HBO, but naturally made no mention of the project Confederate, an alternative history show centered on a version of America in which the South won the Civil War and slavery persisted. The idea, which Benioff and Weiss pitched to HBO in 2017, received immense backlash from critics and the public. Many displeased fans saw a project helmed by two white men — creators with questionable track records regarding race and slavery on Game of Thrones — that would potentially treat American slavery as a form of titillating entertainment, instead of a structural force still very much embedded into modern politics and society.

Benioff and Weiss will still be taking charge of three new Star Wars films for Disney

The future of Confederate has been uncertain in the two years since. HBO said in February of this year that Benioff and Weiss’ busy schedules, and not the controversy, was the culprit keeping the show from getting off the ground. Yet now, it appears Confederate will not be getting made after all. THR reports that the show has been shelved indefinitely, while the Netflix deal absolves Benioff and Weiss of ever having to touch it again.

“We’ve had a beautiful run with HBO for more than a decade and we’re grateful to everyone there for always making us feel at home. Over the past few months we’ve spent many hours talking to Cindy Holland and Peter Friedlander, as well as Ted Sarandos and Scott Stuber,” the duo said in their statement. “We remember the same shots from the same ‘80s movies; we love the same books; we’re excited about the same storytelling possibilities. Netflix has built something astounding and unprecedented, and we’re honored they invited us to join them.” Benioff and Weiss will still get executive producer credits on the planned and in-production Game of Thrones spinoff series, but they won’t be involved in any of the day-to-day production.



Netflix reportedly beat out Amazon and Disney for the deal, with Amazon the presumed frontrunner in the bidding war. Amazon spent around $150 million to secure a deal with Westworld creators Jonathan Nolan and Lisa Joy, but the company did not apparently pony up enough to nab Benioff and Weiss, with Netflix swooping in last month with an offer the duo found attractive enough to sign, THR reports.

Disney, on the other hand, already has Benioff and Weiss signed to produce a trilogy of new Star Wars films under its Lucasfilm subsidiary, the first of which will hit theaters in 2022. But it was participating in the bidding in hopes it could get Benioff and Weiss to work on programming for its FX network and possibly its upcoming Disney+ streaming service.

Netflix is spending a fortune to get exclusive new shows from hit makers

Despite the controversial Game of Thrones finale, Benioff and Weiss have been able to command such a high sum for an exclusive deal thanks to the record number of Emmys the final season of the fantasy program earned. And because of the duo’s experience working on a show as large and complicated as Game of Thrones, they’ll be capable of producing both TV shows and films for Netflix.

But the deal is an expensive one nonetheless, and it joins other costly deals Netflix has signed with creators like American Horror Story creator Ryan Murphy and Grey’s Anatomy creator Shonda Rhimes, both of which are said to run hundreds of millions of dollars each. Netflix is also currently facing lower-than-expected subscriber growth, due to price increases to its subscription plans and poor performance of expensive original shows and films over the past couple of quarters.

The company is now trimming shows left and right, most recently the animated comedy series Tuca & Bertie and off-the-wall sci-fi drama The OA, to cut costs and reign in its spending. So a deal like the one signed with Benioff and Weiss is a solid investment Netflix hopes will help it make up for its recent shortcomings and the looming loss of popular syndicated shows like The Office.


Fonte


Estes caras só fizeram m****. Dá até raiva isto.
 
D

Deleted member 219486

Estes caras só fizeram m****. Dá até raiva isto.

Netflix pelo jeito só se deu bem porque iniciou o movimento e teve sorte, quem cuida dos investimentos de séries e filmes faz de forma irresponsável, gastos astronômicos em conteúdos genéricos que não vão se justificar, gerando cancelamentos de séries sucessivamente. De 10 obras "originais" se ela acerta em uma é muito, quem é esperto ta cancelando a assinatura e indo para a Amazon que o valor é coerente.
 

Protogen

Mil pontos, LOL!
Mensagens
13.626
Reações
59.650
Pontos
1.003
Netflix pelo jeito só se deu bem porque iniciou o movimento e teve sorte, quem cuida dos investimentos de séries e filmes faz de forma irresponsável, gastos astronômicos em conteúdos genéricos que não vão se justificar, gerando cancelamentos de séries sucessivamente. De 10 obras "originais" se ela acerta em uma é muito, quem é esperto ta cancelando a assinatura e indo para a Amazon que o valor é coerente.
Sim, Netflix tinha muitos seriados em que você via que eram desnecessariamente caros a ponto dos diretores não saberem o que fazer com os recursos. Um dos mais zoados era o Sherlock, que além de ser bem m**** - você não conseguia acompanhar o cara porque o nível de raciocínio dele era tipo "ah, então o fulano fez isso porque naquela hora daquele dia a direção e velocidade do vento eram X e como ele era alérgico a pólen e naquela praça que fica naquela direção estava tendo uma exposição de flores do tipo Y que justamente nessa época do ano estão na fase de polinização, portanto ele só poderia ter ido praquela direção e etc." - a série era cheia de usar uns efeitos complexos e caros como aquele em que numa lembrança do Sherlock, a cena pára ou fica muito lenta e a câmera fica girando em torno e dando zoom em objetos, uma coisa visualmente impressionante... pra no final o ele falar "ah, tinha um lenço em cima da mesa".
 

