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Naughty Dog trabalha em remake de The Last of Us; Bend Studio com projeto original + Days Gone sem sequência

Trig0

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Porra esse jogo é muito bom, joguei muito antes de vender meu PS4.
Poderia ser melhor obiviamente, porem essa nova Sony é uma piada...

Tão achando que o publico dela é igual o publico da apple, que compra os produtos só pela marca. (E uma grande maioria é mesmo rsrs)
Pois é, o final secreto é um put* cliffhanger e vão comer bola de não lançar uma sequência?
 

MalleoBH

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Esse aceno com o Blockbuster cresceu na gen PS4. Uma pena a Sony perdendo diversidade e projetos menores.

Continuação de Day's Gone já nem acho que seja tão errado não fazer. O jogo nem de longe é unanimidade. E uma continuação corre o risco de ser gastar grana alta para retorno incerto.

The Last of Us remake deve ser para adaptar às diretrizes do Part II, lol.
 

Queiroga'

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Mas a Sony já lança um exclusivo de peso a cada 2 meses.




Pensando nos dois blockbuster por ano, seria tipo assim:

2017
Horizon Zero Dawn
Gran Turismo Sport

2018
God of War
Spider Man

2019
Days Gone
Death Stranding

2020
The Last of Us 2
Ghost of Tsushima

2021
God of War 2
Horizon 2

2022
Gran Turismo 7
Spider Man 2 (?)

Sendo que os de 2019 não viraram blockbusters e aí a gente já vê notícia do Kojima indo pra Microsoft e de Days Gone sendo abandonado.
 


O Rei Rubro

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Já me incomodei com a Sony quando matou o Driveclub, melhor jogo de corrida do PS4. Agors quer ferrar os jogos menores, que eu acho mais interessantes que os medalhões. Jim Spencer tá foda. :facepalm

Se eu fosse a Bend pediria asilo político para a Microsoft. Mandava a equipe toda pra lá e montava um estúdio novo.

E eu aposto que o remake do TLOU1 vai ter um Joel Negro. Podem escrever.
 

Grand Rapids

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Uncharted sempre foi sucesso e carregou a Sony no PS3. Esses lixos mataram a série porque quiseram. O multiplayer fará muita falta...
 

SamasosukE

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Bem, a Bend estava trabalhando em um AAA conforme anúncios de vagas no seu portal.



 

Devon_

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Que beleza... remake de Uncharted, remake de TLOUS, foco em MP, matar a continuação de Days Gone...

Sony no caminho certo :kclassic


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ᴇʟʏsɪᴜᴍ

Zima Blue
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Se eu fosse a Bend pediria asilo político para a Microsoft. Mandava a equipe toda pra lá e montava um estúdio novo.

E eu aposto que o remake do TLOU1 vai ter um Joel Negro. Podem escrever.

O bom da Microsoft é que ela vai investir em variedade, mas ainda quero esperar os resultados. Quero ver se ela vai mesmo colocar jogos grandes como um novo Doom ou TES day one no Gamepass sem diminuir o orçamento desses jogos ou transformar em GAAS. Porque se for pra ela estragar franquias clássicas transformando em jogos menores e "infinitos", melhor a Bend virar multi logo e fazer Days Gone 2.
 

Majima-San

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Por partes:


A) O VASG:

O Fatum do reinado da Sony, a Casa do Papai Noel do conglo ocidental, onde um Santa Klaus e poucos duendes fazem magia. Talvez o ente mais importante dentro da estrutura atual da empresa como softhouse. Têm um pincel mágico, que mela de mel as engines proprietárias da Sony (ND Engine, Decima, Santa Monica Engine, Insomniac Engine, Sucker Punch Engine etc), das quais se incluem os 5 melhores motores do mercado, rimados somente pela Engine da Rockstar em todo planeta.

A matéria do Jasão Xereca explica aquelas folhas de recrutamento de pessoal para o VASG que vazaram ano passado, o que levou a conjecturas sobre voos à independência, era isso aí. Tinham que permiti-los, mas podaram, que deprê


B) DAYS GONE:

Explica aquela saída da turma Top of Minds do Bend Studio ano passado. Cabia uma sequência, mas pelo menos nos fica o afago de que libertaram os Motoqueiros do Oregon, e lhes deram um game próprio, torço para que seja Nova IP, ou pelo menos o Revival duma mais antiga, quem sabe Syphon FIlter.


C) O REMAKE DE THE LÉSBICA OF CUS:

Desnecessário.


D) O ESCÂNDALO DA MUDANÇA DE CURSO:


A gestão Gino Raião + Hermano Rústico infelizmente não captura o espírito da plataforma, pelo menos não como softhouse. A Sony é a melhor produtora de games do mundo desde o PS1, porque ela trabalhava, se é que é possível, com "excesso de liberdade", sempre houve um grande volume na alta qualidade de jogos monumentais, grandes, médios, pequenos e minúsculos, muita coisa não-típica, que era financiada sem esperar-se o retorno numerário direto, pensando em atrair os Weird Kids, que, por sua vez, gastam muito dentro da plataforma. Eu sou um.


