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XBOX Project Scartlet | Final de 2020 + RUMOR: White Owls e Gearbox na mira da XGS?

Lennox HK

Bam-bam-bam
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Bleeding Edge ainda nem saiu, não se pode julgar ainda.

Sobre a qualidade dos jogos da Microsoft, eu prefiro que acreditar que o padrão será Gears / Forza / Ori e não Crackdown 3 / Sea of Thieves / ReCore.
Sea of Thieves está muito, mas longe de ser ruim, o jogo tem uma grande comunidade até hj, e o jogo no lançamento nem se compara com o atual atualizado.


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LudwigVonMises

Bam-bam-bam
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Sea of Thieves está muito, mas longe de ser ruim, o jogo tem uma grande comunidade até hj, e o jogo no lançamento nem se compara com o atual atualizado.


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A Microsoft precisa rever as datas de lançamento dos jogos, Sea of Thieves ficou marcado com nota baixa no Metacritic, nada muda isso. O jogo deveria ter sido adiado até estar realmente pronto.
 

Lobo Brek

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O problema de Sea of Thieves no lançamento foi ser lançado como jogo completo quando na verdade era no máximo um Early Access (Acesso Antecipado). Se fosse lançado como Acesso Antecipado talvez o povo não tivesse criticado tanto por saber que ainda seria algo melhor no futuro.
 

marcelo_kbca

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Sea of Thieves está muito, mas longe de ser ruim, o jogo tem uma grande comunidade até hj, e o jogo no lançamento nem se compara com o atual atualizado.


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Jogão, muito divertido, jogo quase todos os dias e sempre tem conteúdo novo. Faço parte de um grupo de WhatsApp que sempre tem gente chamando para jogar.
 

Grave Uypo

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Sea of Thieves está muito, mas longe de ser ruim, o jogo tem uma grande comunidade até hj, e o jogo no lançamento nem se compara com o atual atualizado.


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me diverti até numa jogada q dei na epoca do lançamento mas nunca mais tive vontade de jogar. foda q é o tipo de jogo que sozinho nao tem graça :P
 

- SEAN -

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O problema de Sea of Thieves no lançamento foi ser lançado como jogo completo quando na verdade era no máximo um Early Access (Acesso Antecipado). Se fosse lançado como Acesso Antecipado talvez o povo não tivesse criticado tanto por saber que ainda seria algo melhor no futuro.
Ficaram produzindo o jogo por 200 anos e saiu com quase nada de conteúdo... ;S

Medíocre.

Tempo perdido que dava pra fazer algum outro jogo descente.
 


Craudiao

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Sea of Thieves só veio a me decepcionar agora, pois incluíram coisas adquiríveis através de dinheiro real...
Antes, tudo era adquirido através de "esforço jogado" apesar de serem fáceis de conseguir.
 

Lobo Brek

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Ficaram produzindo o jogo por 200 anos e saiu com quase nada de conteúdo... ;S

Medíocre.

Tempo perdido que dava pra fazer algum outro jogo descente.
Verdade. Também achei péssima a escolha e deu no que deu. Hoje dizem que está bem melhor, mas como a experiência inicial foi ruim vai ter muita gente que não poderia ligar menos em voltar para esse jogo. Eu sou um deles. Joguei no lançamento e me arrependo de cada hora testando esse jogo, tampouco darei outra oportunidade para ele com tanta coisa boa no mercado.
 

marcelo_kbca

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Sea of Thieves só veio a me decepcionar agora, pois incluíram coisas adquiríveis através de dinheiro real...
Antes, tudo era adquirido através de "esforço jogado" apesar de serem fáceis de conseguir.
Os itens de dinheiro real também podem ser adquiridos no jogo. É raro, mas tem caveiras que liberam as moedas para comprar esses itens novos. Eu concordo com você, mas provavelmente é para ajudar a manter o desenvolvimento do jogo, afinal tem mais de um ano com vários updates sem nada cobrado.
 

leandromede

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Respeito a posição de sucesso que SoT tem na plataforma, o jogo em si eu não acho ruim mas eu não consegui achar nada divertido dentro do jogo, pode ser algo mais consistente hoje mas não tenho nem vontade de voltar.
 

Batman-X

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Pessoal a tecnologia caminha a passos largos hem! Será mesmo que vão lançar dessa forma!?


Próxima geração de CPUs Epyc Zen 3 podem chegar com tecnologia SMT de quatro vias


Um Ryzen 4700X teria 8/32. Ou seja ele teia 8 núcleos físicos e 32 virtuais.

Acho bem exagerado isso. Até porque nem os 8/16 eles utilizam direito hoje em dia. Mesmo em games mais modernos e recentes e que usam mais os cores eles mal usam 6 núcleos físicos.

Se não me falha a memória no Xbox 360 eles usavam 3 threads por core. O Xenon tinha clock de 3.2Ghz com 3 cores físicos e 3 núcleos virtuais por core dando assim o total de 9 núcleos virtuais. Seria um 3/9.

