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SPACE ENGINE [indiesimulator - alguém já usou? Compartilhem suas experiências]

_DaNiLo__

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Bem meus caros colegas. Alguém aqui já "jogou" Space Engine? Não vejo muita gente falando dele.
Pra quem não sabe SE é um simulador do universo, mas não só uma parte dele como alguns simuladores fazem, mas ele tenta simular todo ele desde planetas, estrelas, galaxias, nebulas, etc...
Obviamente não temos muitas informações sobre o universo observável, o que temos de informações está no simulador, porém o que não sabemos o jogo cria aletóriamente sistemas planetários e estrelas, é de deixar notch com inveja.
Ele não é muito divertido pois não é bem um jogo e sim mais um simulador, porém achei uma das coisas mais impressionantes, principalmente em se tratando que é um indie game.
O jogo é free.
Compartilhem suas experiências e descobertas pessoal.

Dowload
http://en.spaceengine.org/load/core/spaceengine_0_96_full/2-1-0-14





Imagens
SpaceEngine.jpg.jpeg


space-engine%25255B2%25255D.jpg


spaceengine201111070120.jpg


Simulação de um buraco negro, semelhante ao que há no centro de nossa galáxia
1811089-blackhole001_super.jpeg


scr00028.jpg

+Vídeos










Manual do jogo
http://en.spaceengine.org/publ/user_manual/1-1-0-1

Fórum com alguns mods
http://en.spaceengine.org/forum/17

Conhecem mais algo no estilo??
Conheço apenas o Celestia, que é no mesmo estilo mas mais antigo
 

Glorymajor

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Sim, eu uso a algum tempo já. Muito bom!
Inclusive tenho falado com o criador desse software sobre algumas adições que poderiam ser feitas.
Ele tem as prioridades dele nas adições, mas quando todas forem implementadas, vai ser demais!

O Celestia eu já conhecia, e recomendo vc a baixar o Educational Activities (http://www.celestiamotherlode.net/catalog/educational.php)

Tem alguns outros que já joguei, porém o Space Engine foi o que eu mais gostei.

- Noctis IV (http://anynowhere.com/bb/posts.php?t=409) - Muito bonito para um jogo de apenas 1.7MB
- Pioneer (http://pioneerspacesim.net/) - Clone do Elite com gráficos atualizados
- Outterra (http://outerra.com/) - Esse é o que chega mais perto do Space Engine e em alguns pontos é melhor por enquanto.
- Kerbal Space Program (http://kerbalspaceprogram.com/) - Nesse jogo o objetivo é fazer os alienígenas (Kerbals) chegarem ao espaço. Divertido e engraçado
- Star Citizen (http://starcitizen.robertsspaceindustries.com/) - Esse não está pronto ainda, mas aproveitei o tópico para citar. Esse já é um jogo de combate espacial ala Wing Commander, Freespace, Freelancer, etc... Já reservei minha cópia... :)

Video do Star Citizen


Abaixo seguem o que está por vir no Space Engine:

