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Tópico oficial Discussão sobre a Série Trails de The Legend of Heroes | Tradução Kuro no Kiseki II (Main/Sides/NPCs) concluída | Trails through Daybreak, 5 de Julho!

LuxEtUmbra0

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'mega spoiler de Aoi no Kiseki'

Na parte em que o prefeito de Crossbell invoca aqueles três super mechas lá e destrói o forte impenetrável. Quero muito ver qual será a reação do Osborne, do Niertch (sei lá como escreve o nome deste intrutor) e do pai do Elliot, assim como da classe VII como um todo

Assim como como Osborne for baleado e tal, até ele derrotar a união dos nobres lá.

Quanto a primeira frase:
É no CS 2 apenas pelo que lembro, o CS 1 se passa em torno de 1 ano antes do acontecimento do Ao, acho.
 

firmino_666

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Falcom Reveals New Details on Next Kiseki Games, Hints at PS4 Ports of Evolution Versions of Older Entries
The "Evolution" PS Vita versions of past Trails games might get new ports; upcoming games use a powered-up engine and will look much better than Trails of Cold Steel 4.

Falcom and Dengeki Online held on June 29 the “Kiseki Series 15th Anniversary & New Title Reveal(?) Special Stream”.



The stream included Nihon Falcom President Toshihiro Kondo, Towa Herschel’s seiyuu Ai Nonaka, and multiple journalists working at Dengeki. The stream was mostly Toshihiro Kondo looking back on the series and revealing development stories, which we will detail in another article.

In particular, when asked if the “Evolution” PS Vita versions of the Trails in the Sky trilogy, Zero no Kiseki, and Ao no Kiseki, could come to PS4, Kondo mentioned they’re currently “planning different things” so we should look forward to future announcements.

He also mentioned it’s a bit hard because of the difference of graphics between PS Vita and PS4, but “promised” to make the older games easily playable in some way. Kondo also mentioned how the staff at Falcom themselves are unhappy that past games are becoming harder to play. Even more so because the Kiseki series is story heavy, so console accessibility is important for fans who are only getting into it now, and considering the series isn’t ending anytime soon.

Resto da notícia que contém spoilers de toda a franquia:
https://www.dualshockers.com/falcom-next-kiseki-details-evolution-ps4/
 

paulosthomaz

Bam-bam-bam
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Falcom Reveals New Details on Next Kiseki Games, Hints at PS4 Ports of Evolution Versions of Older Entries
The "Evolution" PS Vita versions of past Trails games might get new ports; upcoming games use a powered-up engine and will look much better than Trails of Cold Steel 4.

Falcom and Dengeki Online held on June 29 the “Kiseki Series 15th Anniversary & New Title Reveal(?) Special Stream”.



The stream included Nihon Falcom President Toshihiro Kondo, Towa Herschel’s seiyuu Ai Nonaka, and multiple journalists working at Dengeki. The stream was mostly Toshihiro Kondo looking back on the series and revealing development stories, which we will detail in another article.

In particular, when asked if the “Evolution” PS Vita versions of the Trails in the Sky trilogy, Zero no Kiseki, and Ao no Kiseki, could come to PS4, Kondo mentioned they’re currently “planning different things” so we should look forward to future announcements.

He also mentioned it’s a bit hard because of the difference of graphics between PS Vita and PS4, but “promised” to make the older games easily playable in some way. Kondo also mentioned how the staff at Falcom themselves are unhappy that past games are becoming harder to play. Even more so because the Kiseki series is story heavy, so console accessibility is important for fans who are only getting into it now, and considering the series isn’t ending anytime soon.

Resto da notícia que contém spoilers de toda a franquia:
https://www.dualshockers.com/falcom-next-kiseki-details-evolution-ps4/

Não iam anunciar um jogo novo?
 

Pinguim 55

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Acabei de terminar o Cold Steel, vou te falar, eu gostei muito do jogo, mas estou com dificuldade de engolir o final. Sinceramente, achei uma bela b*sta.

Não gostei nem um pouco de que agora mechas gigantes serão inimigos comuns no estilo Xenogears, não combina nem um pouco com a série isto.

Em um passado bem recente Pater Mater estava no topo da tecnologia, e foi só construído com toda a tecnologia da organização Ouroboros que é muito mais avançada que todo mundo, e era muito complicado controlar já que precisava de compatibilidade e nos testes apenas Renne e Pedro conseguiram. Agora está sendo produzido em massa para ser usado por terroristas e tem um controle muito maior que a Renne teve.

Sério, não gostei nem um pouco do rumo que que a série está indo. A série Gordia gostava quando havia um certo ar de misticismo em volta dele.

Sem falar, que luta chata lutar com o robô neste lance meio pedra papel tesoura.