Ou seria 3/6 sendo 2threads por core! Nem lembro mais. Hehe!!
 

Batman-X

Veterano
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memória diferente deve gerar gargalo...
Mas esses 4GB seriam apenas para o SO. Para mim não vai importar ser DDR4 no lugar de GDDR6. E como já foi dito, como a interface agora será 100% 4K será necessário 4GB de memória. Já na geração passada(mesmo no Xbox One X)eles utilizam 3GB para o SO. Já que nem o XBox One X usa interface 100% 4K.

Sem contar que 4GB DDR4 custa bem menos que 4GB GDDR6.

Com certeza que se tiver algum problema de compatibilidade com DDR4 eles vão usar apenas GDDR6 mesmo. Pode ficar tranquilo em relação a isso. Viu!!

Aí ficaria 4GB para o SO e 16GB para o sistema e para a memória de vídeo(VRAM). E como é unificada eles decidirão o que usar para cada um. Podem usar meio a meio(8GB para o vídeo e 8GB para o sistema)ou usarem menos para um ou outro.

Nessa atual geração o game mais foto realista(RDR2)rodando a 4K Nativos no Xbox ONe X utiliza 4GB para o vídeo(VRAM)e 5GB para o sistema. E os outros 3GB dos 12GB totais do Xbox ONe X é usado para o Sistema Operacional.

Logo não vejo usarem mais que 6GB de memória no vídeo na próxima geração. Talvez no máximo 8GB mesmo.
Portanto não vejo necessidade em os consoles virem com mais de 20GB de memória total.

Já o RDR2 nos PS4 e Xbox ONe eles usam 2GB para o vídeo(VRAM) e 3GB para o sistema. Além dos outros 3GB restantes para o SO.
 

- SEAN -

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Microsoft's next-generation Project Scarlett console is almost here, and it looks like it may bring some new input methods as well as virtual reality (VR) support. According to a few patents that appeared online — which were first spotted by Twitter user WalkingCat — it seems like a stylus, VR boundary mat, and motion controller are in the works.

Before we discuss the various devices, keep in mind that these are just patents. Companies protect their technology all the time, so these patents may not represent actual products. Nevertheless, they're intriguing and give us a glimpse of the behind-the-scenes workings of the Xbox Team.


According to the patent, it seems like this VR mat marks the edges of the map for the player. The VR headset appears to be connected to a console and a camera that sits on top of the TV.


Another patent suggests that the team is developing some sort of motion controller for the console. You may be able to use it with one hand, while the other has a directional stick. For example, you can move around with a thumbstick, but if you're using a sword, you have to replicate the motion. It's similar to what Nintendo did with the Wii.


Lastly, the same patent reveals that a stylus may be in development for the upcoming console. This may allow you to play Nintendo DS-like games on the device and may lead to new experiences.

Hopefully, Microsoft will reveal more about the console in the coming months. The company's hosting its annual X019 event in November, so we have some hope. If not then, expect an announcement at E3 2020.
 

Craudiao

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Microsoft's next-generation Project Scarlett console is almost here, and it looks like it may bring some new input methods as well as virtual reality (VR) support. According to a few patents that appeared online — which were first spotted by Twitter user WalkingCat — it seems like a stylus, VR boundary mat, and motion controller are in the works.

Before we discuss the various devices, keep in mind that these are just patents. Companies protect their technology all the time, so these patents may not represent actual products. Nevertheless, they're intriguing and give us a glimpse of the behind-the-scenes workings of the Xbox Team.


According to the patent, it seems like this VR mat marks the edges of the map for the player. The VR headset appears to be connected to a console and a camera that sits on top of the TV.


Another patent suggests that the team is developing some sort of motion controller for the console. You may be able to use it with one hand, while the other has a directional stick. For example, you can move around with a thumbstick, but if you're using a sword, you have to replicate the motion. It's similar to what Nintendo did with the Wii.


Lastly, the same patent reveals that a stylus may be in development for the upcoming console. This may allow you to play Nintendo DS-like games on the device and may lead to new experiences.

Hopefully, Microsoft will reveal more about the console in the coming months. The company's hosting its annual X019 event in November, so we have some hope. If not then, expect an announcement at E3 2020.
O que deu para pegar das ultimas tecnologias é, se exige um espaço grande, tem enormes chances de não vingar...
 

- SEAN -

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Next Generation consoles – both PlayStation 5 and Xbox Project Scarlett – are just around the corner.

Sony and Microsoft have recently shared some information regarding these new consoles. One of the biggest tidbits is that both consoles will support SSD storage. SSD will allow for very fast load times and less stutter in games but it looks like that’s not all.