Eu dizia que a Sony é uma Weird Girl:...



A Sony trabalha como uma artista-mecenas, enquanto a Nintendo trabalha mais como uma franqueadora, e a Microsoft mais como uma financiadora. Ela destrói para criar, mesmo séries de sucesso, tem uma alta tendência a criar novas IPs e a investir em material atípico, de nicho/esquisito/pouco usual.

A Sony é uma Weird Girl.


Ninguém cria mais IPs que ela por geração, contando qualquer conglomerado third party, e, sem ela, naufragaríamos numa repetição sem fim de subversões dos gibis da Turma da Mônica, e verrugas do que já é consagrado e bem aceito. Ela não é uma softhouse muito politicamente correta no descascar de seus sucessos. Ela busca muitos games, essa geração por exemplo serão 40 novas IPs de sua propriedade, pequenas, médias e grandes, de jogos experimentais a superproduções.


1)Knack
2)Resogun
3)Sound Shapes
4)The Playroom
5)Driveclub
6)Hohokun
7)Entwined
8)Bloodborne
9)Helldivers
10)Tearway
11)The Order 1886
12)Until Dawn
13)Everybody’s Gone to the Rapture
14)Gravity Rush
15)The Last Guardian
16)Alienation
17)Bound
18)The Tomorrow Children
19)RIGS: Mechanized Combat Assault
20)Playstation VR Worlds
21)Horizon Zero Dawn
22)Farpoint
23)Hidden Agenda
24)Detroit: Become Human
25)Spiderman
26)Astro Bot
27)Déracine
28)Firewal Zero Hour
29)Concrete Genie
30)Days Gone
31)Death Stranding
32)Dreams
33)Erica
34)Blood and Truth
35)Ghost of Tsushima
36)Iron Man VR
37)Predator:Hunting Grounds
38)Nex Machina
39)The Persistence
40)Wild
41)Wattam

Pegue a Nintendo na era WiiU por exemplo, ela trouxe de novas IPs, passando aqui de cabeça, uns 10% disso, Captain Toad, Splatoon e Mario Maker, sendo que duas delas são derivadas do universo de seu personagem principal (nessas 40 Ips novas que citei, eu deixei de fora entries com esse padrão, por exemplo Everybody’s Golf VR, ou No Heroes Allowed VR, e me restringi ao que era realmente novo).

Ela busca muitos jogos novos, geração passada foram 60. Que outra publisher se arrisca com meia centena de games novos de todos os valores de produção por ano? Nem mesmo a EA, a Ubisoft e a Activision somadas têm esse conveyor belt de lustros inéditos de todos os sabores. A Sucker Punch por exemplo poderia fosforilar com inFAMOUS, esse game vende melhor que qualquer Donkey Kong pós Rare por exemplo. Por que começar do zero com Ghost of Tshushima? A Media Molecule poderia seguir com Little Big Planet, o gaminho vende melhor que qualquer FZERO, Star Fox ou Metroid atual ou antigo, mas foi lá, meter seu narigão inglês num projeto ambicioso que foi a batismo, sem o penduricalho aconchegante e carismático do Sack Boy.


É por isso é que ela é a maior softhouse do mundo (não vou usar o termo “melhor” aqui, somente “maior”, pra ficar no que é objetivo), e me parece que é justamente sua estrutura de plataforma atual que permite esse nível de investimento, esse ecletismo, esse arrojo e essa riqueza. Se a Sony for largar seus trambolhos no PC, seria menos nocivo se ela o fizesse num Launcher com conteúdo first e third, tipo um Steam, mas aí ela tem que peitar uma gigante estabelecida do zero de novo, ela até já fez isso na década de 90, com uma adaga sobre os titãs Nintendo e Sega, mas é trazer a guerra pra onde a batalha pode empobrecer seu coração, sua virtude no mercado, e seu output a granel ou no atacado.


Se por um lado ela pode dar um boost em produções próprias pequenas ou atípicas deixando um port no PC, como Flower ou Journey, lançar um System Seller como Horizon pode impactar as vendas de um Playstation, aí ela vai virar uma Nintendo que lança jogo pra Mouse e Teclado, e passar a fazer somente derivados-em-galho, um RPG chamado Drake’s Quest, um RTS chamado Helghast’s Revenge, e um Corrida Over The Head chamado Gran Turismo Table Top Racer, perdendo a estrutura que lhe permite produzir, financiar e apoiar coisas esdrúxulas como Dreams e Death Stranding, e games pequenos, embora ótimos, como Alienation, Nex Machina, Resogun e Helldivers.


