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Tópico oficial Cyberpunk 2077 | Ultimate Edition

RoLukeSky

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Vejo gente falando até em 120fps.

Tem uns jogos que eu vejo rodando a 60fps que às vezes me parecem até meio "esquisitos". Devo ter me acostumado demais com 30fps. rs
120fps acho difícil porque as texturas e efeitos irão pesar.
Se bem otimizado: 1440p 60fps
Mais ou menos: 1080p 60fps

Podemos ter modos gráficos: 1440p 30fps

E desempenho: 1080p 60fps

Lembrando que o processador do SS é novo, então poderia ter muito mais elementos em tela. Seja como for, não vejo como o SS não entregar muita qualidade pelo preço do aparelho.
 

Xenoblade

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120fps acho difícil porque as texturas e efeitos irão pesar.
Se bem otimizado: 1440p 60fps
Mais ou menos: 1080p 60fps

Podemos ter modos gráficos: 1440p 30fps

E desempenho: 1080p 60fps

Lembrando que o processador do SS é novo, então poderia ter muito mais elementos em tela. Seja como for, não vejo como o SS não entregar muita qualidade pelo preço do aparelho.

Ah sim. Me refiro não aos 120fps já para essa nova geração, mas como uma possível meta futuramente. Eu particularmente não vejo necessidade nenhuma disso.

60fps já é o teto pra mim.
 

RoLukeSky

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Ah sim. Me refiro não aos 120fps já para essa nova geração, mas como uma possível meta futuramente. Eu particularmente não vejo necessidade nenhuma disso.

60fps já é o teto pra mim.
Ah, eu particularmente acho isso aí muita doidera... É mais pra quem curte mesmo o competitivo da vida.
Eu curto single player, quanto mais graficoso e fluido melhor.

Tô meio que numa vibe GTA IV pra esse CP77.... :klol

Espero um jogo incrível! :kawaii
 

RoLukeSky

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Eu peguei o jogo na pre-order mas as vezes da vontade de deixar passar um tempinho pra jogar ele.....é que eu acho que vou literalmente fazer besteira na hora de montar o meu personagem, e fazer uma build toda errada. :ksnif
Particularmente não curto personagem principal genérico. Isso pra mim foi bola fora da CDPR... Poderiam ter criado um char principal fodastico....
:kaperto
 

Setzer1

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Também não gostei desse negócio do seu personagem ser avatar editável. Soa genérico.

Pra mim, protagonista de jogo tem que ser definido/fixo.

genérico é quando vc não tem nada pra prender o char.

Shepard de Mass Effect e Grey Warden de DA: O não eram genéricos pq os que o prendiam era o cargo. (Specter/grey warden).

No caso de Cyberpunk vc é V. O cara que quer subir na vida a qualquer custo.
Isso não muda independente do seu background. Que tb dará outros detalhes.

È diferente de fazer um char de um MMO onde vc é apenas 1 rosto na multidão.
 


Xenoblade

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genérico é quando vc não tem nada pra prender o char.

Shepard de Mass Effect e Grey Warden de DA: O não eram genéricos pq os que o prendiam era o cargo. (Specter/grey warden).

No caso de Cyberpunk vc é V. O cara que quer subir na vida a qualquer custo.
Isso não muda independente do seu background. Que tb dará outros detalhes.

È diferente de fazer um char de um MMO onde vc é apenas 1 rosto na multidão.

No meu caso não funciona assim.

Um personagem torna-se marcante para mim não só pelo seu background, mas também pela sua aparência, gênero, voz, nome etc. Imagine se personagens icônicos da indústria (Link, Snake, Cloud etc) não tivessem aparência, gênero, voz e nomes definidos (tudo bem que, no caso de Zelda, ainda te dão a infeliz opção de desfigurar/suprimir o nome do Link). Se eles pudessem ser esteticamente "qualquer coisa". Simplesmente não seriam aquilo que são: icônicos.

Ninguém vai se lembrar de avatar como algo icônico. Quem coloca o avatar de Skyrim no mesmo panteão desses personagens que citei? Não dá. Por mais que Skyrim seja um baita jogo, o Dragonborn não é lembrado como um personagem altamente marcante da geração em que o jogo foi lançado.

Logicamente isso não significa que um avatar seja incapaz de gerar conexão com o jogador em qualquer nível. Fire Emblem: Three Houses tem o Byleth (que, infelizmente, pode ter o nome editado) com um background muito bem delineado e contextualizado nos enredos das múltiplas rotas que o jogo oferece, mas ainda assim ele nunca será tão marcante para mim como foi o Ike, a título de exemplo.
 

Setzer1

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No meu caso não funciona assim.