Aloeh

Ei mãe, 500 pontos!
Mensagens
8.476
Reações
6.613
Pontos
799
Sim, Netflix tinha muitos seriados em que você via que eram desnecessariamente caros a ponto dos diretores não saberem o que fazer com os recursos. Um dos mais zoados era o Sherlock, que além de ser bem m**** - você não conseguia acompanhar o cara porque o nível de raciocínio dele era tipo "ah, então o fulano fez isso porque naquela hora daquele dia a direção e velocidade do vento eram X e como ele era alérgico a pólen e naquela praça que fica naquela direção estava tendo uma exposição de flores do tipo Y que justamente nessa época do ano estão na fase de polinização, portanto ele só poderia ter ido praquela direção e etc." - a série era cheia de usar uns efeitos complexos e caros como aquele em que numa lembrança do Sherlock, a cena pára ou fica muito lenta e a câmera fica girando em torno e dando zoom em objetos, uma coisa visualmente impressionante... pra no final o ele falar "ah, tinha um lenço em cima da mesa".

O seriado do Sherlock é fascinante, um dos melhores que eu assisti. É tão bom que o Sherlock do Robert Downey Jr. é tão fraco que é sem graça, e isso que o do Robert Downey Jr. é um das melhores atuações do Sherlock que tem.

Esse Sherlock é da BBC, não do netflix.
 

GadoMuuuuu

Bam-bam-bam
Mensagens
4.368
Reações
18.913
Pontos
303
De 10 obras "originais" se ela acerta em uma é muito, quem é esperto ta cancelando a assinatura e indo para a Amazon que o valor é coerente.
Isso que vejo como principal problema: custo beneficio do Netflix está cada vez mais foda de justificar.

A idéia de dar liberdade total para os diretores após apresentar o projeto que eles tem é boa. Mas sair pegando qualquer coisa que bate na porta quase sem filtro nenhum não está dando certo e está encarecendo o serviço.
 

Darth Mario

Mil pontos, LOL!
Mensagens
2.965
Reações
6.975
Pontos
1.004
Eu lembro um tempo atrás quando o Netflix enviou uma pesquisa para os seus assinantes sobre conteúdo próprio. Eu detonei essa ideia. Primeiro porque eu sou mais de filmes do que séries, e os filmes da Netflix são bem fracos. Segundo, que a Netflix só se tornou um elemento interessante, quando ela divulgava material de qualquer fonte, sejam filmes ou séries. O que prefere, novo conteúdo de uma produtora ou todo o resto do conteúdo do mundo e da história? Tem uma porrada de filme velho que não assisti, e eu curtia o Netflix por me permitir assisti-los. Depois que o foco dela foram essas novas séries e filmes, eu me decepcionei com a Netflix.
 

Aloeh

Ei mãe, 500 pontos!
Mensagens
8.476
Reações
6.613
Pontos
799
Assinei o Amazon prime, 7,90 por mês e estou mais satisfeito com ele que o Netflix.

Só não cancelei ainda pq minha sogra usa minha conta pra assistir também.
 

xxxnerozzz

Mil pontos, LOL!
Mensagens
20.517
Reações
27.343
Pontos
1.069
Sim, Netflix tinha muitos seriados em que você via que eram desnecessariamente caros a ponto dos diretores não saberem o que fazer com os recursos. Um dos mais zoados era o Sherlock, que além de ser bem m**** - você não conseguia acompanhar o cara porque o nível de raciocínio dele era tipo "ah, então o fulano fez isso porque naquela hora daquele dia a direção e velocidade do vento eram X e como ele era alérgico a pólen e naquela praça que fica naquela direção estava tendo uma exposição de flores do tipo Y que justamente nessa época do ano estão na fase de polinização, portanto ele só poderia ter ido praquela direção e etc." - a série era cheia de usar uns efeitos complexos e caros como aquele em que numa lembrança do Sherlock, a cena pára ou fica muito lenta e a câmera fica girando em torno e dando zoom em objetos, uma coisa visualmente impressionante... pra no final o ele falar "ah, tinha um lenço em cima da mesa".
Sherlock é ótima série, e não é Netflix
 

Protogen

Mil pontos, LOL!
Mensagens
13.626
Reações
59.650
Pontos
1.003
O seriado do Sherlock é fascinante, um dos melhores que eu assisti. É tão bom que o Sherlock do Robert Downey Jr. é tão fraco que é sem graça, e isso que o do Robert Downey Jr. é um das melhores atuações do Sherlock que tem.

Esse Sherlock é da BBC, não do netflix.
Sherlock é ótima série, e não é Netflix
Putz, viajei na maionese. Peço perdão pelo vacilo.
 

scharlie

Ei mãe, 500 pontos!
Mensagens
9.873
Reações
35.146
Pontos
503
Uma moderadora do ResetEra abriu um tópico para fazer uma campanha por mais romances gays em Fire Emblem: Three Houses. É sério.

EdnljLG.png


Um usuário fez uma boa resposta, sem ofender ninguém, e foi banido.

7szGOA1.png


Parte da imprensa também está entrando nessa palhaçada. Artigo de m**** da VICE (tem algumas spoilers de relacionamento. Se você se incomodar com isso, melhor não expandir o quote):

Fire Emblem Doesn't Just Need Gay Characters, It Needs Queer Life
'Three Houses' technically offers more queer romance than past entries, but its a footnote in a very heteronormative game.

By Todd Harper
Aug 8 2019, 12:50pm
ShareTweet

ALL SCREENSHOTS, SCREENCAPS, AND ART COURTESY NINTENDO.

Spoilers for Fire Emblem: Three Houses below.

In preparing to write this article, I watched video of some of the S-rank romantic supports main character Byleth can have in Fire Emblem: Three Houses. As I'm still playing through the game myself, I needed context for the ongoing discussion about the same-gender romantic supports in the game. I was entirely prepared to be angry at the male/male options in the game, which are—to be blunt—incredibly bad on multiple levels. What I did not expect was to watch Byleth's marriage proposal to Edelgard and be infuriated by it.

The text is the same, regardless of Byleth's gender. Edelgard talks about being scared that her feelings for Byleth would be unrequited, despite her desire to be with them. "All this time, I longed to share my feelings with you, and it seems you wished for the same," she says. "Now our wishes have come true. This feeling, it's… overwhelming."

