O que há de Novo?
Fórum Outer Space - O maior fórum de games do Brasil

Registre uma conta gratuita hoje para se tornar um membro! Uma vez conectado, você poderá participar neste site adicionando seus próprios tópicos e postagens, além de se conectar com outros membros por meio de sua própria caixa de entrada privada!

  • Anunciando os planos GOLD no Fórum Outer Space
    Visitante, agora você pode ajudar o Fórum Outer Space e receber alguns recursos exclusivos, incluindo navegação sem anúncios e dois temas exclusivos. Veja os detalhes aqui.


[Tópico Oficial] PS3 CFW - rodando jogos até a FW 4.82

gelsoncroft

Mil pontos, LOL!
Mensagens
13.426
Reações
6.586
Pontos
1.184
psntool-600x300.jpg

PSN Tool v1.0 - Could This Beat Sony's Ban Hammer?

by
Tranced
Published on 05-31-2013 06:04 AM
3 Comments
comment.png

French developers have been working on some tools that could help those avoid a PSN/SEN ban while running custom firmware. PSN Tool v1.0 basically removes any unofficial syscalls, temporarily change MAC/ConsoleID and more. The developers even boast that the legendary ban game of all time, COD Black Ops 2, is playable online. They claim to have tested the game online for a month without a ban.

Disclaimer: PSX-Scene, myself (Tranced) are in no way responsible should you use the below tools and face a ban by Sony or any game developers server. Should you use the below tools and somehow brick your console, the onus is on you for tampering with crucial system files. Rather sit back and let experienced users report back any issues they might incur than blindly attempting the following.

I have not tested these tools but the developers do mention that CFW 4.40 is a no go for now since using this will cause freezing issues which renders the tools useless. Also note that the below is a translation from French so critical information could be lost in translation.

About PSN Tool v1.0:
The homebrew is primarily used to hedge against the banishment in CFW!

Changelog: v1.0 - First Release
  • FEATURE: Allows to 'clean' your CFW, i.e. to temporarily remove the Peek & Poke syscall. This for now specifically allows you to play Call Of Duty: Black Ops II without automatic ban, because your system is regarded as OFW without these syscalls. We tested the game for over a month, and not ban to this day, you can enjoy ^^ wink
  • FEATURE: Makes your loaded backup (dev_bddvd) read-only, with 555 permissions to make an Original Backup. Also removes files created by multiMAN which normally should not be present.
  • FEATURE: Allows to delete the folders 'suspect' in the eyes of sony on your hdd, i.e. tmp, game_debug, PKG, packages, "GAMES" if it is empty (otherwise you'll get an error, it is recommended to use "my version" of multiMAN or manually edit the file options.ini mm), crash_report, home/reActSys.key, vsh and the browser history. The files PKG and packages will be removed only if they are empty wink Attention, this removes however Multiman Stealth version 'Toolbox' on the CFW Rogero. We invite you to use my multiMAN Stealth (link at the bottom of page) or that of Arch!
  • FEATURE: Allows to change temporarily ConsoleID, as does PSIDPATCH pressing [Select]
  • FEATURE: Allows to change temporarily MAC address by pressing [X], for not getting "roasting" its current MAC address
  • FEATURE: Allows to change temporarily PSID, as does PSIDPATCH pressing [O]
Bugs to fix:
  • when using a backup located externally, the application freeze when the clean automatic ([Start]). This is due to the application of the permissions. To still take advantage of the clean the syscall (Ram) and the HDD, use the keys [L1] then [R1]
  • When using on cfw 4.40, the kernel named "Mírala Tijera" instead of your current kernel. There is also a black screen wanting spoofer MAC (to confirm!) address. We therefore advise you to Rebug 4.30 or Arch 4.31
CFW Compatibility:
Rebug 4.30.2 REX (mode CEX et DEX)
Rebug 4.30.2 D- REX
Arch 4.31 (for cfw SGK not yet test)

CFW 4.40 are subject to the bug/freeze and are therefore to be avoided. For the "creation" of this homebrew (Yes it is you who will create it) we offer two methods.

