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[Tópico Oficial] AMD RADEON - Polaris / VEGA / NAVI - Benchmarks, Notícias, Fotos, Testes, Discussão.

mmdsj250

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Pessoal, a RX 5600xt entrou em promo na Kabum, saindo por 1800, menor preço que vi da pandemia.

Pergunta, vocês acham que dá pra levar os jogos atuais e próximos em 1440p a 60 fps ao menos no preset high numa placa dessas? Não me importo com Ray Tracing.
5600XT é placa pra 1080p. Se quer placa de fato pra 1440p, o jeito é pegar a 5700XT.
 

Krion

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AMD RDNA2 with ray tracing and AI supersampling?
AMD-Radeon-RX-6900XT-HeroAI-1200x360.jpg


AMD hardware is the core of the next-generation gaming consoles that will launch later this month (PS5 and XBOX S/X). Both feature hardware-accelerated ray tracing thanks to an RDNA2-based graphics subsystem, which is also the architecture behind the just-announced Radeon RX 6000 series of discrete desktop graphics cards.

At the announcement, AMD was not eager to share too many details on the implementation of its highly anticipated technologies: ray tracing and AI super sampling (super-resolution), both happening to be the core feature of the GeForce RTX series. NVIDIA RTX and NVIDIA DLSS require game developers’ implementation. More than 2 years from the launch the list of supported games has noticeably grown, but it is still not a significant number.

AMD promised that their implementation of AI super-resolution would be open and cross-platform, so it may rely on DirectX DirectML and possibly offer easier access for developers. Sadly, no details were provided, but Scott Herkleman said that is looking always looking to help developers with such technologies.
We are yet to see if AMD will implement ray-tracing acceleration and super-resolution technology into its FidelityFX package, or rather wait for market adoption of DirectX DXR and DirectML super-resolution. The good news is that AMD is planning to share more details on these technologies very soon, as Frank Azor confirmed on Twitter that more disclosures regarding ray tracing and super-resolution will be made by November 18th (launch of Radeon RX 6000 series):
Those answers will come between now and our availability dates. Please stay tuned. Thank you for your support and interest.
— Frank Azor (@AzorFrank) October 29, 2020

Source: Frank Azor via Notebookcheck
 

Illidan

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acho que o RT vai pegar pra valer msm a hora que implementarem o DLSS da AMD nos consoles. ai é capaz de vermos uma mudança absurda nos gráficos de forma geral. pq o que os caras fazem hj pras máquinas terem que rodar em 1440p pelo menos, vão fazer pensando numa resolução toscona, tipo 720p, já contando com o DLSS.
Ai até os tech-demos da unreal engine vão se tornar possiveis nos PCs em casa haha

Acho nos consoles pode ser que não engate muito. Mas nos Pcs, vai ser briga entre AMD e NVIDIA por RT. NVIDIA não vai para de investir nisso e a AMD vai bater de frente.

Mas ai é que esta.
Até onde as desenvolvedoras vão fazer esse esforço todo para adaptar um jogo "pronto" para colocar um funcionalidade no PC ?
A gente vive falando de port porco e ainda vão ter que colocar novas coisas ?
Eu duvido gigantescamente que isso vai acontecer.

Mas espero estar errado.
 

rodrigoxm49

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Mas ai é que esta.
Até onde as desenvolvedoras vão fazer esse esforço todo para adaptar um jogo "pronto" para colocar um funcionalidade no PC ?
A gente vive falando de port porco e ainda vão ter que colocar novas coisas ?
Eu duvido gigantescamente que isso vai acontecer.

Mas espero estar errado.
DLSS tem data e hora pra morrer, gente, tô falando isso tem tempo. nVidia precisa dar suporte, nVidia não está nos consoles. E eu tô mais do que acostumado a ver a nVidia abandonando suas tecnologias. E acho que fazem justamente pra fazer a galera comprar algumas séries de placas só. 3D Vision, PhysX, tudo morreu muito rapidamente.

Comprar uma placa pensando só nisso, levando em conta o histórico, é uma escolha bem duvidosa.
 