And queer little me, watching this, bites down on my fist and tries not to scream.

Edelgards Confession

EDELGARD'S CONFESSION.

If both Byleth and Edelgard are women, the tone of this scene, its emotional valence, is completely different. It's similar to how romantic dialogue with Kaidan in Mass Effect 3, as I wrote about in my chapter of Queer Game Studies, reads very differently if you imagine a male Shepard as a newly-out queer man.
"I'm scared we couldn't ever be together, and I needed you by my side, and my feeling of relief at knowing you love me the way I love you" takes on an entirely different character when spoken from one woman to another. It is deeply resonant with a certain type of queer experience that I suspect is relatively common. It's actually a lovely, touching scene.

So why was I mad?

Edelgard Fire Emblem


The answer is: because Edelgard's dialogue—in fact, the text of all of the queer support dialogues—is 90% the same regardless of Byleth's gender with only a few (mostly inconsequential) lines of difference. Because that queer reading that hit me right in the gut emotionally has absolutely, positively no impact whatsoever on the actual story of Three Houses. It's not reflected in the game's world, its history, even the other characters closest to either Byleth or Edelgard. It's a lovely, touching moment, but that's all it is: a moment. And to quote Into the Woods, "Life is made of moments, even now and then a bad one, but if life were only moments, then you'd never know you had one."

Fire Emblem is a series that has a complicated history indeed with queerness. Over its history, it's done very little in terms of inclusion on that front. Taking a look at the LGBTQ Game Archive's and Queerly Represent Me's pages for Fire Emblem as a series shows that the queerness seen and experienced in these games is often found more in player queering and interpretation than explicit inclusion.

This isn't to say that there isn't explicit queerness in the series. The best example is Leon from Shadows of Valentia, the recent 3DS remake of 1992’s Fire Emblem Gaiden. Leon's various conversations with other characters (such as with colleague Kamui, unrequited love Valbar, or main characterCelica) very directly talk about his queer identity, even if that queer identity is "fell in love with a dude who got killed, and is now in love with a clueless straight guy." Valentia's English script very directly makes explicit something that was sub-rosa in Gaiden; it isn't shy about it at all. Of course, Valentiahappened in 2017, after the success of both Fire Emblem Awakening and Fire Emblem Fates.

Fire Emblem Gaiden - Leon on the Right

FIRE EMBLEM ECHOES OF VALENTIA. LEON IS ON THE RIGHT.

Fates is where the other big reaches for explicit queerness happen in Fire Emblem but boy, did they fumble the ball on that one. (And I'm not even talking about the support story that featured a male character drugging a queer woman so that she'd see men as women, which was changed for Western release.) For the first time, Fire Emblem provided same-gender, romantic S-rank supports for the game’s main character (and the player-created avatar) Corrin. Unfortunately, there was only one possibility for the game's two genders, and each option is in one of the game's two Pokémon-like "versions"—Rhajat, the f/f option, in Birthright and Niles, the m/m option, in Conquest.

Just like in Three Houses, the actual text for the supports in Fates is the same regardless of Corrin's gender, so it's difficult to consider either option particularly explicit in terms of queerness. Never mind that there is a significant mechanical cost from either option in the form of missing playable units: Like Awakening, romantic supports in Fates between a man and a woman result in "child" units recruitable later, but a queer Corrin in a same-gender relationship doesn't have their child, Kana (and Niles doesn't father his child Nina, either).

It's not necessarily that copy/pasting Kana or Nina into a queer Corrin's game, complete with their attached child, is the better option. What's important is that no opposite-gender pairing has what effectively amounts to a queer tax in terms of playable units, though, making this another marker of how "off to the side" the same-gender options can feel. The result is… well. "Your choices matter, and your main character is designed by you, but just remember that if you choose to be queer your options are severely limited, there's no real story impact, and you're giving up minimum one playable unit in a game with permadeath" is a hell of a thing.

Fire Emblem Fates Key Art

FIRE EMBLEM FATES KEY ART.

Fire Emblem: Fates is hardly alone in this, either. Awakening, with its wild and fascinating parent-child system that prompts equal parts weird fantasy eugenics and dedicated dating sim-like shipping, hits many of the same notes for players that Persona's social links do, for example, and if anything Persona's inclusion of queerness is even worse than Fire Emblem's. It would be easy to toss off a "Well, Japan," but that's decidedly unfair given the country is well-stocked with its own active LGBTQ advocates and lawmakers.

Those who haven't played games in the series may wonder why support conversations—a largely narrative device—matter so much in a tactical map combat game. The answer is simple: because it's a tactical map combat game, the average Fire Emblem does not have a lot of time or space to do in-depth narrative development of its typically expansive cast. The game's "Lord" character, or once they started to appear the player-created main character, gets the lion's share of the narrative focus.

It's through support conversations between characters that we get to see the actual depth of characters in a Fire Emblem game. Conversations between armored knight Kellam and VICE Games' favorite farm boy, Donnel, in Awakening reveal that Kellam is a talented and knowledgeable horticulturalist. In Fates, stoic ninja Kagero's support conversations tend to focus around her desire to improve as a painter and artist. These are facts that you just won't see on the battlefield, but they give you glimpses into these character's lives, motivations, histories… they help the player connectto these characters. To care about them and be invested in them. They are pretty freakin' important.

Claude - Fire Emblem Three Houses

CLAUDE FROM THREE HOUSES, WHO IS UNFORTUNATELY NOT A ROMANCE OPTION FOR MALE BYLETH.

Three Houses moved away from the "parent/child" mechanics of supports in Awakening and Fates, a fact I was glad to hear. To me, this opened the field of romantic supports to be more varied, including providing a lot more space for queer relationships. Mathematically, that did happen; compared to two in Fates, Three Houses provides eight potential same-gender romances, five for a lady Byleth and three for a dude Byleth.