Engine:
  • Eliminating the crashes
  • The galactic map, star map, map of the planetary system, a map of the planet
  • Improved interface and control system (control panel, prompts, Bind keys, etc.)
  • Deferred shading
  • Shadow maps
  • Ambient occlusion
  • Anti-aliasing
  • Environment map lighting, reflections, refractions
  • On-screen motion blur
  • Proper auto exposure, the real brightness of the surface of planets and stars
  • Loading of models with animations (spaceships)
  • Different materials on the same models / textures (metal, glass, etc.)
  • Networking
  • Camera control and physics (including the orbital motion of bodies) in a parallel thread
  • Recording of flight, its editing and smoothing
  • Scripts for the autopilot
  • Loading/generating resources in a parallel thread
  • Displays the names of objects on the planetary surface (sea, mountains, craters, etc.)
  • Unicode fonts
  • Localization to other languages (done for Russian)
  • Empowering the planetarium (the constellation - the figures, boundaries and names, astronomical coordinate grid, control of the telescope)
  • Multi-monitor support, customizable "warper" to create video walls (including fish eye view)
  • Network synchronization for distributed videowall rendering
  • Built-in editor of planets, galaxies, etc.
  • In the editor: importing of textures, catalogs and models, exporting of procedural textures, catalogs and models (content sharing with Celestia, etc.)
Galaxies:
  • Correct rendering of dust sprites (extinction effect)
  • Complex rendering of spiral galaxies (bulge as precomputed texture + disk as sprites)
  • Procedural models of galaxies
  • Models of irregular and colliding galaxies
  • Procedural large-scale distribution of galaxies (clusters, filaments, walls and voids)
  • A closed universe or a universe with a domain structure
  • Embedding of giant nebulae sprite models into the galaxy disc sprite model
  • Adaptive level of detail of galaxy sprite model
  • Render the galaxy by ray tracing
  • Correct blending of dust with the stars (ray tracing or multipass)
  • Animation or simulation of galaxy rotation (?)
  • Simulation of collision of galaxies (?)
  • Modeling the evolution of galaxies (?)
Nebulae:
  • Unique procedural model for each nebula
  • Correct rendering of dust sprites (extinction effect)
  • Animation of accretion disks and jets
  • Complex rendering (subsystems with independent LODs)
  • Lighting from any number of stars
  • Animation of light wave (light echo)
  • Animation of expanding shells of supernova and planetary nebulae
  • Render the nebula by ray tracing
  • Correct blending with the galaxy (ray tracing)
  • Correct blending with the stars (ray tracing or z-multipass)
  • Modeling of evolution of diffuse nebulae: its collapse and the formation of star clusters (?)
Stars:
  • Triple and multiple systems (done)
  • Correct dynamic lens flare effect
  • Stars velocities in the galaxy (needed for ship's hyperflight physics)
  • Tidal distortion of shape, filling the Roche limit (taking into account the ellipticity of orbits)
  • Animation of flowing substance, accretion disks and jets
  • Black holes with the effect of the distortion of light rays, Kerr black holes (done partially)
  • Super-massive black holes in galactic center, modeling or animation of motion of nearby stars (done)
  • Quasars with accretion disk, lighting of planets within entire galaxy
  • Neutron stars and pulsars with the animated jets, embedding it into the nebula model
  • Animation of surface
  • Magnetic activity
  • Catalog of binary and multiple stars
  • Binary file format for star catalog with built-in octree
  • Compilation of a text script catalog into a binary catalog
  • Embedding a star catalog in the galactic procedural stars octree
  • Dynamic loading of stars catalog from the disk (supporting of unlimited number of stars)
  • Variable stars, supernovae
  • Catalog of variable stars
  • The stars floating in intergalactic space
  • Prominence's, flares, clouds (in the form of magnetic field lines)
  • Motion of stars in the galaxy (?)
  • Modeling of evolution of stars (?)
Planets:
  • Improving the level of detail (done partially)
  • Decrease of loading/generation time (done partially)
  • Reaching of 1 mm level of detail
  • Checking of collisions with the surface
  • New classes of planets, binding to astrophysics, geology and geochemistry
  • New classes of surfaces (Europa, Triton, etc.)
  • Linear and radial structures (rivers, ridges, cracks, grooves, scarps, the rays of craters)
  • Lights of the night side (hot planet, lava, cities)
  • Volcanoes
  • Different types of terrain in different places
  • Distortion function for elevation map (terraces, horizontal shift)
  • Modeling of continents
  • Fixing of bugs with ellipsiodal planets
  • Improved modeling of the structure of the planetary system, taking into account migration of the planets, resonances, high ellipticity and inclination of orbits
  • Illumination of planets with globular clusters, galactic core, close nebulae, supernovae
  • Self-shadowing of the terrain, ambient occlusion
  • Animation of clouds, cyclones
  • Clouds shadows on the landscape
  • 3D clouds with lighting and self-shadowing
  • God-Rays from the landscapes and clouds in the atmosphere
  • Different types of clouds, multiple layers
  • 3D water with waves animation, simulation of the tides
  • Refraction and reflection on the water surface
  • Underwater World
  • Different types of hydrosphere (water, methane, lava sea, etc.)
  • More types of atmospheres, generation of models at run-time, binding to astrophysics
  • Volcanic eruption, animation of explosions and ash clouds
  • Glowing lava flow animation
  • Magnetic activity, the aurora with the lighting of surface
  • Asteroids, comets with a tail (animation or simulation of evolution)
  • Asteroid belts and comet clouds (animation of the motion on the GPU or the N-body simulation on the GPU)
  • Dust and the asteroid belts around stars and planets (rings), animation, or simulation of the motion
  • The shadows of the satellites and other planets on rings and vice versa; volumetric shadows inside the dust rings and self-shadowing of the rings
  • Illumination of a planet and satellites by the rings
  • Improving gas giant atmospheres
  • Surface components (stones, plants, roads, buildings)
  • Terramorphing
  • Modeling of asteroids collisions with lighting, explosion and the formation of the crater
  • Animation of meteorites and meteor rains (with reference to external astrophysics)
  • Holes in the surface (caves, mines)
  • Modeling of 2D gas dynamics of the atmosphere on the GPU (?)
  • Right cone of the shadow of the eclipse from moons and rings in the atmosphere
  • Refraction in the atmosphere (up to the "bow-tie world")
  • Weather conditions (rain, snow, fog, lightning, rainbow)
  • Seasonal changes (snow cover and polar caps, dust storms, evaporation or freezing of the seas and the atmosphere)
  • Climate and surface generation of "lying on its side" planets (like Uranus)
  • Climate and surface generation of tidal-locked to the sun planets (done)
  • The planets floating in interstellar space (planemo) (?)
  • Modeling of water erosion (?)
  • Modeling the tectonics and evolution of planets (?)
  • Simulation of the collision, tidal or artificial destruction of the planets, formation of the asteroid belt and the dust disk around the sun, its further evolution (?)
  • Modeling the evolution of the planetary system when the sun goes in the red giant phase
  • Simulation of destruction of the planetary system in a supernova explosion
Gameplay
  • Server database (work in progress)
  • Network system
  • Loading of models (spaceships, buildings, etc.)
  • Physics: collision detection, Newtonian physics, jet propulsion, aerodynamics and hydrodynamics, orbital flight physics, hyperspace flight physics
  • Spaceship builder with physical testing of construction
  • Cockpit devices: orbital transfer calculator, hyperflight calculator, programmable autopilot, etc.
  • Docking system, remote control of units
  • Economics, harvesting of resources, refueling, building, etc
  • Weapons, combat system
  • Destruction of spaceships and buildings (modelling of thousands of fragments on the GPU), animation of explosions (gas dynamics simulation on GPU(?))
  • Giant alien astroengineering constructions
  • Procedural life (?)
  • Procedural civilizations (?)
  • Internal structure of ships and buildings (indoor-engine)
 