IMO, pela declaração do Herman, pode ter sido somente a janela da Decima transportada por Kojima, e o teste de mercado pra uma sequência no PS5, mas o tiro pode sair pela culatra aí, como eu tentei dizer nos parágrafos finais de meu primeiro textão.




... e ela pode estar se transformando num Lineu Silva, sisudo, que come, dorme e faz tudo, sem tirar as meias do pé.


Está em processo de Nintendização, refestelando em sequências, dando seus games pequenos a estúdios terceiros, de preferência spinoffs extremamente safe de personagens já conhecidos, uma desgraça.

Essa linha aqui, eu jamais pensaria ver atrelada à marca:

Sony’s conservative approach to making games for the PlayStation 5


... e tudo isso explica a saída de Shawn Layden, vide esse discurso dele aqui.





Vender bem não significa ser Melhor, mais proveitoso é estar saudável financeiramente e ser Esquisita, espero que nada disso se concretize, porque é certeza absoluta que vai dar xabu. Quem pode salvar isso aí é o Shu Yoshida, mas suspeito que ela tenha se resignado, e está cansado, passará o resto de seus dias em games nichosos em seu PSVR, comendo Ramen, e tuitando esquetes.
 

MalleoBH

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Days Gone só recuperou um pouco a imagem depois de vários patchs e quando o game passou a vender a preço de banana. Não dá para negar que teve um desempenho bem aquém do esperado em recepção inicial e vendas a preço cheio. E sabemos como é difícil reverter uma imagem inicial ruim na indústria. Acho uma sequência um risco bem alto. Talvez uma nova IP chame mais atenção do que uma marcada já.
 

SamasosukE

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Sony’s Obsession With Blockbusters Is Stirring Unrest Within PlayStation Empire
Jason Schreier


17e0c9342347ab63b8e1b547b4632a3f


(Bloomberg) -- Sony Corp.’s Visual Arts Service Group has long been the unsung hero of many hit PlayStation video games. The San Diego-based operation helps finish off games designed at other Sony-owned studios with animation, art or other content and development. But about three years ago, a handful of influential figures within the Visual Arts Service Group decided they wanted to have more creative control and lead game direction rather than being supporting actors on popular titles such as Spider-Man and Uncharted.

Michael Mumbauer, who founded the Visual Arts Service Group in 2007, recruited a group of about 30 developers, internally and from neighboring game studios, to form a new development unit within Sony. The idea was to expand upon some of the company’s most successful franchises and the team began working on a remake of the 2013 hit The Last of Us for the PlayStation 5. But Sony never fully acknowledged the team’s existence or gave them the funding and support needed to succeed in the highly competitive video game market, according to people involved. The studio never even got its own name. Instead, Sony moved ownership of the The Last of Us remake to its original creator, Naughty Dog, a Sony-owned studio behind many of the company’s best-selling games and an HBO television series in development.

Deflated, the small group’s leadership has largely disbanded, according to interviews with eight people familiar with the operation. Many, including Mumbauer, have left the company entirely. Mumbauer declined to comment and others asked not to be named discussing private information. A representative for Sony declined to comment or provide interviews.

The team’s failure highlights the complex hierarchy of video game development and in particular, Sony’s conservative approach to making games for the PlayStation 5. The Japanese conglomerate owns about a dozen studios across the world as part of its PlayStation Studios label, but in recent years it has prioritized games made by its most successful developers. Studios such as Santa Monica, California-based Naughty Dog and Amsterdam-based Guerrilla Games spend tens of millions of dollars to make games with the expectation that the investments will pay off exponentially. And they usually do. Hits including 2018’s God of War and 2020’s The Last of Us Part II are exclusive to PlayStation consoles, helping Sony sell some 114 million of the PS4. Rival Microsoft Corp. has taken the opposite approach, relying on a wide array of studios to feed its Netflix-like subscription service, Xbox Game Pass, which allows users to pay a monthly fee for unlimited access to a variety of games.

Sony’s focus on exclusive blockbusters has come at the expense of niche teams and studios within the PlayStation organization, leading to high turnover and less choice for players. Last week, Sony reorganized a development office in Japan, resulting in mass departures of people who worked on less well-known but acclaimed games such as Gravity Rush and Everybody's Golf. The company has informed developers that it no longer wants to produce smaller games that are only successful in Japan, Bloomberg has reported.

This fixation on teams that churn out hits is creating unrest across Sony's portfolio of game studios. Oregon-based Sony Bend, best known for the 2019 open-world action game Days Gone, tried unsuccessfully to pitch a sequel that year, according to people familiar with the proposal. Although the first game had been profitable, its development had been lengthy and critical reception was mixed, so a Days Gone 2 wasn’t seen as a viable option.Instead, one team at the studio was assigned to help Naughty Dog with a multiplayer game while a second group was assigned to work on a new Uncharted game with supervision from Naughty Dog. Some staff, including top leads, were unhappy with this arrangement and left. Bend's developers feared they might be absorbed into Naughty Dog, and the studio’s leadership asked to be taken off the Uncharted project. They got their wish last month and are now working on a new game of their own.