Ero_Seenin

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DLSS tem data e hora pra morrer, gente, tô falando isso tem tempo. nVidia precisa dar suporte, nVidia não está nos consoles. E eu tô mais do que acostumado a ver a nVidia abandonando suas tecnologias. E acho que fazem justamente pra fazer a galera comprar algumas séries de placas só. 3D Vision, PhysX, tudo morreu muito rapidamente.

Comprar uma placa pensando só nisso, levando em conta o histórico, é uma escolha bem duvidosa.

até onde eu saiba, a implementação disso depende mais da Nvidia mesmo do que a produtora, porque a Nvidia "treina" o algoritmo com samples de imagens de jogos fornecidos pela produtoria. A produtora só tem que enviar isso para a Nvidia, e depois eles colocam o código do DLSS no jogo já treinado. Não é exatamente a coisa mais difícil do mundo.

Existe também ainda a possibilidade disso ser implementando automaticamento por driver no DLSS 3.0; justamente devido ao fato de que o processo não depende tanto da produtora; para usar o DLSS em todo jogo que tenha alguns requisitos básicos (como ter TXAA)
 

Laynan

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tem gente que reduz o power limit da rx5700xt pra 50% em alguns jogos pra eliminar esse problema pra vc ter ideia. amd tem q fazer algo a respeito. o controle é muito agressivo e sensivel.
Estou em montar um PC Gamer e estou interessado nessa RX 5500XT 8GB, sabe me dizer se esse problema ainda acontece?
 


rodrigoxm49

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até onde eu saiba, a implementação disso depende mais da Nvidia mesmo do que a produtora, porque a Nvidia "treina" o algoritmo com samples de imagens de jogos fornecidos pela produtoria. A produtora só tem que enviar isso para a Nvidia, e depois eles colocam o código do DLSS no jogo já treinado. Não é exatamente a coisa mais difícil do mundo.

Existe também ainda a possibilidade disso ser implementando automaticamento por driver no DLSS 3.0; justamente devido ao fato de que o processo não depende tanto da produtora; para usar o DLSS em todo jogo que tenha alguns requisitos básicos (como ter TXAA)
Sim e justamente por isso depende de investimento da nVidia pra que continue por aí.
 

fox.renan

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Fiz um up no PC esse mês e estava decidido em pegar uma RTX2060S, mas depois dessa da AMD, vou esperar mais um pouco pra ver como vem uma RX6700.

Gosto da NVidia, mas tendo a ser mais pelo lado das Radeon pela AMD optar por usar tecnologias mais abertas e fáceis de achar/comprar/usar.
 

Azeon

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Só eu que estou sentindo cheiro de m****?

Os consoles estão peidando para ter RT, tô vendo que no PC o RT será cagado e "pessimizado" porque as devs são preguiçosas demais com nossa plataforma.

Só ver esse WD Legion que mal bate 60fps com RT na 3080.

Forçar RT+4k nessa gen foi tipo forçar 1080p no PS360.



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Palhano

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Olá 6800 XT, minha nova plaquinha.

Depois desses benchs nem tem mais o que discutir.

Vai valer fácil os 4/5k que chegar aqui no Brasil, ou até menos quem sabe.
 

Apreciador de Velharias

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Já estão começando a aparecer os modelos custom.

Check out all the Radeon RX 6800 XT and RX 6800 graphics cards from ROG and TUF Gaming

Big Navi is here. The Radeon RX 6000 series and the underlying RDNA 2 GPU architecture herald a new era of Radeon graphics power. To get the most out of these exciting new GPUs, ASUS engineers have been hard at work developing custom versions that deliver the high performance, low temperatures, and quiet operation that enthusiasts expect. Whether you choose ROG Strix or TUF Gaming Radeon RX 6000 series cards, you’ll find they deliver on all those expectations—and we’ve even put a liquid-cooled twist on our highest-end ROG Strix card so far for this generation.