In an interview with Pcgameshardware.de, Phil Spencer says that Next Generation developers will be able to use SSD as Virtual RAM:

“Thanks to SSD speed, developers can now practically use the SSD as Virtual RAM. The access times of the SSD approach the memory access times of the current generation of consoles. Of course, the OS has to allow the developers appropriate access that goes beyond that of a pure storage medium. But then we should see the address space to increase immensely – comparable to the change from Win16 to Win32 or in some cases Win64.”

“Of course, the SSD will still be slower than the GDDR6 RAM sitting directly on the die. But the ability to directly supply CPU and GPU via the SSD will allow for the creation of game worlds that will not only be richer, but more seamless as well. Not only in terms of pure loading times, but also in terrain mapping. A graphic designer no longer has to worry about when GDDR6 ends and when the SSD starts. “


It all sounds great and I sure hope a lot of devs will take advantage of this new feature.

Xbox Project Scarlett has been confirmed to release Holiday 2020 so it’s not that long of a wait anymore.
 

- SEAN -

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Star Citizen Producer Matthew Lightfoot has joined Playground Games for its upcoming RPG game. Rumored to be Fable 4, for this new RPG game Playground Games has been on a hiring spree.

Matthew Lightfoot joined the development team last month as a producer for the upcoming RPG game. Matthew worked as an Associate Producer before being promoted to Producer role at Cloud Imperium. Lightfoot was at Cloud Imperium for 4-years to develop Star Citizen.

Playground Games has been at the helm of this RPG ever since the cancellation of Fable Legends three years ago. Many rumors and reports point to Fable 4 but this could very well be a brand new IP from the creators of Forza Horizon 5. Over the last two years, the studio has hired talent from BioWare, Motive Studios, Guerrilla Games, Ninja Theory, and Rocksteady Studios.

Developers who worked on Horizon Zero Dawn, Grand Theft Auto 5, Hellblade, and Metal Gear Solid are coming together to create Playground Games’ next AAA RPG game.

Playground Games Studio Director Gavin Raeburn stated the following when asked about the development team they are putting together.

"I’m really pleased with the quality of the team we’re building here at Playground. We continue to attract world-class talent from around the world thanks to our exciting projects and the passion of our team. It’s been a fantastic start for our second studio and I look forward to seeing it continue to grow over the coming months."

At this point, it is safe to say Playground Games’ role-playing title is going to be exclusive to Xbox Scarlett. Of course, hopes for a cross-gen release aren’t dead especially when you consider the recently released Xbox One X. The console will be supported by Microsoft for a few more years but the same might not be true for Xbox One and Xbox One S.

In related news, Playground Games RPG isn’t the only title in development. We were recently able to confirm that the studio is working on the next Forze Horizon game. Former Rockstar Lead Tester joined Playground Games to create Forza Horizon 5.
 

João Ritzel

Bam-bam-bam
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Next Generation consoles – both PlayStation 5 and Xbox Project Scarlett – are just around the corner.

Sony and Microsoft have recently shared some information regarding these new consoles. One of the biggest tidbits is that both consoles will support SSD storage. SSD will allow for very fast load times and less stutter in games but it looks like that’s not all.

In an interview with Pcgameshardware.de, Phil Spencer says that Next Generation developers will be able to use SSD as Virtual RAM:

“Thanks to SSD speed, developers can now practically use the SSD as Virtual RAM. The access times of the SSD approach the memory access times of the current generation of consoles. Of course, the OS has to allow the developers appropriate access that goes beyond that of a pure storage medium. But then we should see the address space to increase immensely – comparable to the change from Win16 to Win32 or in some cases Win64.”

“Of course, the SSD will still be slower than the GDDR6 RAM sitting directly on the die. But the ability to directly supply CPU and GPU via the SSD will allow for the creation of game worlds that will not only be richer, but more seamless as well. Not only in terms of pure loading times, but also in terrain mapping. A graphic designer no longer has to worry about when GDDR6 ends and when the SSD starts. “


It all sounds great and I sure hope a lot of devs will take advantage of this new feature.

Xbox Project Scarlett has been confirmed to release Holiday 2020 so it’s not that long of a wait anymore.
É o que tínhamos falado...Vai além de loading mais rápidos.
 

- SEAN -

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This is the official Project Scarlett description. It shows the focus on BC & the importance of having a Halo game available at launch with Halo Infinite, something that hasn't happened since Halo Combat Evolved on the Original Xbox:


 

RareHero

Bam-bam-bam
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Pro lugar o Shawn Layden, já pensou? :P

Nah, eu acho que não, mas se for, nem seria surpresa pois nesse meio deles isso acontece muito, agente vê muito disso tb no âmbito de produção com um troca troca constante de devs, Phil Harrison por exemplo, esteve na Sony, na Mic e hj tá lá cuidando do Stadia na Google, em todo o caso, se tiver que arriscar um palpite, ele deve estar indo para algo relacionado a tecnologia (Duh!!), mas que não envolve especificamente jogos de videogame.
 
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