Emphasizing big hits can also be counterproductive because sometimes games that start small can turn into massive successes. In 2020, Sony didn’t put much marketing muscle behind the quirky video game creation system Dreams, by the PlayStation-owned Media Molecule in the U.K. As a result, PlayStation may have missed out on its own version of Roblox, a similar video game tool. Parent company Roblox Corp. went public earlier this year and is now valued at $45 billion. For their first solo project, Mumbauer and his crew wanted to pitch something that would be well received by their bosses at Sony.

Recognizing the risks and expense involved with developing a new game from scratch, they decided to focus on remaking older games for the new PlayStation 5. Remakes are considered a safe bet since it’s cheaper to update and polish an old game than it is to start from scratch, and they can be sold both to nostalgic old fans and curious new ones. The team originally planned on a remake of the first Uncharted game, released by Naughty Dog in 2007. That idea quickly fizzled because it would be expensive and require too much added design work. Instead, the team settled on a remake of Naughty Dog’s 2013 melancholic zombie hit, The Last of Us.

At the time, Naughty Dog was in the thick of development on the sequel, The Last of Us Part II, which would introduce higher-fidelity graphics and new gameplay features. If Mumbauer’s crew remade the first game to have a similar look and feel, the two games could be packaged together for the PlayStation 5. In theory, this would be a less expensive proposition than remaking Uncharted, since The Last of Us was more modern and wouldn’t require too many gameplay overhauls. Then, once Mumbauer’s group had established itself, it could go on to remake the first Uncharted game and other titles down the road.

But pivoting from doing finishing work for other games to making your own is difficult, since original development teams are “competing against hundreds of other teams from all over the world, with varying levels of experiences and successes,” said Dave Lang, founder of Iron Galaxy Studios, which has served as a support team and a development studio.“The people funding the work are often risk-averse, and if they have to pick between a team that’s done it before, and someone trying to do it on their own for the first time, I can see why some people pick the prior developer over the latter,” he said.That’s just what Sony did. Mumbauer’s project, code-named T1X, was approved on a probationary basis, but Sony kept the team’s existence a secret, and refused to give them a budget to hire more people, leading many to wonder if the company was really committed to letting the team build a new studio. Still, the small team kept working and by the spring of 2019 they had completed a section of the game designed to showcase how the rest would look and feel.

At that time, Sony was going through a management shuffle and the new boss wasn’t impressed. Hermen Hulst, the former head of Guerrilla Games, was named head of PlayStation’s Worldwide Studios in November 2019. He thought the remake project was too expensive, according to people familiar with the matter, and asked why the planned budget for T1X was so much higher than remakes Sony had made in the past. The reason was that this one was on a brand new graphical engine for the PlayStation 5. Mumbauer needed to hire more people to help rework the graphics on new technology as well as redesign gameplay mechanics. Hulst wasn’t convinced, the people said.

Just when it hoped to enter production on the remake of The Last of Us, Mumbauer’s team got called in to help when another big game fell behind. Release of The Last of Us Part II had been pushed to 2020 from 2019 and Naughty Dog needed the Visual Arts Service Group to polish it off. Most of Mumbauer’s team, along with some of the 200 or so other staff at the Visual Arts Service Group, was assigned to support Naughty Dog, slowing down progress on its own game.

Then, the roles got reversed. Sony sent word that after the completion of The Last of Us Part II, some people from Naughty Dog would help out with T1X. Mumbauer’s team saw this as their short-lived autonomy being stripped. Dozens of Naughty Dog staff were joining the project, and some had actually worked on the original The Last of Us, giving them more weight in discussions about T1X’s direction. The game was moved under Naughty Dog’s budget, which Sony gave more leeway than the Visual Arts Service Group. Soon it was apparent that Naughty Dog was in charge, and the dynamics returned to what they had been for the last decade and a half: The Visual Arts Support Group aiding another team of developers rather than leading.

To Sony, the move made sense. Naughty Dog is “one of the key studios” for Sony’s ability to sell PlayStations, said Bloomberg Intelligence analyst Matthew Kanterman. “Sony’s competitive advantage has always been exclusive content over Microsoft and more new games as well as remakes of classic titles from such a storied team can help sustain demand for PS5.”

But those who had wanted independence were disappointed. By the end of 2020, most of the T1X team’s top staff had left, including Mumbauer and the game’s director, David Hall. Today, the T1X project remains in development at Naughty Dog with assistance from Sony’s Visual Arts Support Group. The future of the remainder of Mumbauer’s team, which has come to be jokingly referred to as Naughty Dog South, remains unclear.