Math isn't progress, though. It's just numbers.

It's not difficult to identify the same-gender options for supports; Fire Emblem games after Awakening typically reserve the "S" support rank for romantic relationships, and the in-game Support menu lists the maximum possible rank for every character combination, likely to facilitate planning

Having watched (the endgame story spoiler filled) videos of all the queer S-rank romances for women and men, as well as a few videos of different-gender romances for comparison, the F/F options don't seem so bad. That they are identical to the M/F versions of the same support is disappointing, as I've already spoken about, but there's a wide range of character types and ages represented in the five options: Edelgard, Sothis, Mercedes, Rhea, and Dorothea. These characters represent young and old, noble and commoner, the grimly serious and the cheerfully friendly.

Alois S Rank - Fire Emblem Three Houses

DIALOG FROM ALOIS' S RANK SUPPORT

Comparatively, for men, Alois and Gilbert (two-thirds of the options!) are middle aged knights with existing families. And well… hoo boy. I've heard complaints about two of the S rank m/m options being "old men" compared to the third, who is a more typically young pretty boy type, and to that I say: I am 40 years old and queer ageism is super real, so shut it. I admit that aesthetically, Gilbert and Alois aren't my type and I wasn't terribly excited by them, but that's not the problem.

The problem is that the supposed S-rank romantic supports with Gilbert and Alois—said older men—simply aren't romantic supports at all. In the process of building a relationship with them, you find out both of them are married to women and have children! Now, "married to a woman" does not automatically mean "heterosexual," but I think "is in a likely monogamous relationship with someone else that is also the parent of their child" is definitely not a good look for a romantic support partner. More to the point, their S-rank support conversations do not involve expressions of romantic love or anything of the sort. Instead, both Gilbert and Alois express something akin to “Best Bros” friendship, the Final Fantasy XV kind of emotional dude friendship.

I've been teaching game design for almost ten years now, and in my game design classes, I tell my students that game design is the process of building an experience for the player. What a design team builds is, largely, a scaffold: an edifice that the player engages and has an experience with. You can't control the player, and you can't force them to do anything; the most you can do is convince or manipulate them, somehow, into doing things. A game is a space where players can create meaningful experiences for whatever value of "meaningful" is relevant to them.

...it’s not like this is a series that retreats from complex, political narrative themes.

In looking at romance options in games, we need to consider them from this angle: What experiences do they scaffold? What meaningful experiences for the player does the game allow or, more importantly, which ones does it foreclose?

The same-gender romance supports in Three Houses—especially the male/male ones—are (pardon the pun) emblematic of a thing many games get wrong on this front all the time, and which Fire Emblem as a series has never been particularly good at. Yes, newer FE games have provided "queer options," but those queer options often go hand-in-hand with something, be it narrative or mechanical or both, that shuts down or inhibits queer experiences of those options.

How am I supposed to feel, playing a dude Byleth, when I attach myself to Alois, spend time raising my support rank to S, hoping to create a meaningful queer romance with him only to be told "well I'm actually married with a kid but we can be best buds!" If I imagine my Byleth as a queer dude, and want to create that experience for myself in the game, and the game ostensibly says "we'll allow that" then pulls the rug out from under me while not at all doing so for my heteronormative options, then this is the game closing the door in my face.

Gilbert S-Rank

SPLASH SCREEN FROM GILBERT'S S-RANK DIALOG.

Fire Emblem games have always presented heteronormative worlds, and this is just another example of that. It's notable that in the history of 16 games, spanning almost three decades, there has been one explicitly queer character that is even remotely acknowledged substantially by other characters in the game's world in the form of Leon, and even he is a modern reimagining of what was, during Gaiden's original release, a bit of a trope. While a few characters may show up in queer relationships in the Three Houses’ text-based epilogue, that’s about it. On Waypoint Radio,VICE Games’ Austin Walker and Patrick Klepek talked about how the game "doesn't account for [queer characters] in the lore." And they’re right: They're just kinda there, if you want them to be.

Which is frustrating, because it’s not like this is a series that retreats from complex, political narrative themes.

Think about all the various story beats and ideological issues the various Fire Emblem games tackle. Controversial as it may be, the series uses permanent unit death to try and give emotional weight to your combat choices: Will you potentially sacrifice someone you care about for victory? If you see a former friend in the enemy ranks, do you bite down your feeling of betrayal and recruit them, or kill them off for their transgression? The Tellius games use the beast tribe Laguz as an extended metaphor for race relations, and Valentia's story frequently looks at what level of self-sacrifice is necessary or warranted if it protects a loved one.

Even if a given player doesn't necessarily have these experiences, the Fire Emblem games have provided plenty of structures to support them. I've used the word "scaffold" multiple times in this process, and that's not a mistake. The design is a structure to hold up the experiences.

If queerness exists in those worlds, it's somethingyou add as the player, not something the game's world provides for you to have a meaningful experience with.
But the series has never tried to support a reading that is critical of heteronormativity. Heteronormativity here means emphasizing the unspoken normality of heterosexuality, setting it as a baseline from which everything else is judged by its distance. The series' relentless focus on lineage, bloodlines, and its invocation of imagined western European fantasy royalty as its central characters doesn't help this at all, something that Awakening and Fates drove to extremes with the parent/child mechanic. FEheroes from Marth on down to Byleth are often defined by their blood relationship to some ancient hero, god, or royal line. Three Houses in particular hammers the issue of political marriages and "continuing the line" home over and over again.

Fire Emblem's relegation of queerness to "a choice you can make, I guess" while at the same time emphasizing the opposite-gender pairing off of characters is a perfect example of heteronormativity in action. If queerness exists in those worlds, it's something you add as the player, not something the game's world provides for you to have a meaningful experience with.