Glorymajor

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Pede para disponibilizar para MAC...
Já pediram... Mas parece q o desenvolvedor não vai fazer por motivo de que cada um precisa ter ser próprio suporte técnico específico. Como é só 1 cara que tá fazendo tudo, ele disse que por enquanto só Windows.

Você pode instalar uma partição Bootcamp para tentar rodar os Jogos de Windows. (http://support.apple.com/kb/HT1461)
 

_DaNiLo__

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Muito bom Glorymajor, ótimas recomendações. Eu só conhecia o pioneer mas não gostei muito dele, apesar de ser o que mais parece um jogo devido a ter missões e poder fazer comércio.

Esse Star Citizen ta parecendo foda demais tbm. Vai ser em um universo fictício? Conhece algum de combate em um universo com dados reais?
 

Glorymajor

Veterano
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Muito bom Glorymajor, ótimas recomendações. Eu só conhecia o pioneer mas não gostei muito dele, apesar de ser o que mais parece um jogo devido a ter missões e poder fazer comércio.

Esse Star Citizen ta parecendo foda demais tbm. Vai ser em um universo fictício? Conhece algum de combate em um universo com dados reais?

O que seria universo fictício e um com dados reais? Pq ao meu ver, o fato de ter combate espacial com naves já é fictício (por enquanto... =) ).
Mas tentando responder a sua pergunta, o jogo se passa em nosso universo, a muito anos na frente.. acho que eh 2942. No site do jogo tem tipo uma historinha dos anos... Se vc não tiver problema com inglês, vale a pena ler, achei bem legal, já deixa vc meio que a par do universo. E eu considero como fictício.
 


_DaNiLo__

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O que seria universo fictício e um com dados reais? Pq ao meu ver, o fato de ter combate espacial com naves já é fictício (por enquanto... =) ).
Mas tentando responder a sua pergunta, o jogo se passa em nosso universo, a muito anos na frente.. acho que eh 2942. No site do jogo tem tipo uma historinha dos anos... Se vc não tiver problema com inglês, vale a pena ler, achei bem legal, já deixa vc meio que a par do universo. E eu considero como fictício.
É, sabia que tinha ficado estranho minha pergunta. Mas você entendeu
:kpisca
 
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