Dei uma brochada legal com a série. Levei um bom tempo para aceitar jogos com alunos adolescentes o jogo inteiro, algo que copiaram descaradamente de Persona, inclusive aquela dungeons da escola lembra muito Tartarus. Um belo retrocesso do que tivemos em Trails in the Sky e Zero e Ao, que tinha personagens mais adultos e muito mais interessantes.

Vou continuar obviamente, pois quero ver o final disto, mas meu hype deu uma bela queda a ponto que está realmente me incomodando, deu um gosto muito amargo na minha boca, lembra Matrix no sentido de um filme fantástico com muita possibilidade ter sequels com decisões questionáveis que tira a magia até do primeiro filme. Não foi neste nível de decepção obviamente, mas lembra um pouco.

Impressionante como minha impressão do jogo mudou demais com este final. Estava achando inferior aos outros, mas ainda melhor que a grande maioria dos JRPGs, agora não tenho receio de falar que este é o pior jogo da série.
 


LuxEtUmbra0

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CS1 acho o "pior" jogo da série também. Entre aspas, pois gostei do jogo.

As batalhas com os mechas acabei gostando. Não é tão divertido como em Xenogears, mas dá uma quebrada no ritmo das batalhas normais, não achei ruim a ideia. Se não estou enganado, no Ao o diretor da 13 Factories fala de produção em massa de mechas, com base no Pater Mater.
O que o Rean pilota tem uma importância muito maior, Pater Mater não foi criado "do nada".
 

firmino_666

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Algumas infos sobre o futuro da série:

- Divulgaram tb o mapa atualizado de Zemuria e disseram q com o fim de CSIV, a série trails está 60% concluída!

D-F7HqTWkAExIVb.jpg:large

- O time de desenvolvimento está dividido em 2 grupos atualmente: 1 trabalhando no próximo arco, que possivelmente será em Calvard. Falcom falou q levará de 2 a 3 anos de desenvolvimento desde q CSIV foi lançado (2018), então 2020/2021 deverá sair no japão o novo arco. E o segundo time está trabalhando em algo relacionado ao CSIV.
 

Pinguim 55

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Jogando Cold Steel 2 e estou no ato 3 do primeiro capítulo.

Tenho mixed feelings com muita coisa.

Meus temores praticamente estão se concretizando. Rean virou praticamente um Deus com o Divine Knight Valimor. Rean vive metendo em enrascada, mas no final tudo se resolve invocando o o Megazord ao estilo Power Rangers para salvar a situação, fazendo pose e tal, como pulando da torre para entrar no seu robô, muita vergonha alheia.
Se é para ser assim devia invadir a base direto com o Valimor ao invés de fazer plano para pegar o inimigo desprevenido, como se importasse.

Incrível, estou no meio de uma guerra civil em Erebonia em uma situação teoricamente desesperadora, mas não estou conseguindo levar nada a sério, não estou sentindo tensão nenhuma aqui, muito diferente de Trails in the Sky SC quando apareceu a Aureole ou praticamente todo o Ao no Kiseki que é tenso desde a conferência lá.

Jogo seria infinitamente superior se não tivesse o Valimor e estes super robôs. Sério, o que a Falcom estava pensando, estou até agora inconformado com isto.
 

Pinguim 55

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Terminei o primeiro ato de Cold Steel II.

Alguns spoilers e impressão.

Curti o enforcer número I. Algo que estava me incomodando na série era como estava aparecendo muito Anguis (já aparece 4) e pouco enforcer. Teoricamente cada enforcer representa uma Major Arcana, logo teria cerca de 23 enforcers, mas não apareceu ainda metade deles.

Mas não estou curtindo como o jogo meio que vive desmerecendo o loewe, tipo, deram um baita hype no cara em Trails in the Sky e ele é uma das lutas mais épicas do jogo, mais forte que Cassius Bright com o bastão (mas mais fraco se o mesmo usar a espada), o jogo vivia reforçando como era fodão (sendo o último adversário inclusive que você luta na parte Mega Man do jogo, inclusive depois de Cassius Bright), agora do nada tem vários que estão no mesmo nível e o derrotaram, como a Duval, que nem é tão forte assim (ainda mais se a derrotar no primeiro encontro lá que teoricamente não deve vencer), ou seja, perdeu para um bando de estudantes que não tem nenhum está perto do nível mestre, meio que desmitificando a força do cara.
É chato isto quando os caras querem hypar os novos personagens e no processo desmoralizam os personagens antigos.