There's nothing wrong with having a meaningful queer experience in that sort of situation, either; that process is something queer players have likely been doing their whole lives. It can be satisfying for you, but that's often where it ends. What games like Fire Emblem need to start doing is upping their game on acknowledgement of queerness. It needs to start having a place for queer identity in its game worlds, one that can't be sidestepped or deftly avoided by consigning it to "well, you could do that."

We've made "you are valid" into a joke on The Internet™, but in truth, the need to be seen, acknowledged, and known is a fundamental human emotional need. I don't necessarily need to see "The Representation;" I don't need to see my exact experience playing out on screen. But a game world that says "people like you exist, and we're going to include them and support them"—one that acknowledges the validity of our existence—is critically important, now more than ever.

Unfortunately, the male/male romances in Three Houses largely don't provide that. What we see instead is a world where bros can just be bros together. No homo, I guess.

Have thoughts? Share them in the Waypoint forums!

Sobre Fire Emblem: Three Houses, eu tenho o jogo e posso falar um pouco sobre. É um RPG estratégico, como Final Fantasy Tactics e Disgaea, dentro de uma temática "medieval fantástica" (armas tradicionais como espada, lança e arco e flecha, mas também há dragões e magia). Ao longo do jogo, você pode desbloquear conversas entre seus personagens, e parte delas envolve romance e até casamento.

Você escolhe o seu personagem no início do jogo (homem ou mulher) e pode se casar com alguém no final. Existem mais de 30 personagens. Acredito que todos podem se casar com o protagonista do sexo oposto. Existem também alguns personagens bisexuais (3 homens e 5 mulheres).

Então, o jogo tem sim diversidade sexual, mas para os SJWs isso não é o suficiente. Acho que querem que todos os personagens sejam bisexuais e que façam algumas lacradas durante a história do jogo.
 

Darkx1

Mil pontos, LOL!
Mensagens
28.289
Reações
64.526
Pontos
1.244
Velho, é tocante ver o esforço descomunal que a Netflix está fazendo para acabar com a guerra dos serviços de streaming antes mesmo de seu início. Só não sei se cometer suicídio era a melhor forma para manifestar esse esforço... :klol


Game of Thrones creators sign $200 million Netflix deal to make exclusive shows and film
They’re also still helming Star Wars films for Disney

1134777533.jpg.5.jpg

Game of Thrones creators David Benioff and DB Weiss have signed a multi-year film and TV deal with Netflix worth about $200 million, according to The Hollywood Reporter. As part of the deal, Benioff and Weiss will no longer be producing shows for HBO, where they were showrunners and writers on Game of Thrones for its entirety, and will work on projects exclusively for Netflix, with the exception of the two’s existing commitment to an ongoing multi-film deal with Disney for the Star Wars franchise.

“We are thrilled to welcome master storytellers David Benioff and Dan Weiss to Netflix. They are a creative force and have delighted audiences worldwide with their epic storytelling. We can’t wait to see what their imaginations will bring to our members,” Ted Sarandos, Netflix’s chief content officer, told THR.

In a joint statement, Benioff and Weiss thanked HBO, but naturally made no mention of the project Confederate, an alternative history show centered on a version of America in which the South won the Civil War and slavery persisted. The idea, which Benioff and Weiss pitched to HBO in 2017, received immense backlash from critics and the public. Many displeased fans saw a project helmed by two white men — creators with questionable track records regarding race and slavery on Game of Thrones — that would potentially treat American slavery as a form of titillating entertainment, instead of a structural force still very much embedded into modern politics and society.

Benioff and Weiss will still be taking charge of three new Star Wars films for Disney

The future of Confederate has been uncertain in the two years since. HBO said in February of this year that Benioff and Weiss’ busy schedules, and not the controversy, was the culprit keeping the show from getting off the ground. Yet now, it appears Confederate will not be getting made after all. THR reports that the show has been shelved indefinitely, while the Netflix deal absolves Benioff and Weiss of ever having to touch it again.

“We’ve had a beautiful run with HBO for more than a decade and we’re grateful to everyone there for always making us feel at home. Over the past few months we’ve spent many hours talking to Cindy Holland and Peter Friedlander, as well as Ted Sarandos and Scott Stuber,” the duo said in their statement. “We remember the same shots from the same ‘80s movies; we love the same books; we’re excited about the same storytelling possibilities. Netflix has built something astounding and unprecedented, and we’re honored they invited us to join them.” Benioff and Weiss will still get executive producer credits on the planned and in-production Game of Thrones spinoff series, but they won’t be involved in any of the day-to-day production.



Netflix reportedly beat out Amazon and Disney for the deal, with Amazon the presumed frontrunner in the bidding war. Amazon spent around $150 million to secure a deal with Westworld creators Jonathan Nolan and Lisa Joy, but the company did not apparently pony up enough to nab Benioff and Weiss, with Netflix swooping in last month with an offer the duo found attractive enough to sign, THR reports.

Disney, on the other hand, already has Benioff and Weiss signed to produce a trilogy of new Star Wars films under its Lucasfilm subsidiary, the first of which will hit theaters in 2022. But it was participating in the bidding in hopes it could get Benioff and Weiss to work on programming for its FX network and possibly its upcoming Disney+ streaming service.

Netflix is spending a fortune to get exclusive new shows from hit makers

Despite the controversial Game of Thrones finale, Benioff and Weiss have been able to command such a high sum for an exclusive deal thanks to the record number of Emmys the final season of the fantasy program earned. And because of the duo’s experience working on a show as large and complicated as Game of Thrones, they’ll be capable of producing both TV shows and films for Netflix.