The ROG Strix LC Radeon RX 6800 XT puts a big chill on Big Navi
The Radeon RX 6800 XT is one of the most powerful GPUs that AMD has ever built. As we began to sketch out the ROG Strix version of the RX 6800 XT, its raw power spurred our engineers to build a cooling system that could unleash its full potential. During this process, our thoughts naturally turned to liquid cooling. PC enthusiasts the world over are already familiar with the benefits of all-in-one liquid cooling systems for their CPUs, and many of them have even added similar systems to their graphics cards using aftermarket kits to pursue the outer limits of GPU performance.

strix-lc-rad-3D


To take full advantage of the benefits of liquid cooling, we built the ROG Strix LC Radeon RX 6800 XT from the ground up with a custom pump module that's specifically tailored to the needs of a graphics card. A large cold plate cools both the GPU silicon and the GDDR6 memory modules that ring the chip. The heat from those components is transferred directly into the liquid cooling loop rather than into the case’s internal environment. At the other end of the loop, we chose a 240mm radiator to strike the right balance between high cooling potential and broad compatibility with the mounting points available in today's PC cases. A low-noise blower fan and low-profile heatsink within the shroud of the graphics card ensures that the power-delivery circuitry stays chilly.

Because the liquid cooler's radiator can be secured to a wide range of mounting points inside today's cases, the ROG Strix LC Radeon RX 6800 XT creates intriguing possibilities for high-performance system builds. For example, the radiator can be mounted directly on a case exhaust vent, ensuring that the heat produced by the GPU and memory never has an opportunity to circulate into the rest of the system. This direct-exhaust approach provides ample cooling performance for the graphics card alongside lower temperatures and potentially higher performance for the rest of the components in a system. If the highest possible GPU cooling performance is a priority, builders with robust system cooling can mount the 240mm radiator and its fans on an intake vent to give the GPU cooling loop access to the freshest, lowest-temperature airflow available.

strix-lc-card-2D


However you mount it in your PC, the ROG Strix LC RX 6800 XT is made to seamlessly integrate with your build. We equip the card with especially long 600mm coolant hoses to allow for more mounting options in a case, even in EATX enclosures with cavernous interiors. Those hoses are sleeved in textile webbing to protect against abrasion and to add an extra touch of class to your system.

To move heat out of the loop, we use a pair of custom-designed 120mm radiator fans that are optimized for both high CFMs and static pressure to keep air moving through the closely packed fins of the heat exchanger. As with other ROG Strix cards, you can extend the ROG Strix LC RX 6800 XT's onboard fan control intelligence to a pair of system fans using a pair of our FanConnect II headers. These headers let connected case fans respond directly to changes in GPU temperatures, increasing cooling airflow right when it's needed under gaming loads. They can also respond to changes in CPU temperature if you simply need more fan headers to hook up to in your system.

As we developed the ROG Strix LC RX 6800 XT, we wanted to build a graphics card that was unmistakably ROG not just in its performance, but also in its appearance. Light from addressable Aura RGB LEDs shines through striations in the card's cooling shroud, illuminating plenty of distinctive ROG iconography and cyber-text accents. An illuminated ROG logo on the edge of the card communicates your allegiance whether you choose horizontal or vertical mounting for your GPU. The radiator fans include addressable Aura RGB LEDs to bring the light show to wherever you choose to mount the radiator.

Taken as a whole, the ROG Strix LC RX 6800 XT's tantalizing combination of liquid cooling and bold style are a perfect pairing to unleash all the performance available from the next generation of high-end Radeon graphics. It'll make its mark both in the frame rate that it delivers to your gaming display and through the window of your case.


The ROG Strix RX 6800 flies high with a full complement of ROG innovations
Alongside the Radeon RX 6800 XT, AMD is also announcing the Radeon RX 6800 to bring Big Navi's performance to more midrange systems. For Radeon fans in the Republic of Gamers, the ROG Strix version of the RX 6800 comes decked out with all of our latest advancements for air-cooled graphics cards.