Um personagem torna-se marcante para mim não só pelo seu background, mas também pela sua aparência, gênero, voz, nome etc. Imagine se personagens icônicos da indústria (Link, Snake, Cloud etc) não tivessem aparência, gênero, voz e nomes definidos (tudo bem que, no caso de Zelda, ainda te dão a infeliz opção de desfigurar/suprimir o nome do Link). Se eles pudessem ser esteticamente "qualquer coisa". Simplesmente não seriam aquilo que são: icônicos.

Ninguém vai se lembrar de avatar como algo icônico. Quem coloca o avatar de Skyrim no mesmo panteão desses personagens que citei? Não dá. Por mais que Skyrim seja um baita jogo, o Dragonborn não é lembrado como um personagem altamente marcante da geração em que o jogo foi lançado.

Logicamente isso não significa que um avatar seja incapaz de gerar conexão com o jogador em qualquer nível. Fire Emblem: Three Houses tem o Byleth (que, infelizmente, pode ter o nome editado) com um background muito bem delineado e contextualizado nos enredos das múltiplas rotas que o jogo oferece, mas ainda assim ele nunca será tão marcante para mim como foi o Ike, a título de exemplo.

Skyrim é um baita jogo mas tem historinha bem meia boca como maioria dos Elder Scrolls, isso pq eles fazem um put* lore pro mundo mas uma campanha pifia que em 4h tu detona. Ae acaba que não marca mesmo.

Não estou dizendo que ter personagem próprio e fixo não tenha lá suas vantagens. A espaço pra Links, Clouds, Snakes da vida.
Mas ter um char customizavel tb tem. Shepard, grey warden, detetive de Enter Elysium, etc

No fim depende da historia que você quer contar e como quer contar.
 

RoLukeSky

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No meu caso não funciona assim.

Um personagem torna-se marcante para mim não só pelo seu background, mas também pela sua aparência, gênero, voz, nome etc. Imagine se personagens icônicos da indústria (Link, Snake, Cloud etc) não tivessem aparência, gênero, voz e nomes definidos (tudo bem que, no caso de Zelda, ainda te dão a infeliz opção de desfigurar/suprimir o nome do Link). Se eles pudessem ser esteticamente "qualquer coisa". Simplesmente não seriam aquilo que são: icônicos.

Ninguém vai se lembrar de avatar como algo icônico. Quem coloca o avatar de Skyrim no mesmo panteão desses personagens que citei? Não dá. Por mais que Skyrim seja um baita jogo, o Dragonborn não é lembrado como um personagem altamente marcante da geração em que o jogo foi lançado.

Logicamente isso não significa que um avatar seja incapaz de gerar conexão com o jogador em qualquer nível. Fire Emblem: Three Houses tem o Byleth (que, infelizmente, pode ter o nome editado) com um background muito bem delineado e contextualizado nos enredos das múltiplas rotas que o jogo oferece, mas ainda assim ele nunca será tão marcante para mim como foi o Ike, a título de exemplo.
Precisamente preciso.

CDPR perdeu a grande oportunidade de ter seu personagem icônico (Geralt não foi criado pela CDPR, assim como todo o mundo de The Witcher).
E isso é importante no mundo dos games.
Mario, Luigi, Yoshi, Sonic, Ken, Ryu, Bison, Donkey Kong, Snake (meu personagem favorito), Tidus.... Tenho uma ligação com vários personagens originais. Isso é muito importante. Principalmente no mundo dos games. Marca.

Eu me sinto muito melhor acompanhando um jogo com um personagem icônico. Tô re-jogando a trilogia Uncharted e como não se apaixonar pelo Drake?!
:kluv
 

Xenoblade

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Precisamente preciso.

CDPR perdeu a grande oportunidade de ter seu personagem icônico (Geralt não foi criado pela CDPR, assim como todo o mundo de The Witcher).
E isso é importante no mundo dos games.
Mario, Luigi, Yoshi, Sonic, Ken, Ryu, Bison, Donkey Kong, Snake (meu personagem favorito), Tidus.... Tenho uma ligação com vários personagens originais. Isso é muito importante. Principalmente no mundo dos games. Marca.

Eu me sinto muito melhor acompanhando um jogo com um personagem icônico. Tô re-jogando a trilogia Uncharted e como não se apaixonar pelo Drake?!
:kluv

Penso por aí mesmo.
 

quemsoueu

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Eu peguei o jogo na pre-order mas as vezes da vontade de deixar passar um tempinho pra jogar ele.....é que eu acho que vou literalmente fazer besteira na hora de montar o meu personagem, e fazer uma build toda errada. :ksnif
não sei pq em todo rpg tem essas neura de escolher build certa ou errada, perde todo o contexto de rpg vc pegar coisas que os outros experimentaram e fazer o mesmo.
 