But the deal is an expensive one nonetheless, and it joins other costly deals Netflix has signed with creators like American Horror Story creator Ryan Murphy and Grey’s Anatomy creator Shonda Rhimes, both of which are said to run hundreds of millions of dollars each. Netflix is also currently facing lower-than-expected subscriber growth, due to price increases to its subscription plans and poor performance of expensive original shows and films over the past couple of quarters.

The company is now trimming shows left and right, most recently the animated comedy series Tuca & Bertie and off-the-wall sci-fi drama The OA, to cut costs and reign in its spending. So a deal like the one signed with Benioff and Weiss is a solid investment Netflix hopes will help it make up for its recent shortcomings and the looming loss of popular syndicated shows like The Office.


Fonte



Netflix ta passando por uns problemas que é de se ficar preocupado.

Essa semana teve mais um cancelamento grande.
https://www.atribuna.com.br/varieda...-cancelar-the-oa-após-duas-temporadas-1.62421

Parece que eles estão entregando os pontos antes mesmo da guerra começar.
 

Leon Powalski

Bam-bam-bam
Mensagens
1.821
Reações
5.247
Pontos
303
Uma moderadora do ResetEra abriu um tópico para fazer uma campanha por mais romances gays em Fire Emblem: Three Houses. É sério.

EdnljLG.png


Um usuário fez uma boa resposta, sem ofender ninguém, e foi banido.

7szGOA1.png


Parte da imprensa também está entrando nessa palhaçada. Artigo de m**** da VICE (tem algumas spoilers de relacionamento. Se você se incomodar com isso, melhor não expandir o quote):



Sobre Fire Emblem: Three Houses, eu tenho o jogo e posso falar um pouco sobre. É um RPG estratégico, como Final Fantasy Tactics e Disgaea, dentro de uma temática "medieval fantástica" (armas tradicionais como espada, lança e arco e flecha, mas também há dragões e magia). Ao longo do jogo, você pode desbloquear conversas entre seus personagens, e parte delas envolve romance e até casamento.

Você escolhe o seu personagem no início do jogo (homem ou mulher) e pode se casar com alguém no final. Existem mais de 30 personagens. Acredito que todos podem se casar com o protagonista do sexo oposto. Existem também alguns personagens bisexuais (3 homens e 5 mulheres).

Então, o jogo tem sim diversidade sexual, mas para os SJWs isso não é o suficiente. Acho que querem que todos os personagens sejam bisexuais e que façam algumas lacradas durante a história do jogo.

Esse user banido me parece beeem suspeito...

Quanto à modera que iniciou tal campanha, que ela vá pro diabo q a carregue...
 

GadoMuuuuu

Bam-bam-bam
Mensagens
4.368
Reações
18.913
Pontos
303
Um usuário fez uma boa resposta, sem ofender ninguém, e foi banido.
Ele já está errado em frequentar aquele esgoto.

Quanto ao Fire Emblem, é o seguinte: as empresas estão começando aprender ignorar essas gritarias, pois só tomaram no c* em série com isso. Ao menos as que estão no ramo de “ganhar dinheiro” ao invés de jogar dinheiro de investidor no lixo para brincar de proselitismo político.
 

Arkham Ferreira

Veterano
Mensagens
276
Reações
1.385
Pontos
133
Globo arrisca trocar Sandra por Maju em fase tensa no JH.
Derrotas pontuais de audiência para a RecordTV preocupam a direção da Globo.
Agora Noticias Brasil 9 de agosto de 2019
164

estudio.jpg
Maju no estúdio do JH em São Paulo: jornalista se torna titular dois anos após estrear no rodízio de apresentadores do telejornal vespertino Foto: Instagram / Reprodução
Maria Júlia Coutinho é uma unanimidade. Ou quase isso. A jornalista possui magnetismo, se comunica facilmente com diferentes perfis de público e se tornou ícone da ascensão dos negros no telejornalismo e na mídia em geral.
Foi de repórter de rua a apresentadora do boletim meteorológico, depois entrou para o rodízio do Jornal Hoje, em seguida foi escalada para o time de substitutos do Jornal Nacional e, neste momento, cobre férias no Fantástico. Uma ascensão impressionante que ganha novo capítulo: Maju será a única âncora do Jornal Hoje a partir de setembro.

A novidade foi precipitada pela saída inesperada de Dony De Nuccio. O apresentador se demitiu no dia 1º de agosto por ferir o código de ética da Globo ao manter laços comerciais com um banco. Desde então, Sandra Annenberg é vista sozinha na bancada, onde está ininterruptamente desde 2003. A veterana vai dividir a apresentação do Globo Repórter com Gloria Maria — o titular da atração jornalística, Sérgio Chapelin, decidiu se aposentar.
Veja: Sérgio Chapelin deixa o Globo Repórter
Ancorar um telejornal ao vivo — sem o suporte de um colega na bancada — exige domínio absoluto do improviso. Coberturas de fatos urgentes não são feitas com textos prontos, e sim baseadas nos conhecimentos, na memória, na capacidade de concatenação e no jogo de cintura do apresentador.
Maju no estúdio do JH em São Paulo: jornalista se torna titular dois anos após estrear no rodízio de apresentadores do telejornal vespertino


Maju no estúdio do JH em São Paulo: jornalista se torna titular dois anos após estrear no rodízio de apresentadores do telejornal vespertino
Foto: Instagram / Reprodução

Maria Júlia Coutinho, que completará 41 anos neste sábado (10), possui cerca de 15 anos de experiência em telejornalismo. Já provou sua capacidade. Agora vai enfrentar provas de fogo maiores, como a ancoragem da cobertura de tragédias e atos políticos.
A jornalista assume o JH em um momento decisivo do vespertino. Derrotas pontuais de audiência para a RecordTV preocupam a direção da Globo. O telejornal precisa urgentemente se reinventar. A escalação da popular Maju certamente faz parte de uma reação nesse sentido.