Method Easy (recommended):

We present you make PSN Tool Creator v1.0 by SAZERTY to automate the creation of the pkg!

Instructions:

  1. Place your psn (demo) game in the pkg file supplied with the appliance
  2. Press ok and then [Enter] If you agree with the conditions
  3. Select your pkg by typing its number in the list
  4. Type (copy / paste) your consoleID (IDPS) (32 chars.) or press [Enter] to use your IDPS original
  5. Press [R] to generate a random MAC address to the spoofer or [Enter] to use the original. Alternatively, you can type it manually (12 car.)
  6. Press [r] to generate a random PSID to the spoofer or [Enter] to use the original. Alternatively, you can type it manually (32 car.)
  7. Press on [y] to save a copy of your IDs in a text file or [n] for nothing do
  8. Press on [y] to give a name to your homebrew on the xmb. If you type [n], the homebrew will be the name of your game psn (demo)
  9. Your pkg and your file containing your id if you created one will be in the main folder.
Key Functions:

  • [X] to spoof the MAC address
  • [Select] to spoof the ConsoleID
  • [O] to spoof the PSID
  • [Start] to perform a full clean system (RAM, HDD, BDDVD ..)
  • [L1] for cleaner Ram (syscalls)
  • [R1] for cleaner HDD (folders)
  • [R2] for the cleaner BDDVD (permissions, files, .. BUG with external backups)
  • [] to turn the fashion CFW (restart)
  • [/ \] to exit Tutorial use (to follow to the letter!):
Tutorial of use (to follow to the letter!)

  1. Start the homebrew
  2. Press [X] to spoof your MAC address (and nothing else because the PS3 then a LV2 Soft Reset, which will void your spoofs or remove potential syscalls!)
  3. The LV2 is restarted and the new MAC address is active
  4. Load your backup with multiMAN, it is very recommended to disable "Redirection of app/home" because it's not stealth! (if you have a HS bad drivetant at your own risk!)
  5. Return to the homebrew, there you can do all operations so change ConsoleID (only if you have registered a valid in the eboot.elf!), PSID and make a clean complete by pressing [Start]. As stated above for the games in usb due to bug you won't use the clean 'complete' automatic. Will need you to manually press [R1] then [L1] to do "cleaner" than the HDD and syscalls.
  6. You can optionally verify that all went well by pressing the arrow on the top of your controller to make a check, but it is optional.
  7. Exit by pressing on [/ \] and enjoy the SEN/PSN with your Backup by starting it from the BR icon ^^
NOTE:

When we clean the syscall ([Start] or [R1]), you can no longer load games with multiMAN, change MAC address, of ConsoleID,... in short everything that is not "OFW", for this you will need to restart the console or return to the homebrew and press [] Attention if you load multiMAN when even after doing a clean emulation BD will be disabled because your system will be considered as OFW by mm! (Just re-enable the option at the end of the parameters of mm to fix the problem) There is simply an order to follow when you want to do some tasks wink

For example, suppose I want to change my MAC address: if I press [Start] (or [L1]) for cleaner syscall then the application will not be able to change my mac address because they are needed. So, I will be forced to rely on [] or restart.

A sample.pkg file re-signed with the Sky Fighter game was included in the archive. It is in fact the homebrew but with a ConsoleID, PSID and empty MAC address. It can be used for testing purposes (spoofer failed anything with this pkg) tutorials above are also present. Even if there is more automatic ban and the risk is very low because the functions of clean/spoof zero risk does not exist, if you follow the tutorial you are solely responsible for the consequences that can follow.

Regarding multiMAN BASE CEX Stealth XMB 30/04/00 by Hijam:
Note that you will need to rename the "GAMES" folders that contain your backups in "Games" by the File Manager by multiMAN once installed to see your games with my version! (Additional security)
[]
Also note that there is no indefinite way of knowing what Sony looks for when banning CFW users. The best way to avoid a ban is to not use your CFW console online. I bring this news to you since I don't hold back on any releases or information regarding the scene.