Acteon

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não sei pq em todo rpg tem essas neura de escolher build certa ou errada, perde todo o contexto de rpg vc pegar coisas que os outros experimentaram e fazer o mesmo.
Inclusive parte da graça está em fazer uma build errada e ir aprendendo com ela.
Minha jogada mais divertida em qualquer RPG, quase sempre é a primeira, quando estou aprendendo os stats e mecanismos.
 

Setzer1

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Krion

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Mais algumas info para quem esta pretendendo jogar o game no PS5 ou Series X


Cyberpunk 2077 will work just fine on PlayStation 5 and Xbox Series X
CD Projekt Red

CD Projekt Red, Night City roundabout


Cyberpunk 2077, Night City - it's the cirle of life!

CDPR have been one of the few companies who weren't banking on PlayStation 5 and Xbox Series X compatibility to up their advertisement game, but they decided to remind everyone just in case.

Not that PS5/XSX compatibility isn't a big deal - it most certainly is - but Cyberpunk 2077's stellar popularity made it almost exempt from such enquiries at mass scale. I mean c'mon, we were all hyped out of our minds over it before PS5/XSX were even close to reality.

Nevertheless, CD Projekt Red said it before and they recently decided to remind everyone of their earlier statement, where they said that buying Cyberpunk 2077 on PlayStation 4 or Xbox One won't be an issue. In other words, slot the disk in, or load it digitally, and play away.

As you'd expect with next-gen editions of easily the most anticipated game around, Cyberpunk 2077 will make use of all the PS5 and XSX horsepower, delivering enhancements that will make the game even prettier than it actually is.

CDPR promised a "more robust" day one update for PS5 and XSX owners, so there'll be some downloading involved, but in return - you'll get to experience Cyberpunk 2077 with far more visual sheen than its predecessors.

Knowing the added juice that next-gen brings, we're guessing that some of Cyberpunk 2077 features reserved for PC will make it to next-gen consoles. We're still generations (yes, multiple generations) away from fully ray-traced games, but strategic implementation thereof is possible with some clever thinking.
PC players of Cyberpunk 2077 will get ray-traced implementations of diffuse illumination, reflections, ambient occlusion and shadows, so here's to hoping that day one update on PS5 and XSX will bring those to consoles as well.
In related news, CDPR heard the concerns over minimum and recommended specs for Cyberpunk 2077, so they'll soon be posting a more detailed overview of what you'll need for what sort of performance.
 

Krion

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Knowing the added juice that next-gen brings, we're guessing that some of Cyberpunk 2077 features reserved for PC will make it to next-gen consoles.

Fico meio estranho isso aqui. Parece que nem todas as features gráficas do PC irão para os consoles NEXT GEN

Acho que estão se referindo a esta "nova" técnica do RT que foi falada pela NVIDIA uns meses atrás
(mas acho que só os que tiverem uma RTX 2070 para cima é que poderão aproveitar melhor estes efeitos)

Cyberpunk 2077 will use four ray-traced effects on PC
By:Nedim Hadzic - CJ
Published: 13:20, 26 June 2020
Cyberpunk 2077 setting, Night City" data-src="https://media.altchar.com/prod/images/940_530/gm-7a916017-ac26-4c51-a416-c800b3c757eb-cyb77-c.jpg" data-lb-sidebar-href="" data-lb-caption-extra-html="" data-single-image="1"> Cyberpunk 2077 setting, Night City

Cyberpunk 2077, Night City
If Cyberpunk 2077 doesn't look pretty enough for your taste, then get a load of this - Nvidia and CDPR will be using four ray-traced effects for maximum realism.
Ray tracing, of course, is the closest we've got to emulating the nature of light but the horsepower it needs is substantial. Thankfully, Nvidia's technology, raw horsepower and some clever optimisation made four effects possible in real-time, and they should do wonders for realism.
Ray-Traced Diffuse Illumination
"This captures sky radiance as well as emissive lighting from various surfaces, which is difficult to achieve with traditional rendering techniques. When enabled, billboards and other illuminated surfaces and objects will brighten their surroundings with naturally colored lighting, and the sun and moon will realistically illuminate Night City", Nvidia wrote.
In the simplest of terms - things that glow will shine their glow onto other things naturally, without any smoke and mirrors used to simulate the effect.
Ray-Traced Reflections
Reflections should sound pretty self-explanatory, but let us dive in deeper for academic purposes. Most games resort to different methods that use pre-calculated reflections and screen-space data, but when out for precision and natural look - ray tracing always wins.
"Unlike screen space techniques that only reflect what’s on screen, ray-traced reflections incorporate the entire scene around the character and can accurately represent objects outside the camera view or facing away from the camera", Nvidia wrote.
Nvidia
Cyberpunk 2077, ray-traced reflections, illumination and " data-src="https://media.altchar.com/prod/images/620_350/gm-ac844ba2-8bf4-4cfc-9f81-3d0d96d41d75-cyb77-a.jpg" data-lb-sidebar-href="" data-lb-caption-extra-html="" data-single-image="1"> Cyberpunk 2077, ray-traced reflections, illumination and
Cyberpunk 2077, ray-traced reflections, illumination and
Ray-Traced Ambient Occlusion
Nvidia explained that ambient occlusion calculates how exposed a point is to light. This has nothing to do with colour, but with the light and dark relation.
In practice, holes and corners are naturally darker due to less light, and this is calculated with ambient occlusion.
Ray-Traced Shadows
Much like reflections, shadows are often implemented via various shortcuts, but there's no going around them when it comes to realism. After all - we all have one. Unless you ask Jung, then we technically have two, but I digress.
"In Cyberpunk 2077, directional shadows from sun and moon light are added to the game, based on the strength of light, scattering of light through clouds, and other factors", Nvidia wrote.
Nvidia
Cyberpunk 2077" data-src="https://media.altchar.com/prod/images/620_350/gm-30eb9a47-1d8c-4f01-bc37-bebbe503daec-cyb77-b.jpg" data-lb-sidebar-href="" data-lb-caption-extra-html="" data-single-image="1"> Futuristic bar from Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077 and ray-tracing make for a wicked combo!
Nvidia and Cyberpunk 2077 developer also decided to add DLSS 2.0, the former's deep learning neural network that helps produce better frame rates, and should b
 