Resumindo :

  • A Sony Bend queria fazer DG2, mas foi negado a sequência;
  • A Bend passou a ajudar a ND em algumas situações, e começaram a produzir um novo Uncharted supervisionado pela ND;
  • A Bend agora está DESLIGADO de ambos os projetos e está desenvolvendo um novo jogo;
  • ND está desenvolvendo um TLOU Remake e aparentemente um jogo MP;
  • Uma outra equipe ou Studio eventualmente está desenvolvendo outro jogo a franquia Uncharted.
 

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Chegaram os chorões de TLoU.

No mais, 6 anos atrás Shawn mostrava um discurso muito oposto:



E isso só mostra que o pensamento escroto está nessa nova liderança.

Jamais imaginei que o Herman Hust seria um péssimo aliado nessa presidência junto com o lixo do Jim Ryan.

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_Fairbanks_

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tô com esse jogo encostado aqui há meses e n consigo criar coragem de zerar... to na parte em que o amigo dele tomou um pau.
não me animei até aqui com o jogo... não acho que sentirei falta de uma continuação.
 

ᴇʟʏsɪᴜᴍ

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Pensando nos dois blockbuster por ano, seria tipo assim:

2017
Horizon Zero Dawn
Gran Turismo Sport

2018
God of War
Spider Man

2019
Days Gone
Death Stranding

2020
The Last of Us 2
Ghost of Tsushima

2021
God of War 2
Horizon 2

2022
Gran Turismo 7
Spider Man 2 (?)

Sendo que os de 2019 não viraram blockbusters e aí a gente já vê notícia do Kojima indo pra Microsoft e de Days Gone sendo abandonado.

Tem um user sonysta bem sólido que mandou essa do "um exclusivo de peso a cada 2 meses".
 

Nolifeking

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The Last of Us Remake? Sem necessidade.

Days Gone é um dos jogo mais subestimados do PS4. O jogo é divertido, tem uma história simples e bacana, um mundo aberto do tamanho certo e quantidade de atividades certa para não enjoar. Muita sacanagem da Sony não fazer uma sequência.

Tá com cara de briga de egos de criadores de IP de jogos com zumbis, hein. Do tipo, só pode ter uma para não ter comparação.
 

O Rei Rubro

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Days Gone só recuperou um pouco a imagem depois de vários patchs e quando o game passou a vender a preço de banana. Não dá para negar que teve um desempenho bem aquém do esperado em recepção inicial e vendas a preço cheio. E sabemos como é difícil reverter uma imagem inicial ruim na indústria. Acho uma sequência um risco bem alto. Talvez uma nova IP chame mais atenção do que uma marcada já.

Não sei de onde você tirou isso. Jogo se pagou e tem publico. A razão é outra, nitidamente outra. Não viaja.
 

Queiroga'

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Resumindo :

  • A Sony Bend queria fazer DG2, mas foi negado a sequência;
  • A Bend passou a ajudar a ND em algumas situações, e começaram a produzir um novo Uncharted supervisionado pela ND;
  • A Bend agora está DESLIGADO de ambos os projetos e está desenvolvendo um novo jogo;
  • ND está desenvolvendo um TLOU Remake e aparentemente um jogo MP;
  • Uma outra equipe ou Studio eventualmente está desenvolvendo outro jogo a franquia Uncharted.

A Bend tá fazendo dois jogos, um multiplayer com a ND (Factions?) e o Uncharted.

ND tá desenvolvendo TLOU remake, tendo herdando o projeto de uma equipe nova que pretendia se tornar um estúdio com input criativo próprio (mas que voltou ao papel de assistente de produção).
 

O Rei Rubro

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The Last of Us Remake? Sem necessidade.

Days Gone é um dos jogo mais subestimados do PS4. O jogo é divertido, tem uma história simples e bacana, um mundo aberto do tamanho certo e quantidade de atividades certa para não enjoar. Muita sacanagem da Sony não fazer uma sequência.

Tá com cara de briga de egos de criadores de IP de jogos com zumbis, hein. Do tipo, só pode ter uma para não ter comparação.

Exatamente. Mesma coisa aconteceu com Driveclub e GTS.
 

AyresMVP

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Um dos melhores jogos da gen passada. O final ficou um gancho enorme pro II.

Se bem, que se for pra fazer o que fizeram com TLOU2 melhor deixar quieto e o título se retirar do mercado como um masterpiece injustiçado.

Imagina ter que matar hordas de zumbis gays e o John se apaixonar pelo Boozer, pintar a moto de rosa e os dois sairem transando nos checkpoints....

Melhor não!!!
 

PhylteR

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Bizarro. Remake do primeiro Last of Us? Que desnecessário. E novo Uncharted? Pelo amor, deixa a franquia ir pro cinema agora e sosseguem. Mas talvez queiram sugar ao máximo, com filme saindo e depois um novo jogo.