rx6800-strix-2d


A massive 2.9-slot heatsink effectively transfers heat away from the GPU silicon itself using multiple heat pipes and a base plate with our MaxContact finishing tech, which increases surface area for better heat transfer. A trio of fans with our latest Axial-tech design pushes plenty of airflow through the heatsink's dense fin array while minimizing noise levels. Notched barrier rings on the outer fans, along with a counter-rotating central fan and higher blade counts across the board, ensure that airflow is directed to the hottest parts of the GPU cooler with minimal interference from unwanted turbulence. The custom short PCB of the ROG Strix Radeon RX 6800 also allows us to create a ventilation cutout in the full-length back plate of the cooler, providing more room for heat to exit the GPU and enter the case's airflow path.

strix_rx6800_side


The ROG Strix cooler delivers a healthy dose of style alongside its impressive performance potential. Across both its shroud and its full-coverage backplate, a subtle palette of grays and silvers provides an ideal base canvas for RGB LED-illuminated systems, and an eye-catching addressable Aura RGB LED array on the edge of the card integrates with the rest of your Aura Sync-compatible components for an easily coordinated light show. As with the ROG Strix LC Radeon RX 6800 XT, the ROG Strix RX 6800 can extend its cooling intelligence to your system fans with its pair of FanConnect II headers.


TUF Gaming pairs sturdy and stealthy designs with the RX 6800 XT and RX 6800
For gamers who want sturdy, stealthy graphics cards, we've also created TUF Gaming versions of the Radeon RX 6800 XT and RX 6800.

TUF_6000_2D


The cooling design of both cards starts with a 2.9-slot heatsink built for plenty of thermal headroom and quiet operation under the demands of today's highest-wattage GPUs. We move air through that high surface area heatsink using three fans with our latest Axial-tech design. Just like on the ROG Strix cooler, the central fan rotates clockwise while the two on the flanks spin counter-clockwise to reduce turbulence. These fans allow for higher RPMs and more air movement through the heatsink without a corresponding increase in acoustic footprint. An angular aluminum shroud with a rugged new industrial design wraps around the heatsink to suggest a sense of purposeful performance.


TUF_6000_2D_back



A full-length aluminum backplate adds a touch of style to your system with subtle TUF Gaming graphics, and a large ventilation cutout ahead of the short custom PCB provides another route for hot air to enter the case's airflow path. Auto-Extreme assembly technology, used across our lineup, precisely places and solders components without human intervention to boost reliability and build quality. A 144-hour testing regime and extra-sturdy capacitors ensure out-of-the-box reliability and a long service life. And you’ll be able to personalize your TUF Gaming card to match the rest of your system using the onboard Aura RGB LEDs, too.

For more information on pricing and availability of all of our new Radeon RX 6000-series graphics cards in your region, please contact your local ASUS representative.
Se essas marcas fizeram versões fodas com branding high end das RX6000 quer dizer que a porra ficou séria. Vemnimin Navizona, hey listen. Fazia tempo que não curtia tanto uma virada de geração, a última legal assim foi o lançamento do PS3 e do 360

Tô muito curioso pra ver aquela integração dos Ryzen 5000 com o Chipset B550 e as rx6000, lembro na época do Phenom que a AMD tinha até nome próprio na plataforma deles ( acho que era Dragon), espero que venha coisa boa.
 

Apreciador de Velharias

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Só eu que estou sentindo cheiro de m****?

Os consoles estão peidando para ter RT, tô vendo que no PC o RT será cagado e "pessimizado" porque as devs são preguiçosas demais com nossa plataforma.

Só ver esse WD Legion que mal bate 60fps com RT na 3080.

Forçar RT+4k nessa gen foi tipo forçar 1080p no PS360.



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Cara eu sinceramente acho que RT vai ser gimmick por bastante tempo ainda, acho que daqui uns 3 ou 4 anos veremos implementações realmente relevantes, por enquanto vai ser reflexo e sombra gourmetizada e uma ou outra exceção com iluminação diferenciada, maioria vai ser lixo dispensável.
 

T.Chico

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Olá 6800 XT, minha nova plaquinha.

Depois desses benchs nem tem mais o que discutir.