Com fã-clube fervoroso, Sandra Annenberg impôs de tal maneira sua personalidade afável que parecia insubstituível. Além do desafio jornalístico, Maria Júlia terá que enfrentar o ‘luto’ que a saída da atual titular do Jornal Hoje vai produzir no público.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Alberon

YouTube Player
Mensagens
55.868
Reações
104.803
Pontos
1.824
Globo arrisca trocar Sandra por Maju em fase tensa no JH.
Derrotas pontuais de audiência para a RecordTV preocupam a direção da Globo.
Agora Noticias Brasil 9 de agosto de 2019
164

estudio.jpg
Maju no estúdio do JH em São Paulo: jornalista se torna titular dois anos após estrear no rodízio de apresentadores do telejornal vespertino Foto: Instagram / Reprodução
Maria Júlia Coutinho é uma unanimidade. Ou quase isso. A jornalista possui magnetismo, se comunica facilmente com diferentes perfis de público e se tornou ícone da ascensão dos negros no telejornalismo e na mídia em geral.
Foi de repórter de rua a apresentadora do boletim meteorológico, depois entrou para o rodízio do Jornal Hoje, em seguida foi escalada para o time de substitutos do Jornal Nacional e, neste momento, cobre férias no Fantástico. Uma ascensão impressionante que ganha novo capítulo: Maju será a única âncora do Jornal Hoje a partir de setembro.

A novidade foi precipitada pela saída inesperada de Dony De Nuccio. O apresentador se demitiu no dia 1º de agosto por ferir o código de ética da Globo ao manter laços comerciais com um banco. Desde então, Sandra Annenberg é vista sozinha na bancada, onde está ininterruptamente desde 2003. A veterana vai dividir a apresentação do Globo Repórter com Gloria Maria — o titular da atração jornalística, Sérgio Chapelin, decidiu se aposentar.
Veja: Sérgio Chapelin deixa o Globo Repórter
Ancorar um telejornal ao vivo — sem o suporte de um colega na bancada — exige domínio absoluto do improviso. Coberturas de fatos urgentes não são feitas com textos prontos, e sim baseadas nos conhecimentos, na memória, na capacidade de concatenação e no jogo de cintura do apresentador.
Maju no estúdio do JH em São Paulo: jornalista se torna titular dois anos após estrear no rodízio de apresentadores do telejornal vespertino


Maju no estúdio do JH em São Paulo: jornalista se torna titular dois anos após estrear no rodízio de apresentadores do telejornal vespertino
Foto: Instagram / Reprodução

Maria Júlia Coutinho, que completará 41 anos neste sábado (10), possui cerca de 15 anos de experiência em telejornalismo. Já provou sua capacidade. Agora vai enfrentar provas de fogo maiores, como a ancoragem da cobertura de tragédias e atos políticos.
A jornalista assume o JH em um momento decisivo do vespertino. Derrotas pontuais de audiência para a RecordTV preocupam a direção da Globo. O telejornal precisa urgentemente se reinventar. A escalação da popular Maju certamente faz parte de uma reação nesse sentido.

Com fã-clube fervoroso, Sandra Annenberg impôs de tal maneira sua personalidade afável que parecia insubstituível. Além do desafio jornalístico, Maria Júlia terá que enfrentar o ‘luto’ que a saída da atual titular do Jornal Hoje vai produzir no público.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





Pra Globo se "reinventar" é só trocar uma ancora pela outra?
Pelo visto JH vai continuar tomando ferro do lixo lá da Record.
Realmente essa emissora vive em uma realidade paralela.
Quase todo mundo, da esquerda mais extrema a direita, odeia essa emissora imunda, será que eles não perceberam isso?
O telespectador já sabe o diabo que essa emissora fez ao país, sempre aliadas a governos, conseguiu alterar eleições, afetar até a economia do país.
Condicionar pautas políticas, até mesmo a questão do Desarmamento tem a mão suja da Globo.
Reinou absoluta.
Agora, graças a bendita Internet, perdeu a hegemonia da retórica é desprezada e virou chacota.
Se essa troquinha insignificante é a tal reformulação, dá para notar que eles não tem qualquer ideia do que possa ser feito.
A Globo ta ferrada mesmo, pena que a Record é outros estrume do mesmo nível.
 

Lord_Revan

Lenda da internet
Mensagens
65.893
Reações
130.512
Pontos
2.274
Globo arrisca trocar Sandra por Maju em fase tensa no JH.
Derrotas pontuais de audiência para a RecordTV preocupam a direção da Globo.
Agora Noticias Brasil 9 de agosto de 2019
164

estudio.jpg
Maju no estúdio do JH em São Paulo: jornalista se torna titular dois anos após estrear no rodízio de apresentadores do telejornal vespertino Foto: Instagram / Reprodução
Maria Júlia Coutinho é uma unanimidade. Ou quase isso. A jornalista possui magnetismo, se comunica facilmente com diferentes perfis de público e se tornou ícone da ascensão dos negros no telejornalismo e na mídia em geral.
Foi de repórter de rua a apresentadora do boletim meteorológico, depois entrou para o rodízio do Jornal Hoje, em seguida foi escalada para o time de substitutos do Jornal Nacional e, neste momento, cobre férias no Fantástico. Uma ascensão impressionante que ganha novo capítulo: Maju será a única âncora do Jornal Hoje a partir de setembro.