Krion

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Super in Depth Breakdown of the Postcards Trailer
Courtesy of TheNeonArcade - catched a lot of new stuff!!

 

Krion

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Os caras da CD Projekt estão realmente querendo ganhar grana ao máximo com o jogo. :kcool
Saquem só, vão lançar tênis oficiais do Cyberpunk 2077.:kkk

Quem quiser jogar com estilo vai ter de comprar :ksafado




Check out these Cyberpunk 2077 sneakers by Adidas




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In a nutshell: Not only is Cyberpunk 2077 one of the most anticipated games of all time, but we can also expect it to have an enormous post-release advertising budget. The Cyberpunk name will appear on everything, from billboards to the side of buses and clothing, including Adidas sneakers.

Cyberpunk 2077 branding has already appeared on a slew of items, including an Xbox Game Drive from Seagate, SteelSeries gaming headsets, an Xbox One X bundle, and an RTX 2080 Ti. Now, as the game’s launch date draws closer, pictures of Adidas shoes bearing the name have been revealed.

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Krion

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Cyberpunk 2077 Sex Workers Hack Your Fantasies Then Delete Their Own Memory

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Cyberpunk 2077 sex workers use a concept called "doll houses" to live out your fantasies.


One of the gangs in Cyberpunk 2077 are The Mox - a group of people who used to work for the other gangs. Many Moxes are sex workers.

“I think saying it’s a gang of sex workers is a bit of a simplification,” quest director Mateusz Tomaszkiewicz explained. “It’s like a group that was composed of people that were working for the gangs in the past, right? A lot of sex workers were working for the gangs, but they wanted to become independent, so to speak. I like to think of them as a workers’ union, basically, who can protect their own, and they have their own territory and so on.”
We asked CD Projekt Red how sex work is portrayed in the world of Cyberpunk 2077. Apparently, one of the most popular offerings are a thing called “doll houses”.

Doll houses are a place where people can go to live out their fantasies, and they don’t even have to say what those fantasies are. A sex worker hooks into their brain, digs down into the deepest recesses, and finds out what you want.

pjimage-50.jpg


Equipped with a range of cyberware, they can transform themselves to fit your desires. Once the job is done, they erase their own memory of the event, presumably to prevent any embarrassment for the client.

“Doll houses are this concept that is quite interesting, in terms of the Cyberpunk world,” Tomaszkiewicz said. “Imagine you have people who have specific cyberware that allows them to attune to the client. And after the job is done, it allows them to forget what they were doing during the session.

“Imagine that the sex worker - the doll - attuned to you, and they can realise your fantasies, deeply hidden desires, and things that are pushed into your subconscious - maybe you don’t even think about them too much. Some of them are also part of the Moxes, and they are gathering different kinds of sex workers throughout the city.”

There are also some sex-based augmentations in the world of Cyberpunk 2077. There’s Mrs. Midnight, a cyberware that gives you a fashionable vagina. There’s also Mr. Stud, in case you ever wanted a chrome dong. If you want a new body part, Night City has it, so long as you have the eddies.

CD Projekt Red just released a new video talking about the different gangs of Night City, and you can read our full deep dive interview about the gangs in Cyberpunk 2077 at that link.

If you're wondering how the police operate, we learned that good cops are the exception to the rule in Cyberpunk 2077. You also won't see emergent gang battles, since almost everything is hand-crafted in Cyberpunk 2077.

Cyberpunk 2077 is releasing for PS4, Xbox One, next-gen, and PC on November 19.
 
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