Download: PSN Tool v1.0 | Password: ps3gunz

Download: PSN Tool Creator v1.0 by SAZERTY | Password: sazerty

Download: multiMAN BASE CEX Stealth XMB 30/04/00 by Hijam

Download: multiMAN BASE CEX Stealth SingStar 04.40.00 by Arch

Source: ps3gunz via teamsgk
 

gelsoncroft

Mil pontos, LOL!
Mensagens
13.426
Reações
6.586
Pontos
1.184
Acho que seria legal que se você postasse no inicio do tópico um tutorial de conversão dos jogos de psp e ps2.
Eu ja acho q deveria ter outro tópico só para isso , para concentrar os mesmos assuntos nas postagens. Fica mais organizado , claro isso é oq eu acho :kjoinha
 

Kellevra89

Ei mãe, 500 pontos!
Mensagens
3.910
Reações
3.549
Pontos
703
Kra vc fez uma m**** gigante..:ksnif ..se seu aparelho é destravado pq vc vai gastar $$$$ com jogos se tem tud o na net:kzonzo...

A m**** foi que eu peguei um PS Vita e resolvi assinar a Playstation Plus pra ter direito aos jogos "free" dele e aproveitei e comprei mais um cartão de U$50 pra comprar outros jogos e bla, bla, bla. A m**** que fiz foi usar a acc que uso no PS3 desbloqueado, se não tivesse feito essa m**** eu teria minha conta de buenas até agora, mas o engraçado é que tento conectar no Vita e diz que minha conta foi banida ou suspensa temporariamente, mas não chegou nem um email pra mim, na verdade chegou um com o "Your Playstation Weekly Update" hoje cedo, não chegou nada sobre suspensão ou banimento, ai liguei agora pouco pro 4003-SONY fui atendido muito bem por uma moça lá, ela me disse que se não voltar em uma semana pra eu ligar outra vez e passou protocolo, eu tô cagando pra conta, só quero saber dos U$100 que gastei nos cartões da PSN domingo passado, não faz nem uma semana. Bom vou esperar, quem sabe não foi uma suspensão temporária mesmo.
 

gelsoncroft

Mil pontos, LOL!
Mensagens
13.426
Reações
6.586
Pontos
1.184
Não entedi direito, pra que vai servir esse programa?PSN Tool v1.0?
Conjunto de aplicativos ANT-BAN , com ele vc entra na PSN de maneira qse q OFW sem deixar resquicios de q seu console é desbloqueado , teoricamente impossível de a Sony achar argumentos para lhe banir.
Como descrito foi testado por 1 Mês jogando CoD BOII q tds sabemos q jogar ele online em console com CFW é ban na certa.
 

Alemetall

Ei mãe, 500 pontos!
GOLD
Mensagens
1.045
Reações
234
Pontos
644
Conjunto de aplicativos ANT-BAN , com ele vc entra na PSN de maneira qse q OFW sem deixar resquicios de q seu console é desbloqueado , teoricamente impossível de a Sony achar argumentos para lhe banir.
Como descrito foi testado por 1 Mês jogando CoD BOII q tds sabemos q jogar ele online em console com CFW é ban na certa.[/quote
]Opa boa notícia, mas vi que 4.41 não está funcionando, será que vai ter uma versão pra essa cfw
 


gelsoncroft

Mil pontos, LOL!
Mensagens
13.426
Reações
6.586
Pontos
1.184
VC DEU QUOTE ERRADO MAS ENTENDI :klol
Como diz na descrição... Até funciona em 4.40+ mas pode ocorrer inumeros travamentos. E que essas ferramentas foram feitas por franceses e agora q foram liberadas publicamente muitos outros hackers vão trabalhar em cima dessas e aperfeiçoar e melhorar as mesmas , só aguardarmos ou usar assim mesmo.
 