A novidade foi precipitada pela saída inesperada de Dony De Nuccio. O apresentador se demitiu no dia 1º de agosto por ferir o código de ética da Globo ao manter laços comerciais com um banco. Desde então, Sandra Annenberg é vista sozinha na bancada, onde está ininterruptamente desde 2003. A veterana vai dividir a apresentação do Globo Repórter com Gloria Maria — o titular da atração jornalística, Sérgio Chapelin, decidiu se aposentar.
Veja: Sérgio Chapelin deixa o Globo Repórter
Ancorar um telejornal ao vivo — sem o suporte de um colega na bancada — exige domínio absoluto do improviso. Coberturas de fatos urgentes não são feitas com textos prontos, e sim baseadas nos conhecimentos, na memória, na capacidade de concatenação e no jogo de cintura do apresentador.
Maju no estúdio do JH em São Paulo: jornalista se torna titular dois anos após estrear no rodízio de apresentadores do telejornal vespertino


Maju no estúdio do JH em São Paulo: jornalista se torna titular dois anos após estrear no rodízio de apresentadores do telejornal vespertino
Foto: Instagram / Reprodução

Maria Júlia Coutinho, que completará 41 anos neste sábado (10), possui cerca de 15 anos de experiência em telejornalismo. Já provou sua capacidade. Agora vai enfrentar provas de fogo maiores, como a ancoragem da cobertura de tragédias e atos políticos.
A jornalista assume o JH em um momento decisivo do vespertino. Derrotas pontuais de audiência para a RecordTV preocupam a direção da Globo. O telejornal precisa urgentemente se reinventar. A escalação da popular Maju certamente faz parte de uma reação nesse sentido.

Com fã-clube fervoroso, Sandra Annenberg impôs de tal maneira sua personalidade afável que parecia insubstituível. Além do desafio jornalístico, Maria Júlia terá que enfrentar o ‘luto’ que a saída da atual titular do Jornal Hoje vai produzir no público.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Vou jogar aqui que teve uma época que eu assistia o JH todo o dia só para ver e ouvir a Sandrinha.
.
Só isso.
 

Qordis

Bam-bam-bam
Mensagens
847
Reações
2.883
Pontos
433
 

xxxnerozzz

Mil pontos, LOL!
Mensagens
20.517
Reações
27.343
Pontos
1.069
Globo arrisca trocar Sandra por Maju em fase tensa no JH.
Derrotas pontuais de audiência para a RecordTV preocupam a direção da Globo.
Agora Noticias Brasil 9 de agosto de 2019
164

estudio.jpg
Maju no estúdio do JH em São Paulo: jornalista se torna titular dois anos após estrear no rodízio de apresentadores do telejornal vespertino Foto: Instagram / Reprodução
Maria Júlia Coutinho é uma unanimidade. Ou quase isso. A jornalista possui magnetismo, se comunica facilmente com diferentes perfis de público e se tornou ícone da ascensão dos negros no telejornalismo e na mídia em geral.
Foi de repórter de rua a apresentadora do boletim meteorológico, depois entrou para o rodízio do Jornal Hoje, em seguida foi escalada para o time de substitutos do Jornal Nacional e, neste momento, cobre férias no Fantástico. Uma ascensão impressionante que ganha novo capítulo: Maju será a única âncora do Jornal Hoje a partir de setembro.

A novidade foi precipitada pela saída inesperada de Dony De Nuccio. O apresentador se demitiu no dia 1º de agosto por ferir o código de ética da Globo ao manter laços comerciais com um banco. Desde então, Sandra Annenberg é vista sozinha na bancada, onde está ininterruptamente desde 2003. A veterana vai dividir a apresentação do Globo Repórter com Gloria Maria — o titular da atração jornalística, Sérgio Chapelin, decidiu se aposentar.
Veja: Sérgio Chapelin deixa o Globo Repórter
Ancorar um telejornal ao vivo — sem o suporte de um colega na bancada — exige domínio absoluto do improviso. Coberturas de fatos urgentes não são feitas com textos prontos, e sim baseadas nos conhecimentos, na memória, na capacidade de concatenação e no jogo de cintura do apresentador.
Maju no estúdio do JH em São Paulo: jornalista se torna titular dois anos após estrear no rodízio de apresentadores do telejornal vespertino


Maju no estúdio do JH em São Paulo: jornalista se torna titular dois anos após estrear no rodízio de apresentadores do telejornal vespertino
Foto: Instagram / Reprodução

Maria Júlia Coutinho, que completará 41 anos neste sábado (10), possui cerca de 15 anos de experiência em telejornalismo. Já provou sua capacidade. Agora vai enfrentar provas de fogo maiores, como a ancoragem da cobertura de tragédias e atos políticos.
A jornalista assume o JH em um momento decisivo do vespertino. Derrotas pontuais de audiência para a RecordTV preocupam a direção da Globo. O telejornal precisa urgentemente se reinventar. A escalação da popular Maju certamente faz parte de uma reação nesse sentido.

Com fã-clube fervoroso, Sandra Annenberg impôs de tal maneira sua personalidade afável que parecia insubstituível. Além do desafio jornalístico, Maria Júlia terá que enfrentar o ‘luto’ que a saída da atual titular do Jornal Hoje vai produzir no público.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Trocou pq ela já está velha, tem que ter uma mais jovem, esse é o padrão Globo, idade e aparência pesam na Globo
 
Mensagens
386
Reações
894
Pontos
128
Trocou pq ela já está velha, tem que ter uma mais jovem, esse é o padrão Globo, idade e aparência pesam na Globo
mas a tal Maju já tem 41 anos ou seja não é bem + nova que a sandra acho que escolheram justo ela por causa de "cota" agora podem encher a boca pra falar que tem uma apresentadora negra como titular de um jornal em rede nacional diario
 

xxxnerozzz

Mil pontos, LOL!
Mensagens
20.517
Reações
27.343
Pontos
1.069
mas a tal Maju já tem 41 anos ou seja não é bem + nova que a sandra acho que escolheram justo ela por causa de "cota" agora podem encher a boca pra falar que tem uma apresentadora negra como titular de um jornal em rede nacional diario
Mas não parece, ela pode ficar uns 10 anos tranquilamente, isso é bastante tempo, se não der certo é só realocar
 
Topo Fundo