Vai valer fácil os 4/5k que chegar aqui no Brasil, ou até menos quem sabe.
4/5 K no Brasil só se for em 2022:klolwtfolha os preços das 3070, só se acontecer um milagre da AMD fabricar muitas, os rumores dizem que vai ter poucas RX 6000 disponíveis.
 

Krion

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Asrock mostrando suas novas "crianças" :kcool



ASRock finally unveils its Radeon RX 6800 series

ASRock got us worried because the manufacturer did not release its Navi 21-based graphics cards since the last week. The manufacturer is relatively new to the graphics cards space, so it wouldn’t hurt to confirm they are also planning to make next-generation Radeon models.



However, today ASRock finally unveiled its RX 6800 XT and RX 6800. Both cards are reference-based with no sight on Phantom Gaming or Taichi series (yet). It does not seem like ASRock has added any customization to their MBA (reference) cards. Gigabyte, for instance, will apply stickers with its logo.
ASRock will launch reference models of RX 6800 XT and RTX 6800 graphics cards, both featuring standard clock speeds and configurations. These cards feature 72 and 60 Compute Units respectively and offer 16GB of GDDR6 memory.

Bar the difference in Stream Processors, RX 6800XT features a thicker cooler design compared to 6800 non-XT. The XT ship with a 2.5 slot design and cooler capable of dissipating 300W of power, while the non-XT has a pure 2-slot design and 200W requirement.

Radeon6000250W-1200x563.jpg
Radeon6000300W-1200x563.jpg





Specs provided by VideoCardz.NET Database
ASROCK RX 6800 16GB
GPU : Navi 21 XL Base Clock : 1372 MHz
Cores : 3840 Boost Clock : 1815 MHz
TMUs : 240 Memory Clock : 16 Gbps
ROPs : 96 Memory : 16 GB GDDR6 256b



Specs provided by VideoCardz.NET Database
ASROCK RX 6800 XT 16GB
GPU : Navi 21 XT Base Clock : 1487 MHz
Cores : 4608 Boost Clock : 2015 MHz
TMUs : 288 Memory Clock : 16 Gbps
ROPs : 128 Memory : 16 GB GDDR6 256b


by WhyCry
 

Krion

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E sobre o Ray Tracing nas BIG NAVI...




AMD to support all ray tracing titles that do not feature proprietary APIs
As promised, AMD is slowly uncovering the details on its ray tracing implementation on Radeon RX 6000 series graphics cards. Today a short statement from AMD was published by AdoredTV, where the manufacturer confirmed it will support ray tracing in all games that do not come with proprietary APIs (such as NVIDIA DirectX RTX or NVIDIA Vulcan RTX).
AMD will support all ray tracing titles using industry-based standards, including the Microsoft DXR API and the upcoming Vulkan raytracing API. Games making of use of proprietary raytracing APIs and extensions will not be supported.
— AMD Marketing
AMD-Radeon-RX-6000-DXR-e1604406126626-1200x333.jpg


AMD has made a commitment to stick to industry standards, such as Microsoft DXR or Vulcan ray tracing APIs. Both should slowly become more popular, as the focus goes away from NVIDIA’s implementation. After all, Intel will support DirectX DXR as well, so developers will have even less reason to focus on NVIDIA’s own implementation.

What the statement from AMD means is that at launch Radeon RX 6000 series will support all games that already have DirectX RT support, such as Control, but games only supporting NVIDIA RTX will not be supported (Quake II RTX or Wolfenstein Youngblood).

AMD is set to launch its Radeon RX 6000 series on November 18th (6800XT and 6800). The top SKU called RX 6900X will be released on December 8th. Each of these cards features Ray Accelerators (one per each Compute Unit).