MG.DIGITAL

Novato
Mensagens
40
Reações
15
Pontos
8
Conjunto de aplicativos ANT-BAN , com ele vc entra na PSN de maneira qse q OFW sem deixar resquicios de q seu console é desbloqueado , teoricamente impossível de a Sony achar argumentos para lhe banir.
Como descrito foi testado por 1 Mês jogando CoD BOII q tds sabemos q jogar ele online em console com CFW é ban na certa.

Na expectativa dos primeiros testes em terras tupiniquins. Veremos se será o FOW do ano!
 

Alemetall

Ei mãe, 500 pontos!
GOLD
Mensagens
1.045
Reações
234
Pontos
644
A m**** foi que eu peguei um PS Vita e resolvi assinar a Playstation Plus pra ter direito aos jogos "free" dele e aproveitei e comprei mais um cartão de U$50 pra comprar outros jogos e bla, bla, bla. A m**** que fiz foi usar a acc que uso no PS3 desbloqueado, se não tivesse feito essa m**** eu teria minha conta de buenas até agora, mas o engraçado é que tento conectar no Vita e diz que minha conta foi banida ou suspensa temporariamente, mas não chegou nem um email pra mim, na verdade chegou um com o "Your Playstation Weekly Update" hoje cedo, não chegou nada sobre suspensão ou banimento, ai liguei agora pouco pro 4003-SONY fui atendido muito bem por uma moça lá, ela me disse que se não voltar em uma semana pra eu ligar outra vez e passou protocolo, eu tô cagando pra conta, só quero saber dos U$100 que gastei nos cartões da PSN domingo passado, não faz nem uma semana. Bom vou esperar, quem sabe não foi uma suspensão temporária mesmo.

Nos mantem informado porque tb fui banido, se devolverem que acho dificil nos avise ai..
 

Alemetall

Ei mãe, 500 pontos!
GOLD
Mensagens
1.045
Reações
234
Pontos
644
VC DEU QUOTE ERRADO MAS ENTENDI :klol
Como diz na descrição... Até funciona em 4.40+ mas pode ocorrer inumeros travamentos. E que essas ferramentas foram feitas por franceses e agora q foram liberadas publicamente muitos outros hackers vão trabalhar em cima dessas e aperfeiçoar e melhorar as mesmas , só aguardarmos ou usar assim mesmo.

Hehehe...foi mal, bom então é esperar pra sair um melhor então..
Obriado ai.
 

Thimaster

Mil pontos, LOL!
Mensagens
6.080
Reações
565
Pontos
1.199
Sera que vão conseguir colocar para dow o demo do The Last of Us?
 

*ka

Mil pontos, LOL!
Mensagens
11.821
Reações
11.548
Pontos
1.344
É só 131mb mesmo ???
isso
vou instalar agora para testar


editado: não funcionou, ele pede para conectar a internet, e ele entra normal até a primeira tela


tem este comentario lá no ps3iso
I am downloading The 2gb game. I sec .That one wont require PSN Access
smile.gif
 

Carabino tiro certo

Supra-sumo
Mensagens
1.209
Reações
1.586
Pontos
193
isso
vou instalar agora para testar


editado: não funcionou, ele pede para conectar a internet, e ele entra normal até a primeira tela


tem este comentario lá no ps3iso
I am downloading The 2gb game. I sec .That one wont require PSN Access
smile.gif
Isso é normal, é para logar e baixar os 2gb restantes.

Aqui nem isso faz, para no erro 80010009. :kforever
 

*ka

Mil pontos, LOL!
Mensagens
11.821
Reações
11.548
Pontos
1.344
Isso é normal, é para logar e baixar os 2gb restantes.

Aqui nem isso faz, para no erro 80010009. :kforever
Mas aqui ele pede para conectar a psn, então nem da para eu baixar o restante, pois aparece uma mensagem que tenho que ter conta da sony
 

Tiago182

Habitué da casa
Mensagens
614
Reações
1
Pontos
62
Instalei a CFW 4.40 MiralaTijera que na hora que ligo o ps3, a fan acelera automaticamente, agora sim meu fat funcionando mais gelado.
 