No mais, não queria ser injusto, mas acho que agora já analisei o bastante para falar, mas sério, Rean é disparado o pior protagonista da série, Alisa idem. Carisma zero para estes dois, não consigo me simpatizar com eles, e quando mais vejo, mais se mostra um personagem genéricão de Shonem.
Rean é até meio Mary Sue diga-se de passagem que fica ganhando poderes e é bom em várias coisas simplesmente porque sim. E pensar que considero Estelle, Kevin e Loyd que considero excelentes protagonistas, Rean é um baita retrocesso. Agora com o Volimor e os Divine Knight piorou ainda mais. Ainda não estou conseguindo engolir isto e estas batalhas com robôs ao estilo Xenogears.

Já falei isto várias vezes, acho que está ficando chato a repetição, mas esta m**** de Divine knight e os Solden Knight é a pior coisa que aconteceu com a série, sempre que aparece quebra toda a imersão do jogo e fudeu totalmente o lore do jogo na minha opinião. Acho que estaria achando a história mil vezes melhor se estas merdas nunca tivesse aparecido.
 

firmino_666

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Lembrando q hj terá a livestream com o Kondo na Anime Expo!

5 PM PDT (21h horário de brasília)
 

paulosthomaz

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Tô jogando o zero no kiseki e cheguei na parte que:

Estelle e Joshua salvam o pessoal dos monstros atacando o onibus

Que momento ótimo, ainda bem que escolhi jogar essa série na ordem
 

paulosthomaz

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Tô jogando o zero no kiseki e cheguei na parte que:

Estelle e Joshua salvam o pessoal dos monstros atacando o onibus

Que momento ótimo, ainda bem que escolhi jogar essa série na ordem
 

firmino_666

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Entrevista do Kondo para o site Noisy Pixel
https://noisypixel.net/nihon-falcom-president-toshihiro-kondo-interview/

Algumas aqui, o resto no link:

BC: I’m sure that with every title in the series, you want to introduce as much as possible, and if you can, try to bring back what fans are familiar with.

TK:
That’s precisely what it is. We want players to have new experiences, such as meeting new characters, but also enjoy familiar experiences, like bringing back previous characters, as well. So, in the end, when it comes time to finally decide what to include in the next installment, there are a lot of tears when deciding what to cut.

Going back to the point of limitations, some times, not even when we want to, we’re basically forced to cut out certain aspects. For instance, for Cold Steel III and IV, characters from across all the past titles, make a comeback, like characters from Trails in the Sky, and overall, the number of characters that are included are between 80 to 90 characters. Even though we want to showcase all these characters, and make sure each character gets screentime, there’s surprisingly limitations on how many character models can be shown at one point, so that made us have to re-write certain scenes. This limitation is why for many scenes, the camera will actually just focus on one character at a time, rather than multiple.

BC: Do you have a conclusion in mind or has the ending changed over the years that the series has been in development?

TL:
Oh, absolutely! Tons and tons of things have changed. One of the biggest changes, in particular, was that the main character for the Cold Steel series, Rean, was originally intended to be a soldier in the military, like an officer. But, we realized as we were planning for that, is that since soldiers live such regimented lives, that wouldn’t exactly be suitable for the main character in a JRPG, for the types of things that JRPG characters should be able to do. Also, given what was popular back then, which were how JRPGs focused on having relationship-building elements, that also influenced us to change Rean to go from a soldier to a student, more specifically, a student in a military school.

BC: I can definitely see that. Did the Ys series, or maybe other JRPGs, influence the change for Cold Steel IIIto have speedier combat?

TK:
For the more fast-paced action in Cold Steel III, the Ys series wasn’t exactly an influence. However, we decided to change the speed for a couple of reasons. One reason was that we still wanted to improve the speed of combat, but we also wanted to make sure we didn’t alienate any fans that liked the more traditional turn-based combat system, so we made sure to keep that in-tact but to just turn it up a little. Another reason we changed combat was that one of the recent games we looked at was Persona 5, which did a good job of making turn-based combat a little more lively. These two reasons basically led us to make the combat system in Cold Steel III the best it could be.

BC: This wouldn’t be a western Falcom interview unless we asked if there are plans to localize Zero no Kiseki and Ao no Kiseki in the west, at this point, I’m sure a PC port will suffice?

TK:
So, that’s something that I have heard for years now and the truth is that this time the only way to play those games is on outdated hardware. As creators, we want as many people as possible to play these games, and also to give Japanese players a chance to replay them. Although there isn’t anything to officially announce there, we are working internally to figure out how to get these games on newer consoles and once we do, I’m confident that NISA will translate them for you and release them in the west.

BC: Would you consider this to be the best time for new players to jump into the Trails of Cold Steel series?

TK:
We’ve had this discussion internally recently, which brought up questions that gamers ask such as, “I’ve been hearing about this series for so long, but can I start here?” Well, because this series is story-focused, we had to think carefully about how to do that. So, to alleviate that, we have included a detailed story summary within the game. This doesn’t only tell the story of Trails of Cold Steel either, we are talking about characters from all over The Legend of Heroes series. Even players who are familiar with the series could enjoy this because it catches them up on characters that they might have forgotten about.