VideoCardzRadeon RX 6900XTRadeon RX 6800XTRadeon RX 6800
AMD Radeon RX 6000 Series Specifications
Picture
amd-radeon-rx-6800-xt-small.png
amd-radeon-rx-6800-xt-small.png
amd-radeon-rx-6800-small.png
GPUNavi 21 XTXNavi 21 XTNavi 21 XL
Compute Units

80


72


60
Stream Processors

5120


4608


3840
Ray Accelerators

80


72


60
Texture Units

320


288


240
ROPs

128


128


96
Game Clock

2015 MHz


2015 MHz


1815 MHz
Boost Clock

2250 MHz


2250 MHz


2105 MHz
Memory

16GB G6


16GB G6


16GB G6
Infinity Cache

128 MB


128 MB


128 MB
Memory Clock

16 Gbps


16 Gbps


16 Gbps
Memory Bandwidth

512 GB/s


512 GB/s


512 GB/s
Memory Bus

256-bit


256-bit


256-bit
Total Board Power

300W


300W


250W
MSRP

999 USD


649 USD


579 USD
Release DateDecember 8November 18November 18
Source: AdoredTV, Overclock3D
 

TheK

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AMD to support all ray tracing titles that do not feature proprietary APIs
As promised, AMD is slowly uncovering the details on its ray tracing implementation on Radeon RX 6000 series graphics cards. Today a short statement from AMD was published by AdoredTV, where the manufacturer confirmed it will support ray tracing in all games that do not come with proprietary APIs (such as NVIDIA DirectX RTX or NVIDIA Vulcan RTX).

AMD-Radeon-RX-6000-DXR-e1604406126626-1200x333.jpg


AMD has made a commitment to stick to industry standards, such as Microsoft DXR or Vulcan ray tracing APIs. Both should slowly become more popular, as the focus goes away from NVIDIA’s implementation. After all, Intel will support DirectX DXR as well, so developers will have even less reason to focus on NVIDIA’s own implementation.

What the statement from AMD means is that at launch Radeon RX 6000 series will support all games that already have DirectX RT support, such as Control, but games only supporting NVIDIA RTX will not be supported (Quake II RTX or Wolfenstein Youngblood).

AMD is set to launch its Radeon RX 6000 series on November 18th (6800XT and 6800). The top SKU called RX 6900X will be released on December 8th. Each of these cards features Ray Accelerators (one per each Compute Unit).



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AMD Radeon RX 6000 Series Specifications
Picture
amd-radeon-rx-6800-xt-small.png
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amd-radeon-rx-6800-small.png
GPUNavi 21 XTXNavi 21 XTNavi 21 XL
Compute Units

80


72


60
Stream Processors

5120


4608


3840
Ray Accelerators

80


72


60
Texture Units

320


288


240
ROPs

128


128


96
Game Clock

2015 MHz


2015 MHz


1815 MHz
Boost Clock

2250 MHz


2250 MHz


2105 MHz
Memory

16GB G6


16GB G6


16GB G6
Infinity Cache

128 MB


128 MB


128 MB
Memory Clock

16 Gbps


16 Gbps


16 Gbps
Memory Bandwidth

512 GB/s


512 GB/s


512 GB/s
Memory Bus

256-bit


256-bit


256-bit
Total Board Power

300W


300W


250W
MSRP

999 USD


649 USD


579 USD
Release DateDecember 8November 18November 18
Source: AdoredTV, Overclock3D

A principio isso é um problema, por existirem mais jogos com o RT da nvidia, mas tem mais cara de que será o padrão. Claro que a nvidia não deve perder nada com isso, ela só vai ter que adaptar a RTX para também rodarem o padrão do DirectX em alta performance.
 

Palhano

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É Palhas pode chutar 6k no mínimo pra esse quartel, ahh n ser que tenha estoque a rodo, infelizmente.

.

Será meu nobre?

Estamos vendo aí as verdinhas chegando no Brasil, chegando a 5k mais ou menos no lançamento.

A AMD oferecendo mais barato, pode ser que nem chegue nesse preço, especialmente no pós-lançamento. Eu evito comprar qualquer coisa logo quando saem do forno. Provavelmente vou esperar uns 4 meses para fechar essa compra. Vai que vem revisão de hardware e outras coisas...

Não custa ter esperança, rsrsrs.
 

TheK

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Será meu nobre?

Estamos vendo aí as verdinhas chegando no Brasil, chegando a 5k mais ou menos no lançamento.