E porra, Days Gone é bom demais. Uma pena se realmente não tiver sequência. Jogabilidade delícia e enredo muito bacana, merecia uma sequência.
 

Waters_PF

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Sony’s Obsession With Blockbusters Is Stirring Unrest Within PlayStation Empire
Jason Schreier


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(Bloomberg) -- Sony Corp.’s Visual Arts Service Group has long been the unsung hero of many hit PlayStation video games. The San Diego-based operation helps finish off games designed at other Sony-owned studios with animation, art or other content and development. But about three years ago, a handful of influential figures within the Visual Arts Service Group decided they wanted to have more creative control and lead game direction rather than being supporting actors on popular titles such as Spider-Man and Uncharted.

Michael Mumbauer, who founded the Visual Arts Service Group in 2007, recruited a group of about 30 developers, internally and from neighboring game studios, to form a new development unit within Sony. The idea was to expand upon some of the company’s most successful franchises and the team began working on a remake of the 2013 hit The Last of Us for the PlayStation 5. But Sony never fully acknowledged the team’s existence or gave them the funding and support needed to succeed in the highly competitive video game market, according to people involved. The studio never even got its own name. Instead, Sony moved ownership of the The Last of Us remake to its original creator, Naughty Dog, a Sony-owned studio behind many of the company’s best-selling games and an HBO television series in development.

Deflated, the small group’s leadership has largely disbanded, according to interviews with eight people familiar with the operation. Many, including Mumbauer, have left the company entirely. Mumbauer declined to comment and others asked not to be named discussing private information. A representative for Sony declined to comment or provide interviews.

The team’s failure highlights the complex hierarchy of video game development and in particular, Sony’s conservative approach to making games for the PlayStation 5. The Japanese conglomerate owns about a dozen studios across the world as part of its PlayStation Studios label, but in recent years it has prioritized games made by its most successful developers. Studios such as Santa Monica, California-based Naughty Dog and Amsterdam-based Guerrilla Games spend tens of millions of dollars to make games with the expectation that the investments will pay off exponentially. And they usually do. Hits including 2018’s God of War and 2020’s The Last of Us Part II are exclusive to PlayStation consoles, helping Sony sell some 114 million of the PS4. Rival Microsoft Corp. has taken the opposite approach, relying on a wide array of studios to feed its Netflix-like subscription service, Xbox Game Pass, which allows users to pay a monthly fee for unlimited access to a variety of games.

Sony’s focus on exclusive blockbusters has come at the expense of niche teams and studios within the PlayStation organization, leading to high turnover and less choice for players. Last week, Sony reorganized a development office in Japan, resulting in mass departures of people who worked on less well-known but acclaimed games such as Gravity Rush and Everybody's Golf. The company has informed developers that it no longer wants to produce smaller games that are only successful in Japan, Bloomberg has reported.

This fixation on teams that churn out hits is creating unrest across Sony's portfolio of game studios. Oregon-based Sony Bend, best known for the 2019 open-world action game Days Gone, tried unsuccessfully to pitch a sequel that year, according to people familiar with the proposal. Although the first game had been profitable, its development had been lengthy and critical reception was mixed, so a Days Gone 2 wasn’t seen as a viable option.Instead, one team at the studio was assigned to help Naughty Dog with a multiplayer game while a second group was assigned to work on a new Uncharted game with supervision from Naughty Dog. Some staff, including top leads, were unhappy with this arrangement and left. Bend's developers feared they might be absorbed into Naughty Dog, and the studio’s leadership asked to be taken off the Uncharted project. They got their wish last month and are now working on a new game of their own.

Emphasizing big hits can also be counterproductive because sometimes games that start small can turn into massive successes. In 2020, Sony didn’t put much marketing muscle behind the quirky video game creation system Dreams, by the PlayStation-owned Media Molecule in the U.K. As a result, PlayStation may have missed out on its own version of Roblox, a similar video game tool. Parent company Roblox Corp. went public earlier this year and is now valued at $45 billion. For their first solo project, Mumbauer and his crew wanted to pitch something that would be well received by their bosses at Sony.

Recognizing the risks and expense involved with developing a new game from scratch, they decided to focus on remaking older games for the new PlayStation 5. Remakes are considered a safe bet since it’s cheaper to update and polish an old game than it is to start from scratch, and they can be sold both to nostalgic old fans and curious new ones. The team originally planned on a remake of the first Uncharted game, released by Naughty Dog in 2007. That idea quickly fizzled because it would be expensive and require too much added design work. Instead, the team settled on a remake of Naughty Dog’s 2013 melancholic zombie hit, The Last of Us.

At the time, Naughty Dog was in the thick of development on the sequel, The Last of Us Part II, which would introduce higher-fidelity graphics and new gameplay features. If Mumbauer’s crew remade the first game to have a similar look and feel, the two games could be packaged together for the PlayStation 5. In theory, this would be a less expensive proposition than remaking Uncharted, since The Last of Us was more modern and wouldn’t require too many gameplay overhauls. Then, once Mumbauer’s group had established itself, it could go on to remake the first Uncharted game and other titles down the road.