BC: Is there anything you’d like to say to new and old fans of Falcom?

TK:
To the existing fans, thank you so much for waiting and sorry to have kept you waiting, but I can guarantee this is a title that will live up to your expectations and it all leads up to a big climax, so please look forward to that. For the new fans out there, even though this is an ongoing story, with a little bit of reading you’ll be ready to go, if this is something that you enjoy, I think you will find more enjoyment in playing the previous games as well. This is a series with a 15-year history, and I am confident with it. Not all the fans today have played every entry in the series, yet they have found enjoyment in it, which I hope you will too.

BC: Last but not least, who is your favorite character in the Trails of Cold Steel series?

TK:
I’ve been asked this before and my answer seems to change from time to time. Generally, I would choose Jusis Albarea, but now I’m going to have to say Rean Schwarzer particularly because the story has reached its conclusion in Japan. Looking back at the entire game and seeing Rean’s growth, through all of his wins and losses, I can look at it all and say, “Good Job, Rean”.
 
Ultima Edição:

LuxEtUmbra0

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"Although there isn’t anything to officially announce there, we are working internally to figure out how to get these games on newer consoles and once we do, I’m confident that NISA will translate them for you and release them in the west."
:keehk
 

firmino_666

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"Although there isn’t anything to officially announce there, we are working internally to figure out how to get these games on newer consoles and once we do, I’m confident that NISA will translate them for you and release them in the west."
:keehk
O triste é saber q eles tão preocupados com o q os novos players irão achar se lançarem do msm jeito de antes, com os gráficos pré-cold steel.
 

Duolks

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O triste é saber q eles tão preocupados com o q os novos players irão achar se lançarem do msm jeito de antes, com os gráficos pré-cold steel.

Pior que molecada mais nova em grande parte se importa, tem alguns que são de boa, mas maioria que não liga para os gráficos dos Sky, por exemplo, é gente que já jogou e viveu a época de rpgs do SNES e tal... fora isso mesmo o pacing é lento para quem não ta acostumado (ou extra lento no caso) e muitos não conseguiriam jogar mesmo com um turbo mode... então essa parte é mais nicho mesmo.
 

LuxEtUmbra0

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Pessoalmente, conheço pessoas que jogam, mas não curtem ler diálogos em jogos. E mesmo fãs de JRPGs que olham com desdém para a série. De qualquer maneira, somos nicho aqui hehe
 

Pinguim 55

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BC: Do you have a conclusion in mind or has the ending changed over the years that the series has been in development?

TL:
Oh, absolutely! Tons and tons of things have changed. One of the biggest changes, in particular, was that the main character for the Cold Steel series, Rean, was originally intended to be a soldier in the military, like an officer. But, we realized as we were planning for that, is that since soldiers live such regimented lives, that wouldn’t exactly be suitable for the main character in a JRPG, for the types of things that JRPG characters should be able to do. Also, given what was popular back then, which were how JRPGs focused on having relationship-building elements, that also influenced us to change Rean to go from a soldier to a student, more specifically, a student in a military school.

put* meu, que raiva que mudaram.

No mais, em relação ao sistema de batalha, isto é algo que realmente eles têm que melhorar muito. Não é nem questão de ser demorado, eu sinceramente acho as batalhas meio sem graça mesmo e meio quebrado.

Persona 5 gosto de batalhar, mas aqui tento lutar o mínimo possível.
 

paulosthomaz

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Eu acho o sistema de batalha excelente. O único defeito pra mim é a lentidão mesmo, que é abolida graças ao turbo mode (ou cheat engine no caso do Zero/Ao no kiseki)
 

Pinguim 55

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Mais três arcos...

Eu realmente queria que o arco final tivesse novamente a Estelle e o Joshua como protagonista. Seria o arco final onde ambos virassem Bracer rank S. Eu ao menos gostaria muito.
 

firmino_666

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Mais três arcos...

Eu realmente queria que o arco final tivesse novamente a Estelle e o Joshua como protagonista. Seria o arco final onde ambos virassem Bracer rank S. Eu ao menos gostaria muito.
Provável q os arcos sejam em Calvard e Leman. Ae por último, quem sabe toda a Zemuria.

No arco de Leman, podia ser o retorno deles 2 como protagonistas, visto q lá q se encontra o HQ da Bracer Guild.

10 MINUTOS, GALERA!!!
 

Duolks

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Peguei as duas versões físicas para PS4 hoje, ainda não vou poder jogar pq ainda estou nos Sky, mas acho que até sair o 4 eu fico em dia... :kbeca
 
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