*ka

Mil pontos, LOL!
Mensagens
11.821
Reações
11.548
Pontos
1.344
Aqui o Virtua Fighter 5 está dando erro 80010017, alguém sabe o que pode ser ou como resolver isto?
 

*ka

Mil pontos, LOL!
Mensagens
11.821
Reações
11.548
Pontos
1.344
Alguém sabe me dizer se o Virtua Fighter 5 é melhor que o Virtua Fighter 5 Evolution, ou são a mesmo coisa?
 

RahFah

Ei mãe, 500 pontos!
Mensagens
3.510
Reações
3.652
Pontos
959
no PC deve ser melhor visualmente mesmo, que é maior critica nos consoles.

Cara, jogando em 1080p na TV com os gráficos no alto/ultra, parece next-gen kkkkkkkk
Normalmente eu prefiro jogar no Ps3, poucos jogos dão uma diferença gráfica tão grande quanto o grid 2
 

marcoseltermann

Lenda da internet
Mensagens
35.245
Reações
13.273
Pontos
1.704
Cara, jogando em 1080p na TV com os gráficos no alto/ultra, parece next-gen kkkkkkkk
Normalmente eu prefiro jogar no Ps3, poucos jogos dão uma diferença gráfica tão grande quanto o grid 2

nossa, no PS3 tem bastante serras e parece pouco vivo os graficos, horrivel mesmo. Mas diverte o fdp.
 

Carabino tiro certo

Supra-sumo
Mensagens
1.209
Reações
1.586
Pontos
193
Parece que se pegar o PARAM.SFO da demo do The Last of Us, trocar com qualquer outro jogo no multiMan, montar o jogo e devolver o PARAM.SFO convertido devolta a pasta da demo, resolve o erro 80010009.

Não testei ainda.

Edit: HUE funcionou! Vou instalar o spoofer e baixar.

fuck the police
 

*ka

Mil pontos, LOL!
Mensagens
11.821
Reações
11.548
Pontos
1.344
Parece que se pegar o PARAM.SFO da demo do The Last of Us, trocar com qualquer outro jogo no multiMan, montar o jogo e devolver o PARAM.SFO convertido devolta a pasta da demo, resolve o erro 80010009.

Não testei ainda.

Edit: HUE funcionou! Vou instalar o spoofer e baixar.

fuck the police
Aqui vou esperar o jogo completo, pois não quero arriscar ser banido, ainda mais por causa de demo, se desse para baixar o restante do jogo sem conectar a psn, seria uma boa.
 

Carabino tiro certo

Supra-sumo
Mensagens
1.209
Reações
1.586
Pontos
193
Aqui vou esperar o jogo completo, pois não quero arriscar ser banido, ainda mais por causa de demo, se desse para baixar o restante do jogo sem conectar a psn, seria uma boa.
Eu nunca liguei pra isso, tanto é que só agora lembrei que já fui banido.:brbr
:kkk

Eu ia pegar a demo só para passar a vontade (tenho uma fila enorme de jogos pela frente, então nem quero pegar o retail), agora vou ter que esperar a demo sair completa com fix. :facepalm
 

Kellevra89

Ei mãe, 500 pontos!
Mensagens
3.910
Reações
3.549
Pontos
703
Comprando Remember Me na loja do gato preto, a versão de caixa é maior que a versão do PS3, mas acho que isso é por que a M$ enche linguiça pra ocupar mais espaço na mídia. Espero bastante desse jogo, vou acabar baixando as três versões dele.
 

goro.br

Veterano
Mensagens
1.044
Reações
246
Pontos
129
Remember Me para a caixa ficou com 6,28 GB após ser transformado em god, game on demand, para rodar no RGH.
 

*ka

Mil pontos, LOL!
Mensagens
11.821
Reações
11.548
Pontos
1.344
Saiu o The last of US completo de 2.1GB para baixar

Testado e funcionando perfeitamente :kjoinha
 
Topo Fundo