But pivoting from doing finishing work for other games to making your own is difficult, since original development teams are “competing against hundreds of other teams from all over the world, with varying levels of experiences and successes,” said Dave Lang, founder of Iron Galaxy Studios, which has served as a support team and a development studio.“The people funding the work are often risk-averse, and if they have to pick between a team that’s done it before, and someone trying to do it on their own for the first time, I can see why some people pick the prior developer over the latter,” he said.That’s just what Sony did. Mumbauer’s project, code-named T1X, was approved on a probationary basis, but Sony kept the team’s existence a secret, and refused to give them a budget to hire more people, leading many to wonder if the company was really committed to letting the team build a new studio. Still, the small team kept working and by the spring of 2019 they had completed a section of the game designed to showcase how the rest would look and feel.

At that time, Sony was going through a management shuffle and the new boss wasn’t impressed. Hermen Hulst, the former head of Guerrilla Games, was named head of PlayStation’s Worldwide Studios in November 2019. He thought the remake project was too expensive, according to people familiar with the matter, and asked why the planned budget for T1X was so much higher than remakes Sony had made in the past. The reason was that this one was on a brand new graphical engine for the PlayStation 5. Mumbauer needed to hire more people to help rework the graphics on new technology as well as redesign gameplay mechanics. Hulst wasn’t convinced, the people said.

Just when it hoped to enter production on the remake of The Last of Us, Mumbauer’s team got called in to help when another big game fell behind. Release of The Last of Us Part II had been pushed to 2020 from 2019 and Naughty Dog needed the Visual Arts Service Group to polish it off. Most of Mumbauer’s team, along with some of the 200 or so other staff at the Visual Arts Service Group, was assigned to support Naughty Dog, slowing down progress on its own game.

Then, the roles got reversed. Sony sent word that after the completion of The Last of Us Part II, some people from Naughty Dog would help out with T1X. Mumbauer’s team saw this as their short-lived autonomy being stripped. Dozens of Naughty Dog staff were joining the project, and some had actually worked on the original The Last of Us, giving them more weight in discussions about T1X’s direction. The game was moved under Naughty Dog’s budget, which Sony gave more leeway than the Visual Arts Service Group. Soon it was apparent that Naughty Dog was in charge, and the dynamics returned to what they had been for the last decade and a half: The Visual Arts Support Group aiding another team of developers rather than leading.

To Sony, the move made sense. Naughty Dog is “one of the key studios” for Sony’s ability to sell PlayStations, said Bloomberg Intelligence analyst Matthew Kanterman. “Sony’s competitive advantage has always been exclusive content over Microsoft and more new games as well as remakes of classic titles from such a storied team can help sustain demand for PS5.”

But those who had wanted independence were disappointed. By the end of 2020, most of the T1X team’s top staff had left, including Mumbauer and the game’s director, David Hall. Today, the T1X project remains in development at Naughty Dog with assistance from Sony’s Visual Arts Support Group. The future of the remainder of Mumbauer’s team, which has come to be jokingly referred to as Naughty Dog South, remains unclear.

Muito ruim isso mesmo, já já a piada "Halo-Gears-Forza" vai se virar contra a Sony nesse ritmo. Não há qualquer razão para existir um remake do TLOUS1 pois tem um remaster no PS4 que roda no PS5...

Sempre tiveram a variedade do porfolio como destaque, mas os rumos que estão sendo tomados estão se afastando disso

Sei que a Sony é uma empresa que estava no vermelho até outro dia e faz sentido esta lucratividade mas no long prazo vai ser muito prejudicial, ainda mais que a rival tem tido nítidas melhorias e está anos luz à frente em muitas áreas.... se a gama de jogos que era a vantagem do PS for embora não vai restar nada

Os jogos experimentais dos tempos de PS3 e que já haviam minguado no PS4 foram se acabaram

Lamentável esta gestão atual neste aspecto
 
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Queiroga'

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Tem um user sonysta bem sólido que mandou essa do "um exclusivo de peso a cada 2 meses".

Pra pessoa, Returnal, Ratchet, Deathloop, Kena e Ghostwire podem ser jogos de peso, mas eu estava falando em termos de vendas mesmo.

Aí não tem como, blockbuster é Uncharted, Horizon, Spider-Man, God of War, The Last of Us, Gran Turismo... e pára por aí.
 

Mochilador

O Roswell brasileiro
GOLD
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Lança o jogo, lança remaster e já faz remake.
A Sony tá assim ó:
images


Depois reclamam que o pessoal zoa que vivem de remaster e remake.
 