A AMD oferecendo mais barato, pode ser que nem chegue nesse preço, especialmente no pós-lançamento. Eu evito comprar qualquer coisa logo quando saem do forno. Provavelmente vou esperar uns 4 meses para fechar essa compra. Vai que vem revisão de hardware e outras coisas...

Não custa ter esperança, rsrsrs.

Esse é o problemas, as que chegaram a 5 mil esses dias, custavam 500usd, logo a AMD mais barata de 589, deve chegar em 5 alto /6.
 

Azeon

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Estou vendo com uma pessoa que trabalha com importações se consigo uma 6800 XT, talvez no ano que vem, não sei ainda.

O PS5 ela vai trazer por R$4K (com frete e lucro dela incluso), dólar a 5,7.

Creio que a 6800 XT ela consiga mandar por uns R$ 5k.
 

Jogadô

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desculpem a preguiça, fiquei meio por fora esses dias, mas a 6800XT então já tá rolando ray tracing? e há uma promessa de no futuro rolar um concorrente do DLSS? é isso?
 

Palhano

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desculpem a preguiça, fiquei meio por fora esses dias, mas a 6800XT então já tá rolando ray tracing? e há uma promessa de no futuro rolar um concorrente do DLSS? é isso?

Em resumo sim.

E mais uma vez, trabalhando no formato open source, ao contrário da nVidia que cobra pelas suas soluções de tudo e todos, sejam desenvolvedores ou fabricantes.

Open Source para tecnologia é o futuro.

E normalmente as soluções da AMD estão sempre bem evoluídas em relação aos concorrentes. Basta comparar o que os drivers dela se tornaram hoje e o que eram antigamente.
 

Versao

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Será meu nobre?

Estamos vendo aí as verdinhas chegando no Brasil, chegando a 5k mais ou menos no lançamento.

A AMD oferecendo mais barato, pode ser que nem chegue nesse preço, especialmente no pós-lançamento. Eu evito comprar qualquer coisa logo quando saem do forno. Provavelmente vou esperar uns 4 meses para fechar essa compra. Vai que vem revisão de hardware e outras coisas...

Não custa ter esperança, rsrsrs.

Olha aí Palhas o que nossas queridas lojas estão fazendo com uma placa de 500 dólares, simplesmente estão vendendo ela por cerca de 1060 dólares, ou seja, mais que o dobro do valor original.

A placa aí mais barata até então da AMD da série rx 6000 que tem preço sugerido de 580 dólares, se as lojas aqui usarem a mesma caculadora pra extorquirem seus consumidores, então pode apostar que essa sairá por no mínimo 6600 reais!!!

148908
 

billpower

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Olha aí Palhas o que nossas queridas lojas estão fazendo com uma placa de 500 dólares, simplesmente estão vendendo ela por cerca de 1060 dólares, ou seja, mais que o dobro do valor original.

A placa aí mais barata até então da AMD da série rx 6000 que tem preço sugerido de 580 dólares, se as lojas aqui usarem a mesma caculadora pra extorquirem seus consumidores, então pode apostar que essa sairá por no mínimo 6600 reais!!!

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Eu não quis apontar este equívoco na postagem do Palhano imaginei que ele deve ter congelado a impressão daquele primeiro instante que as RTX380 chegaram por pouco mais de 5k.
 

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Cara eu sinceramente acho que RT vai ser gimmick por bastante tempo ainda, acho que daqui uns 3 ou 4 anos veremos implementações realmente relevantes, por enquanto vai ser reflexo e sombra gourmetizada e uma ou outra exceção com iluminação diferenciada, maioria vai ser lixo dispensável.
Depois que ficou constatado que o hype em cima de Ray Tracing nos consoles foi igual o hype do NURBS do PS2 (gráficos de toy story em tempo real...) onde vai ser tudo implementado meia boca em cenas com o famoso chão empoçado pra dizer que tem, eu acho que vai ser isso mesmo. Sem os consoles pra apertar o calo da tecnologia vai demorar pra sair jogos que realmente tenham RT que façam valer a tech, e acredito que até lá a AMD tenha lançado uma solução sólida de RT à nível de passo de shader opengl/vulkan que vai virar padrão.
 
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