Waters_PF

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Days Gone só recuperou um pouco a imagem depois de vários patchs e quando o game passou a vender a preço de banana. Não dá para negar que teve um desempenho bem aquém do esperado em recepção inicial e vendas a preço cheio. E sabemos como é difícil reverter uma imagem inicial ruim na indústria. Acho uma sequência um risco bem alto. Talvez uma nova IP chame mais atenção do que uma marcada já.

Vejo o contrário, uma sequencia já certamente não teria os erros do original...
 

Rafaelkar

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As notícias que saíram hoje de manhã da Sony são muito preocupantes. Algumas são boas, mas outras bastante preocupantes.

Foi o que eu tenho dito aqui há tempos: a Sony vai só apostar nas franquias que ela já tem nos modelos que ela já possui, são receitas certas. Não dá pra arriscar orçamentos multimilionários, então esperem uma Sony muito menos ousada e mais conversadora nessa geração.

Esse é o resultado do modelo de $70 vs assinatura. Essa discussão é bem velha no cinema vs streaming na questão da diversidade de catálogo etc, só ver o que é feito hoje em Hollywood e o que é feito nos serviços de streaming. E pelo jeito vai rolar a mesma coisa nos videogames.

A notícia boa fica com a resposta ao Game Pass. Eu acho que a Sony tem calibre pra fazer um serviço fenomenal, dentro do possível.
 

Calico Jack

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Dos exclusivos que joguei do PS4, na minha opinião é, de longe, o mais fraco.

Mesmo depois de "consertado", ainda tem muito bug. E. apesar da ambientação que criaram ser até bacana, as quests/sidequests e exploração são extremamente sem graça. Insisti nele, mas acabei largando depois de um tempo.

Mesmo com um desenvolvimento longo e com muito recursos, conseguiram entregar um jogo apenas mediano. Então não surpreende muito que não irão investir em uma sequência.
 

iusearchbtw

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Kkkk

É impressionante como executivo tem dificuldade de visualizar o que fez a companhia fazer sucesso.

Os caras basicamente querem virar a Microsoft, mas cobrando uma fortuna pelos jogos.

Se for assim eu troco meu PS4 Pro por um Séries X pra viver só de Game Pass e no final da geração eu pego um PS5 usado pra jogar os 4 ou 5 exclusivos que realmente valem a pena no PlayStation por uma pechincha.
 
D

Deleted member 219486

Days Gone só recuperou um pouco a imagem depois de vários patchs e quando o game passou a vender a preço de banana. Não dá para negar que teve um desempenho bem aquém do esperado em recepção inicial e vendas a preço cheio. E sabemos como é difícil reverter uma imagem inicial ruim na indústria. Acho uma sequência um risco bem alto. Talvez uma nova IP chame mais atenção do que uma marcada já.

Tava vendo alguém comentar que exclusivos tem vendas limitadas mesmo a base dos consoles sendo grande. O PS4 deve ter vendido 100 milhões mas as vendas dos games geralmente empacam em 5 milhões...
 

Saoro Master

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Creio que boa parte das críticas vieram no lançamento e dos problemas que o jogo tinha. Mas depois...é um super jogão, um dos meus top 5 da geração tranquilamente. Tomara que o pessoal no PC aproveite o máximo do jogo. Se tiver sequência eu compro no lançamento (igual GOT). Sobre TLOUS remake...ahh vá a m****!!!:kzangado:kzangado
 

MalleoBH

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Não sei de onde você tirou isso. Jogo se pagou e tem publico. A razão é outra, nitidamente outra. Não viaja.
Tirei o quê? O lançamento foi um desastre, metacritic amarelo e os problemas técnicos foram o destaque do lançamento. O game caiu de preço rapidinho. O game se queimou no lançamento. Se recuperou em partes e não é unanimidade.
Se pagar é longe de cumprir expectativas. Tem sua fan base, mas é arriscado uma continuação. Uma nova IP pode chamar muito mais atenção que uma continuação, se eles realmente estiverem trabalhando em um game novo e não dando suporte.

Sei da mudança de ares na Sony, mas não acho que não dar continuidade ao game seja meramente dado a essa questão.

Vejo o contrário, uma sequencia já certamente não teria os erros do original...
Sim, certamente. Mas também não é fácil recuperar a imagem ruim do original que ficou na maioria.
 

Legaia

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Resumindo :

  • A Sony Bend queria fazer DG2, mas foi negado a sequência;
  • A Bend passou a ajudar a ND em algumas situações, e começaram a produzir um novo Uncharted supervisionado pela ND;
  • A Bend agora está DESLIGADO de ambos os projetos e está desenvolvendo um novo jogo;
  • ND está desenvolvendo um TLOU Remake e aparentemente um jogo MP;
  • Uma outra equipe ou Studio eventualmente está desenvolvendo outro jogo a franquia Uncharted.

Uma parte da equipe da Bend ainda está ajudando o multiplayet da ND

 
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